2015-08-16, 12:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att polisen arbetar brett tror jag inte innebär att dom lagt något fokus på alternativa GM, inte på det sätt dom lägger fokus på MGM. Jag tror dock polisen jobbat såpass brett att dom kollat upp både en och fler personer, men som sagt, fokus ligger på den MGM.
Har du något exempel på att de har gjort det? Har polisen någonsin jobbat såpass brett och letat efter en misstänkt när den redan har en? Jag har visat på exempel på motsatsen, Marina och Vatchareeya.
2015-08-16, 12:49
Medlem
ME077s avatar
Till Monedika el annan som kan litauiska:

I dessa intervjuer intervjuas bl a brödernas mamma och (ev) AB´s fru. Säger de något intressant, eller något som vi inte känner till?

http://media.lrytas.lt/2015/6/28/106203.mp4

http://media.lrytas.lt/2015/6/30/106261.mp4
Senast redigerad av ME077 2015-08-16 kl. 12:51.
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Min uppfattning är att vi egentligen inte vet så mycket mer än vi gjorde då när den yngre brodern och MGM:s fru släpptes. Vid omhäktning säger åklagaren att "bevisning har stärkts" - teknisk bevisning med DNA-spår på kläder och andra föremål som hittats men att man också inväntar fler analyssvar och även slutgiltigt obduktionsprotokoll. En massa spekulationer här - såklart - pga yppandeförbudet och att så pass lite information släppts.

Tack för svar. Problemet i den här tråden som jag ser det är att många av spekulationerna betraktas helt eller åtminstone delvis som sanningar. Det blir skitsvårt att hänga med, och det var en av anledningarna till att jag inte orkade försöka hålla mig uppdaterad till slut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Om jag kommer ihåg rätt, ringde Lisas mamma till cafeägaren när hon inte kom hem. Och hon kanske i sin tur ringde AJ och frågade om han sett Lisa. Det är möjligt att AJ var en av de första som visste att Lisa hade försvunnit. Och jag faktiskt tror att AJ kanske i sin tur ringde bröderna om de hade sett henne. Det förklarar varför MGM inte vågade att flytta vidare Lisas kropp till en säkrare plats. Jag tror starkt att platsen där kroppen hittades var temporär vald och den skulle flyttas för att brännas eller begravas.

OBS! Det är bara min teori. Inget är bekräftat.

Caféägarinnan tror jag ringde AJ för att berätta att något hänt, det är väl givet att ringa honom när det är på hans mark? Tror inte AJ hade en tanke på bröderna och ringde och frågade om dom sett henne.

Kanske en temporär lösning, är dock inte helt för att tro det. Den kanske gömdes temporärt i ett första skede. Eller så var placeringen av kroppen en direkt lösning. För mig beror det helt på vart kroppen hittades.
2015-08-16, 12:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var det här jag argumenterade mot. Gör det du också.
Absolut inte - jag håller nämligen med.
1. Jag ser det som att han blev kontaktad i egenskap av ägare till byggnaderna när det hänt eller av LS efter samtal med mamman. För att få tillträde till ladan eller som nära bekant.
2. NEJ, Jag tror inte han ens varit på förhör utifrån "Oj, vad sa AJ egentligen till radion - detta är så skumt?"
3. AJ må vara märklig, men det är en långsökt diskussion /analys av hans ordval. Värdelös om de inte hittar nåt annat att misstänkliggöra honom via.
4. Du ältar saker likt att dra ben ur en sill ända tills det fanimej är rent bortom rim och reson: Tror du eller vet du? Har du mer frågor? Är du säker? Har du bevis?
5. För att vara väldigt övertydlig ser jag det som lika långsökt som hypotesen att Lisa letat efter en arbetstoalett i en lada som nån annan äger.
2015-08-16, 12:55
Medlem
Citat:
Har du något exempel på att de har gjort det? Har polisen någonsin jobbat såpass brett och letat efter en misstänkt när den redan har en? Jag har visat på exempel på motsatsen, Marina och Vatchareeya.

Förstå mig rätt, jag skrev att jag tror att polisen jobbat såpass brett att dom tittat på andra personer och menade inte riktigt att dom gör det nu. Men jag tror ändå att polisen inte sluter sig helt och hållet till EN person.
Senast redigerad av helsan 2015-08-16 kl. 12:58.
2015-08-16, 13:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
AJ har två bilar som är röda. En Jaguar E-type och en VW Caddy. Kan Caddyn räknas som en kombi?

Ser så ut, här kallas i alla fall flera av dom för kombi:

http://beta.dealry.se/src/vw+caddy+kombi
2015-08-16, 13:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut inte - jag håller nämligen med.
1. Jag ser det som att han blev kontaktad i egenskap av ägare till byggnaderna när det hänt eller av LS efter samtal med mamman. För att få tillträde till ladan eller som nära bekant.
2. NEJ, Jag tror inte han ens varit på förhör utifrån "Oj, vad sa AJ egentligen till radion - detta är så skumt?"
3. AJ må vara märklig, men det är en långsökt diskussion /analys av hans ordval. Värdelös om de inte hittar nåt annat att misstänkliggöra honom via.
4. Du ältar saker likt att dra ben ur en sill ända tills det fanimej är rent bortom rim och reson: Tror du eller vet du? Har du mer frågor? Är du säker? Har du bevis?
5. För att vara väldigt övertydlig ser jag det som lika långsökt som hypotesen att Lisa letat efter en arbetstoalett i en lada som nån annan äger.
Hur kan du hålla med när du säger precis motsatsen?
Citat:
Med en sådan information, att han skulle ha vetat att något hänt redan vid 19-tiden hade varit en högintressant info för polisen. Dom hade givetvis plockat in honom och förhört honom hur han kunde veta att något hänt långt innan hon ens var saknad - när en person betraktas som försvunnen.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han svamlar om än det ena och det andra. Jag ser det inte minsta intressant med att det ens är en felsägning. Vet du varför?
Det krävs nämligen betydligt mer för att han ska bli i fokus för polisen. Att hans bil är inblandad, att det framkommer nåt via ett analyssvar så att han plockas in. Att MGM eller nån annan säger nåt.
De kan inte göra ett skit med en felsägning.
#helsan anser att informationen hade varit högintressant för polisen som hade plockat in AJ, medan du anser att informationen inte hade varit ett dugg intressant för polisen.
2015-08-16, 13:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det kan vara en sån du länka till också med glasfönster.

Den röda Caddyn i bolaget är reggad som "Lastbil"

http://biluppgifter.se/fordon/?o=5564763802&i=0&s=merinfo

Vidare finns modellen Caddy maxi/life, vilket är hade stått inskriven som "personbil" eller "crossover" pga Maxi/Life-modellen har bakrutor och baksäten, vilket är mer att betrakta som en kombi.

Man kan registrera om en glasad/baksätes Caddy till lastbil.
Dock talar dom högre kg-viktangivelserna (lastvikt) i reg-uppgifterna för att den röda Caddyn i bolaget Fruit Processors, de facto är en ren skåpbil.
Senast redigerad av rotesau 2015-08-16 kl. 13:08.
2015-08-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ser så ut, här kallas i alla fall flera av dom för kombi:

http://beta.dealry.se/src/vw+caddy+kombi

Nu blir det rörigt för mig med alla bilar..

Litauernas bil, kan den anses som kombi?
2015-08-16, 13:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Förstå mig rätt, jag skrev att jag tror att polisen jobbat såpass brett att dom tittat på andra personer och menade inte riktigt att dom gör det nu. Men jag tror ändå att polisen inte sluter sig helt och hållet till EN person.
Vad du tror är ointressant. Visa på ett enda exempel där polisen självmant har visat intresse för någon annan än en misstänkt, förutom när en stekt sparv har kommit med ett tydligt utpekande, eller att det har gått mycket lång tid utan att den misstänkte har kunnat bindas.

Edit. Titta på älgmordet. Det tog polisen över ett år innan den tittade åt något annat håll än den misstänkte och upptäckte att GM var ett djur.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-16 kl. 13:10.
2015-08-16, 13:12
Medlem
Citat:
Vad du tror är ointressant. Visa på ett enda exempel där polisen självmant har visat intresse för någon annan än en misstänkt, förutom när en stekt sparv har kommit med ett tydligt utpekande.

Haha och du är helt otrolig
Framgår det jag försöker förklara för dig? Jag tror att polisen tittat på andra personer under utredningen, får dom inget annat att gå på i detta skedet av utredningen så ligger fokus på MGM. Arbeta brett = utesluter inte möjligheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in