2015-09-13, 15:38
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Ska du ha något som hänger kvar på himlen så är det nog Galaxy som gäller men priset 13 stora raketer 795 kr är rätt så högt.
Vet inte krutvikten i dom dock men i dom största är det nog inte omöjligt med 60 + gram krut men jag kan ha fel där.
Hur är Fyrverkerigårdens 42mm ? hänger dom kvar ngt ?

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja.. Försökte hitta den jag såg men gick bet. Får se om jag hittar den. Sa inte så mycket då den var filmad på avstånd och bara en av dessa.

Dom är ju bra på att dölja produkter mellan nyårsförsäljningarna, hittade den på en dold sida dock. Tyvärr så brinner stjärnorna sjukt snabbt i dom där enligt filmen, skulle vilja ha något som hänger kvar några sekunder också. Har för mig vikingraketerna var rätt dyra också?

Vad många krav jag har, haha.

Ja, det är alltså lite dyrt.. Fyrverkerigårdens 42mm hade jag förra året. 45g krut för bara 18 kr styck! Dom är däremot inte så varierande

Hur är raketsatser från Linders/Festival?
Citera
2015-09-13, 17:05
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Ska du ha något som hänger kvar på himlen så är det nog Galaxy som gäller men priset 13 stora raketer 795 kr är rätt så högt.
Vet inte krutvikten i dom dock men i dom största är det nog inte omöjligt med 60 + gram krut men jag kan ha fel där.
Hur är Fyrverkerigårdens 42mm ? hänger dom kvar ngt ?

Galaxy är lite väl saftiga i priset asså..

42mm hänger inte kvar jätte-jättelänge men rätt snygga och knallen är rätt bra alltså

Här är en film: https://www.youtube.com/watch?v=w5Zu1tXVUlw
Citera
2015-09-13, 17:15
Medlem
yuuzhanvongs avatar
ja men man får ju unna sig något nån gång ju ? :P
Jag gillar när effekterna hänger kvar ett tag o faller mot marken om du vet hur jag menar ?
har du nån tårta som du är sugen på att köpa i år ?
42mm är inte dålig men det är inte riktigt det jag letar efter vill ha något som är lite wow effekt typ.

Citat:
Galaxy är lite väl saftiga i priset asså..

42mm hänger inte kvar jätte-jättelänge men rätt snygga och knallen är rätt bra alltså

Här är en film: https://www.youtube.com/watch?v=w5Zu1tXVUlw
Citera
2015-09-13, 20:04
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ja.. Försökte hitta den jag såg men gick bet. Får se om jag hittar den. Sa inte så mycket då den var filmad på avstånd och bara en av dessa.

Dom är ju bra på att dölja produkter mellan nyårsförsäljningarna, hittade den på en dold sida dock. Tyvärr så brinner stjärnorna sjukt snabbt i dom där enligt filmen, skulle vilja ha något som hänger kvar några sekunder också. Har för mig vikingraketerna var rätt dyra också?

Vad många krav jag har, haha.

Ja, det är alltså lite dyrt.. Fyrverkerigårdens 42mm hade jag förra året. 45g krut för bara 18 kr styck! Dom är däremot inte så varierande

Hur är raketsatser från Linders/Festival?

Skippa Linders och Festival och testa Fyrverkerimästarna då.

Fyrverkerimästarnas raketer är bra, dock inte så varierande dock. Dom är som dom flesta raketer guld/blått, blinker, guldkrevader, multicolour.
Citera
2015-09-13, 20:28
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jag gillar när effekterna hänger kvar ett tag o faller mot marken om du vet hur jag menar ?

Ja, fast det är svårt att få det när högsta tillåta kalibern är 2" bomb/75g raket.

Citat:
har du nån tårta som du är sugen på att köpa i år ?

Jättesvårt.. Speciellt när inga nyheter är angivna än. Är speciellt avslutningstårtan/tårtorna som brukar vara jobbigast att välja.

Citat:
42mm är inte dålig men det är inte riktigt det jag letar efter vill ha något som är lite wow effekt typ.

Jo precis, although så är dom väldigt bang for the buck

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Skippa Linders och Festival och testa Fyrverkerimästarna då.

Fyrverkerimästarnas raketer är bra, dock inte så varierande dock. Dom är som dom flesta raketer guld/blått, blinker, guldkrevader, multicolour.

Kollade någon unboxing på tuben förra året och då var det ju väldigt lite gram krut per styck i dom? Är det bra med papper så kan det ju ge bra knall och spridning ändå.

Vet att jag funderade lite på någon raketsats från Hammargrens förra året, men hittade ingen försäljare som var nära och sen blev det Billesholm istället så jag la det åt sidan. Victory 14 tex är ju rätt snygga (https://www.youtube.com/watch?v=x7dLshgSXnI) även om dubbelkrevadsraketerna har ganska lite spridning. Allstars har jag haft och dom var ju väldigt bra. Fast det var på ÖoB-tiden. Till fullpris blir jag ekonomisk av mig. Även storbingo har jag för mig är en bra sats, men Victory 14 raketerna verkar sticka ut lite iallafall. Kanske värt att satsa på? Dock letar jag efter en sats som är som den fast med raketer som är lika stora som dom största i den. Lite mindre raketer kan man köpa i ett annat paket och ha roligt med lite tidigare på kvällen. Letar efter 5-10 snygga att ha runt tolvslaget som gärna sticker ut lite

Balls Of Steel har jag för mig någon hade och var missnöjd med, var det du Harryb? Dom är snygga på film iallafall. Sticker ut något, kanske inte jättemycket. Fast har för mig dom är lite dyra.
Citera
2015-09-13, 22:34
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Citat:
Ja, fast det är svårt att få det när högsta tillåta kalibern är 2" bomb/75g raket.
Inte så svårt att lösa typ zink Deras 910 Silberweide är inte att leka med, sjukt gött häng på den https://www.youtube.com/watch?v=RD9WKbqkFbc
Citera
2015-09-13, 23:17
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Oj riktigt fin , ja det är ett sjukt häng där
vart kan man köpa dom ?
Bor i södra skåne om det finns något ställe som kan ha dom där.

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Inte så svårt att lösa typ zink Deras 910 Silberweide är inte att leka med, sjukt gött häng på den https://www.youtube.com/watch?v=RD9WKbqkFbc
Citera
2015-09-14, 00:26
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Inga alls. Pengarna går ju bokstavligt talat upp i rök, dummaste traditionen ever. Men visst det är fint med färgerna.
Citera
2015-09-14, 12:19
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Inga alls. Pengarna går ju bokstavligt talat upp i rök, dummaste traditionen ever. Men visst det är fint med färgerna.
Noterat

Citat:
Oj riktigt fin , ja det är ett sjukt häng där
vart kan man köpa dom ?
Bor i södra skåne om det finns något ställe som kan ha dom där.
Inte på svenska marknaden dock
Citera
2015-09-14, 13:12
Medlem
yuuzhanvongs avatar
okej inte ens på fyrverkerigården i vellinge ?
Har hört att dom tar in en massa , även från tyskland.

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Noterat

Inte på svenska marknaden dock
Citera
2015-09-14, 14:21
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
okej inte ens på fyrverkerigården i vellinge ?
Har hört att dom tar in en massa , även från tyskland.
hahaha. Nej du.
Citera
2015-09-14, 14:31
Medlem
yuuzhanvongs avatar
nehe och det vet du då antar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
hahaha. Nej du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera