Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Att den misstänkte gärningsmannen (i det sistnämnda fallet) vid förhör kan lämna information som direkt påverkar den ev. alternative gärningsmannen.
Jag upprepar:
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Vad har det med saken att göra?
Jag försöker inte starta en vatchareeyadiskussion här, jag pekar på att polisen slutar leta efter misstänkta då den har en misstänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Polisen har väl uttalat sig i pressen om att dom fått in hundratals tips och pratat med många som dom misstänkt skulle vara intressanta...ingen av dessa personer har varit så intressanta att dom plockats in eller att misstankarna mot MGM sänkts.
Visst, det har inte funnits någon stekt sparv där, sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Det var väl polis närvarande när handsken hittades, en av litauerna tog upp den och gav den till AJ som gav den till polisen.
Vad tror du ett förhör med Aj angående handsken hade gett?
Att AJ plockade upp den själv, t.ex, vilket gör NB:s DNA svårförklarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Att gå igenom dina inlägg i tråden hade varit ett heltidsjobb...
Du lanserar ju den ena teorin efter den andra, alla låter lika långsökta.
Kan du ge oss en teori om hur DNA från MGM hamnat på LHs tillhörigheter?
Om du har läst mina teorier hade du inte behövt ställa frågan: Vad tycker du pekar på någon annan GM än killen som sitter häktad? NB:s DNA kan ha kommit av att han plockade upp handsken från ladugolvet.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ville du inte fördjupa dig mer angående ditt påstående att han fick dessa frågor när han promenerade iväg med handsken i fingertoppen?
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Jag påstod ingenting, och vad ska jag fördjupa?
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Nej, men vägen via säteriet har tidigare varit avhängig redovisade - men ej bekräftade - LH-fynd. Från litauernas synvinkel kan den här senaste vägen (innehållande en kringmanöver) ha varit att föredra eftersom de då inte behövde passera sina grannar.
Jag kan inte se att någon av vägarna hade gjort någon skillnad ur grannsynvinkel. Däremot hade han sannolikt sluppit grannar om han tagit den väg Google rekommenderar från kaféet till Martorp.
https://goo.gl/maps/rbpVl