2015-08-16, 10:20
Medlem
Jag trodde dna prov va klar. Vad är orsaken hur blev hon mördad. De värkar som dom har inge bevis. Som de värsta top hemlighet. Alt ska komma fram. Vad döljs. ?
2015-08-16, 10:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det kanske var denna röda bilen du sett på parkeringen?

http://m.gp.se/nyheter/sverige/1.2745796-avgorande-fynd-av-missing-people?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect

Vägsträckan som framkommer i media nu har jag tittat på flera ggr i Google Maps för några veckor sen. Tycker det hade varit märkligt att istället åka åt andra hållet på grusvägen så man kommer förbi sitt hus.. Dock finns det ju fler hus längs den andra vägsträckan, fler som kan lägga märke till bilen.

Ja, det är den jag skrivit om - det är ju ingen kombi som tidningen skriver om.
2015-08-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecevit
Jag trodde dna prov va klar. Vad är orsaken hur blev hon mördad. De värkar som dom har inge bevis. Som de värsta top hemlighet. Alt ska komma fram. Vad döljs. ?

Allt döljs pga yppandeförbudet. Jag förstår faktiskt inte att det är svårt att greppa varför allt inte kommer fram.....
2015-08-16, 10:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecevit
DNA-spår finns och det är blandad bevisning vilket även innefattar vittnesförhör.
Dödsorsak ej angivet. Yppandeförbud skyddar utredningen, men ger minimal info likaväl. Det döljs inget - det är normalt och förundersökningen pågår, analyssvar väntas in och likaså slutgiltigt obduktionsprotokoll. Somna om nu så hörs vi när vi vet mer framöver.
2015-08-16, 10:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant. Stämmer uppgiften som Expressen snokat reda på så är den intressant då det indikerar ju inblandning. Två bilar samåker knappast i hög hastighet på den lilla grusvägen - han lär i alla fall behöva kunna förklara sig vääldigt väl. "Flera av varandra oberoende uppgiftslämnare" vet om händelsen som vittnet iakttagit.

Vad som också är intressant är ifall den i dagsläget häktade MGM har kännedom om att sådana vittnesuppgifter (2 bilar) finns.

Om inte - och han ställs inför dessa uppgifter när de nya förhören genomförs - så kanske han får svårt att hålla sig till sitt tidigare uttalande.

I det här fallet är det kanske en fördel att datum för rättegången har skjutits fram - tiden i häkte är ofta mer påfrestande än i den fängelse.

De häktade har oftast mycket starkare restriktioner, såsom totalt besöksförbud (förutom advokat, myndighetspersoner e.t.c.), helt isolerade från medierapportering och andra informationskanaler o.s.v. Med nya förhör och nya fakta som MGM ställs inför, så kan man enklare upptäcka motsägelser i hens tidigare uttalande och konfrontera hen med dessa motsägelser.

Ska därför bli väldigt intressant att se vad de nya förhören leder till.
2015-08-16, 10:26
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Det kanske var denna röda bilen du sett på parkeringen?

http://m.gp.se/nyheter/sverige/1.2745796-avgorande-fynd-av-missing-people?utm_source=google.se&utm_medium=organic&utm _campaign=redirect
/.../

Pricis den bilden ja. Där syns avspärrningen efter att de greps och den silverfärgade Sharanen som var parkerad där, innan de hämtades, är bortförd.
2015-08-16, 10:27
Medlem
Citat:

Jaha ok, ursäkta jag missade att du skrivit om det. Jag tänkte mest på att det mindes en röd bil på parkeringen och ja, bilen är ju liten och ingen kombi.
2015-08-16, 10:29
Medlem
AJ har två bilar som är röda. En Jaguar E-type och en VW Caddy. Kan Caddyn räknas som en kombi?
2015-08-16, 10:29
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Den lilla röda bilen tror jag tillhör någon annan i huset , och det är ju som sagt ingen kombi .
Det finns en person här i tråden som har bra koll på Blombergs bilar , hoppas han vaknar snart
2015-08-16, 10:30
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Jaha ok, ursäkta jag missade att du skrivit om det. Jag tänkte mest på att det mindes en röd bil på parkeringen och ja, bilen är ju liten och ingen kombi.

Följdfrågan blir då vad är det för en röd kombi vittnena sett enligt AB?
2015-08-16, 10:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Är straffbart att bryta mot yppandeförbudet.

"Yppandeförbud är ett förbud för den som har deltagit vid en domstolsförhandling eller har medverkat vid ett polisförhör att berätta för andra vad som sagts vid förhandlingen eller förhöret.
Det är domstolen (förhandling) eller åklagaren (förhör) som kan besluta om yppandeförbud. Sådana beslut är ovanliga. Det är straffbart att bryta mot förbudet."

Länk till åklagarmyndigheten/yppandeförbud: http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Rattegangen/Yppandeforbud/
Tack men som jag tolkar det så gäller det bara vad som sägs i ett förhör eller förhandling.

"Även om det råder förundersökningssekretess i en brottsutredning omfattar sekretessen inte andra personer än de offentliga tjänstemännen, vilket innebär att bland annat vittnen kan berätta om de förhör som de har deltagit i.

Åklagare har rätt att besluta om yppandeförbud vid polisförhör. Det innebär att även de personkategorier som normalt inte omfattas av sekretessen, till exempel vittnen och advokater, förbjuds att berätta om vad som kommit fram vid förhöret. Ett yppandeförbud gäller enbart de personer som närvarar vid förhöret och omfattar bara den information som kommer fram vid förhöret.

Om åklagaren har beslutat om yppandeförbud upphör meddelarfriheten för de offentliga tjänstemän som omfattas av förbudet."
2015-08-16, 10:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
AJ har två bilar som är röda. En Jaguar E-type och en VW Caddy. Kan Caddyn räknas som en kombi?

Just det nu kommer jag ihåg den bilen , VW Caddy är väl en skåpbil men många säger nog Kombi skulle jag tro .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in