2015-08-16, 20:08
Medlem
enternows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Vi tänker vara ett gäng som ska lägga ihop till en jävla rejäl fyrverkeripjäs. Budgeten är 2000 spänn. Några förslag? Vill ha en som smäller rejält.

Pjäs som i en fet tårta?
Raketer, shells?

En smäll?
Citera
2015-08-16, 23:24
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enternow
Pjäs som i en fet tårta?
Raketer, shells?

En smäll?

En fyrverkerilåda/tårta alltså något som matar ut skott
Senast redigerad av Aston-Martin 2015-08-16 kl. 23:27.
Citera
2015-08-17, 01:37
Medlem
Citat:

Köp 2 st Thors Hammer från Svea och tänd på dom samtidigt

Där har du REJÄLA SMÄLLAR
Citera
2015-08-17, 21:18
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
4-5st Tiger på samma gång Det hade varit något
Citera
2015-08-18, 21:15
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
4-5st Tiger på samma gång Det hade varit något

Precis vad jag tänkte. Eller 10st 16-skotts monster (är väl 40-45mm?). Förutsätter dock rimligt avstånd till billesholm...
Citera
2015-09-12, 14:43
Medlem
pyro860s avatar
Det börjar faktiskt närma sig så smått inför nyår. Lite tidigt än kanske, men väl värt att börja småtitta redan.

Vad rekommenderar ni för raketsatser som har raketer som sticker ut lite i krevaderna? Vill inte ha raketer som bara är enfärgade i år. Letar efter en blandad raketsats med snygga effekter helt enkelt.

Hur står sig 24 Karat eller Wild West från Svea tex?
Citera
2015-09-12, 16:39
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det börjar faktiskt närma sig så smått inför nyår. Lite tidigt än kanske, men väl värt att börja småtitta redan.

Vad rekommenderar ni för raketsatser som har raketer som sticker ut lite i krevaderna? Vill inte ha raketer som bara är enfärgade i år. Letar efter en blandad raketsats med snygga effekter helt enkelt.

Jag har kollat lite på Thors hammare från Royal party, dock är det bara 5 raketer men bra pris och bra knallar + bra häng på effekterna https://www.youtube.com/watch?v=HphYUVfrEZA
Citera
2015-09-12, 16:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jag har kollat lite på Thors hammare från Royal party, dock är det bara 5 raketer men bra pris och bra knallar + bra häng på effekterna https://www.youtube.com/watch?v=HphYUVfrEZA

Bra pris är väl att ta i. 50 kr styck är ganska mycket. Verkade iofs krevera ganska lågt och således ge bra spridning men krevaden stack ju tyvärr inte ut så mycket. Såg dom andra med och dom är ju rätt lika alla fem. Rocket Thunder känns isåfall mer prisvärd, 9 st för 289:-. Vet att jag sett någon av dessa på Youtube och då var det vitt med lite röda stjärnor, filmat på avstånd. Men jag vet inte så mycket mer. Är detta en bra raketsats?
Citera
2015-09-12, 18:23
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Bra pris är väl att ta i. 50 kr styck är ganska mycket. Verkade iofs krevera ganska lågt och således ge bra spridning men krevaden stack ju tyvärr inte ut så mycket. Såg dom andra med och dom är ju rätt lika alla fem. Rocket Thunder känns isåfall mer prisvärd, 9 st för 289:-. Vet att jag sett någon av dessa på Youtube och då var det vitt med lite röda stjärnor, filmat på avstånd. Men jag vet inte så mycket mer. Är detta en bra raketsats?
Är också lite nyfiken på Rocket Thunder men synd att det inte finns filmer på dom
Citera
2015-09-12, 19:16
Medlem
Harrybs avatar
Citat:

Jag själv funderar på Sveafireworks Vikings raketer om jag kan hitta dom någonstans. Dom är nämligen borta från deras hemsida.

https://www.youtube.com/watch?v=zndhnCV0N98
Citera
2015-09-13, 14:01
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Någon här som testat Galaxy tror det är ifrån Extreme fireworks ? men inte hundra på det.
Hade några vänner som köpte viking förra året , snygga effekter och smäller bra lita dyra kanske men du får nog några av dom bästa raketerna som finns på den svenska marknaden.
Det händer att dom tar bort artiklar och sedan återkommer dom igen i December när det släpper priser och sånt.
Själv tror jag att det är så och att dom kommer igen.
Om jag inte minns fel så var dom nyheter förra året och sålde rätt bra så tror knappast dom tar bort dom helt och hållet efter bara ett år.
http://www.krutdurken.nu/raketsatser
Om någon av är bor närma Helsingborg så har dom viking där.
499 för 7 raketer lite dyrt kanske
cirka 48 gram krut i varje raket

Har börjat med fyrverkeri listan nu
2 St Diamond 49 Skott Royal party
2 st sapphire 49 skott Royal party
1st GOLDEN EXPLOSION 100 skott svea fireworks
det är vad som är bestämt än så länge ialla fall
Senast redigerad av yuuzhanvong 2015-09-13 kl. 14:09.
Citera
2015-09-13, 15:22
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Är också lite nyfiken på Rocket Thunder men synd att det inte finns filmer på dom

Ja.. Försökte hitta den jag såg men gick bet. Får se om jag hittar den. Sa inte så mycket då den var filmad på avstånd och bara en av dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jag själv funderar på Sveafireworks Vikings raketer om jag kan hitta dom någonstans. Dom är nämligen borta från deras hemsida.

https://www.youtube.com/watch?v=zndhnCV0N98

Dom är ju bra på att dölja produkter mellan nyårsförsäljningarna, hittade den på en dold sida dock. Tyvärr så brinner stjärnorna sjukt snabbt i dom där enligt filmen, skulle vilja ha något som hänger kvar några sekunder också. Har för mig vikingraketerna var rätt dyra också?

Vad många krav jag har, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
499 för 7 raketer lite dyrt kanske
cirka 48 gram krut i varje raket

Ja, det är alltså lite dyrt.. Fyrverkerigårdens 42mm hade jag förra året. 45g krut för bara 18 kr styck! Dom är däremot inte så varierande

Hur är raketsatser från Linders/Festival?
Senast redigerad av pyro860 2015-09-13 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in