Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Där har du fel. Din moral/ideologi vill förbjuda andra att göra saker som dom utav olika anledningar självmant har valt. Dom vill inte förbjuda dig att bestämma över din egna kropp och inskränker därmed inte på din personliga integritet. Du omyndigförklarar vuxna, det gör inte dom. Stor skillnad!
Sexköpslagen förbjuder sexköpare och säger inte ett pip om sexsäljare eller folk som har sex helt frivilligt utan pengar som utbyte.
Sexköpare kan ha allt sex de vill i världen med andra som också vill detta med just dem. Finns ingen som förbjuder detta.
Citat:
Dom har tydligen världens största människorättsorgansation med sig som efter år utav forskning kommit fram till det mest logiska, att kriminaliseringen gör kvinnorna mer utsatta för hemskheter. Plus att dom har haft mångårig kontakt med tjejer som säljer och andra stora organisationer som rör prostituerade och har lyssnat på vad dom har att säga om saken.
. Då får du gärna visa på en större organisation med prostituerade eller förre detta prostituerade som inte tycker så. Alltid intressant att läsa om varför dom som har jobbat med det inte skulle vilja föra det i rampljuset med alla fördelar det för med sig.
Ne, amnesty in. har inte ägnat sig åt "år av forskning". De har gjort en utvärdering som ger en rekommendation till nationer gällande lagar kring sexköp. Lite skillnad.
sen finns redan en tråd: referenstråden kring sexköpslagen där du finner massvis med länkar kring sexköpslagen för eller emot. bara att grotta ner sig.
Citat:
Jag har ingen förvräng bild utan jag läste tråden med ett öppet sinne och läste artiklarna och kom då fram till att det bästa vore givetvis en legalisering, om man nu vill värna om tjejerna som väljer att sälja sex. Nej, jämförelsen med homosexualitet är inte alls dålig då det var vuxna individer som förbjöd andra vuxna att göra det dom ville och ligga med vem dom ville. DU är för att förbjuda vuxna män som kvinnor att få bestämma över sina egna kroppar. Därför är jämförelsen inte alls så långsökt, men du vill bara inte tro på det.
Jag är emot att människor blandar in pengar i sex. Eftersom detta skapar en marknad kring sex som inte har med sex att göra längre för en stor utsatt grupp människor utan om försörjning.
Finns skäl till att de som säljer sex ofta är fattiga unga kvinnor och de som köper sex rika män.
Citat:
Fortsätt du att nedvärdera folk och kalla dom för torskar, varför inte fortsätta och kalla prostituerade för horor medans du håller på. Eller brukare utav Cannabis för knarkare osv... Vad ska man kalla kvinnorna som åker på sexturism i Afrika för? Det behövs ett nedvärderande ord för dom med, så ge oss ett passande epitet för dom. Eller så kommer du in i matchen och ser verkligheten för vad den är. Han som köper sex kan vara världens skönaste kille, kan vara din egen bror eller pappa. Det kommer alltid att finnas män och kvinnor som inte har lika lätt för sex som oss andra, och det kommer alltid att finnas dom som mer än gärna tjänar snabba pengar och ställer upp, män som kvinnor. Du vill förbjuda detta medans vi anser att det är i sin ordning.
En torsk är en torsk är en torsk.
Om min bror eller pappa köpt sex skulle jag faktiskt klippa till honom. Finns inget "skönt" med detta.
Prostituion är inte ett gäng sexglada tjejer som diggar läget och är lyckliga horor alltid redo för en tusenlapp. den gruppen är en minoritet.
Prostitution i stort är en erbarmlig verksamhet över hela världen med miljontals unga kvinnor och barn mestadels som tvingas, säljs och köps som boskap. Tycker du ska läsa på lite.
Som torsk så gynnar du detta systemets fortsatta existens.
Gatuprostituerade i skandinaviska länder är nästan till 100% unga kvinnor från fattiga områden i världen som gör detta enbart av ekonomiska skäl.
vad är problemet för män som du att ha sex med frivilliga tjejer utan betalning? Är det så jävla omöjligt?
Citat:
Inte jag, jag hade då stått för en fortsatt förbud men egentligen så borde ju du vara för en legalisering om du nu verkligen vill åt traffickingen, för som det är nu så måste ju polisen jaga dom som sysslar med trafficking och dom kunder som köper utav en kvinna som säljer självmant utan ngn som helst trafficking bakom. Varför inte låta dom kvinnor som vilja sälja självmant få göra det för att sedan ha mera resurser till att jaga dom som utsätter kvinnor för tvång, våld och hot?
Men herregud vad en del har svårt att läsa inantill och fatta vissa självklara saker.
Sexköpslagen förbjuder sex
KÖP inte sexsäljande.
Polisen jagar torskar inte prostituerade.