2015-08-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är det ingen annan än jag som tycker att just denna informationsbit, som vi ändå får kastad till oss, är det minsta intressant?

http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

Rimligen ska MGM konfronteras med ny bevisning, efter något analyssvar som kommit in.
Det kan rent av bli ett erkännande imorgon, som jag ser det.

Men här inne har det mest tjafsats om bilar och deras benämningar, utifrån en uppenbart obekräftad vittnesuppgift

Eller så har advokaten sagt att NB har något att berätta,
men det är väl att hoppas på för mycket.
2015-08-16, 19:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Den är lite intressant, men svår att värdera. Jag vet inte riktigt hur polisen arbetar i en så här pass omfattande utredning.(...)

Det är klart man kan hoppas att det också handlar om riktigt "vassa" bevis, men jag ser inget skäl till att det måste vara så eller ens är det mest sannolika.
(...)

Jag tänkte på det Chefsåklagaren Anette Olsson sa i måndags och som jag länkade till tidigare idag:

Citat:
Chefsåklagaren Anette Olson lägger dock in en brasklapp att utredningen kan dra ut ytterligare på tiden.
– När vi fått svaren vi väntar på kan vi behöva göra ytterligare förhör, men vi får in analyssvaren allt eftersom de blir klara och det kan hända att vi hinner med eventuella nya förhör innan den 25 augusti...

Men det kan ju i hennes utsaga röra sig om förhör med andra än MGM också.
Fast min teori är att förhör inte hålls om det inte finns anledning till det, men vad vet jag?
2015-08-16, 19:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Ja, det vore något.
Visst är det fullt möjligt, men som sagt tveksamt
2015-08-16, 19:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ja det låter ju nästan så på polisens kommentar. Och sen att någon påstod att hen hade sett lillbrorsan och frugan i Mariestad spär ju på såna misstankar. Så man får väl se om det blir nåt uttalande från polisen imorron då. Men att MGM skulle berätta sanningen tror jag dock inte på utan det blir nåt annat. Nån form av alternativ teori där MGM är oskyldig eller kanske skyldig till nåt mildare brott än mord.
2015-08-16, 19:33
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den här tråden är väl ingen bilskola? Många skulle förmodligen rekommendera att inte mörda, trots det mördas folk. Att trotsa en förbudsskylt är nog inget större problem för en mördare.

Vad vill du ha sagt med din rekommendation, ska vi dra slutsatsen att mördaren inte körde relativt fort på grusvägen, vart vill du komma?

Du kan väl dra vilka slutsatser du vill . Det är inget som intresserar mig det minsta vad du tror eller tycker eller vilka slutsatser du drar . Har du inte sett vägarna irl så sitt inte och kvacka om hur stor chansen är att bilarna framfört i ena eller andra hastigheten . Det enda du vet är väl vad du har sett på Google Street View på bilder som är fyra är gamla . Att bara sitta och ifrågasätta saker utan att ha nåt vettigt att komma med är ju tydligen din grej här i livet så dina inlägg lämnar jag helt utan notis
2015-08-16, 19:33
Bannlyst
Citat:

Det var min tanke också. Eller att de har något nytt att konfrontera honom med.
2015-08-16, 19:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är det någon som är insatt i t ex Marina-mordet eller Vatchareeya-mordet som kan återge hur förhörsmönstret såg ut där under häktningstiden? Som en jämförelse alltså. Jag förlorade tyvärr mina FUP:ar i en datorkrasch och har inte orkat försöka få tag i dem igen.
Jag kan inte just de fallen men jag skummade igenom EK-fallet nyligen och där lägger polisen sakta fram bevis efter bevis i ett tiotal förhör men MGM fortsätter att blåneka. Efter över två månader så säger MGM att han har nåt att berätta men han vill träffa sin fru först. Han får då träffa sin fru och sen efter det så lägger han fram sin alternativa teori där han själv är hjälten och helt oskyldig till samtliga åtalspunkter. Men att plötsligt efter 72 dagar lägga fram en egen alternativ teori köper ju sällan domstolen. Förmodligen därför också som polisen går så långsamt fram i förhören.
2015-08-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det låter ju nästan så på polisens kommentar. Och sen att någon påstod att hen hade sett lillbrorsan och frugan i Mariestad spär ju på såna misstankar. Så man får väl se om det blir nåt uttalande från polisen imorron då. Men att MGM skulle berätta sanningen tror jag dock inte på utan det blir nåt annat. Nån form av alternativ teori där MGM är oskyldig eller kanske skyldig till nåt mildare brott än mord.

Undrar hur NB ställer sig till alternativ gärningsman,
allra helst som att lillebror bör vara klar etta på den listan.
2015-08-16, 19:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag kan inte just de fallen men jag skummade igenom EK-fallet nyligen och där lägger polisen sakta fram bevis efter bevis i ett tiotal förhör men MGM fortsätter att blåneka. Efter över två månader så säger MGM att han har nåt att berätta men han vill träffa sin fru först. Han får då träffa sin fru och sen efter det så lägger han fram sin alternativa teori där han själv är hjälten och helt oskyldig till samtliga åtalspunkter. Men att plötsligt efter 72 dagar lägga fram en egen alternativ teori köper ju sällan domstolen. Förmodligen därför också som polisen går så långsamt fram i förhören.
Det låter som om polisen konfronterade den misstänkte med bevisen successivt, allteftersom de kom fram. Om polisen gör likadant i detta fall har det inte kommit något bevis på de två veckor som det var uppehåll i förhören.
2015-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Han har minst 2 aktiva bolag:

https://es.linkedin.com/pub/gustav-j%C3%B6nsson/11/98/61

Ja jag såg det- än märkligare att han bara 1 kontakt på linked In- visserligen finns några litauiska kontakter länkade i form av : "andra har oxå sökt på" på linked in
2015-08-16, 19:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
/.../Jag kan inte se att någon av vägarna hade gjort någon skillnad ur grannsynvinkel. Däremot hade han sannolikt sluppit grannar om han tagit den väg Google rekommenderar från kaféet till Martorp. https://goo.gl/maps/rbpVl
Googles rek. väg är en typisk turistväg; asfalt hela vägen, betydligt fler boningshus, en rastplats, mer mötande trafik - plus att Martorps gård nås från själva infartssidan (gäller även via vägen som löper ut vid säteriet och fortsätter förbi brödernas hus). - Väljer man i stället vägen via Gum kommer man att dyka upp på baksidan av Martorp, och det ser där ut att kunna finnas möjligheter att ta sig in på området på ett mer obemärkt sätt.
2015-08-16, 19:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Googles rek. väg är en typisk turistväg; asfalt hela vägen, betydligt fler boningshus, en rastplats, mer mötande trafik - plus att Martorps gård nås från själva infartssidan (gäller även via vägen som löper ut vid säteriet och fortsätter förbi brödernas hus). - Väljer man i stället vägen via Gum kommer man att dyka upp på baksidan av Martorp, och det ser där ut att kunna finnas möjligheter att ta sig in på området på ett mer obemärkt sätt.
Men din hypotes var att bilföraren undvek grannar. Det finns fler grannar på vägen via Gum än på Googles rekommenderade väg. Dessutom är risken mindre för uppmärksammande möten än på en väg som inte rymmer möten. Vid sådana tillfällen lägger man märke till mötande fordon på annat sätt. Vägen mellan Gum och Martorp är till största delen sådan väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in