Citat:
Ursprungligen postat av
opa2015
Är i samma situation som den här mannen fast är total isolerad från omgivningen, kan inte ens träffa mina vänner:
https://www.youtube.com/channel/UC_cOPOaeele1rtSDM2tWe3A/videos
vet inte om jag ska garva eller gråta men man undrar vad dem vill få ut av det här....
Såg nu ett par snuttar till i filmerna , bla den där en man går fram och åter på behörigt avstånd med en hund.
Men kan du spalta upp lite av dina egna erfarenheter av detta som ska vara samma som dina upplevelser?
Som, När ungefär började det ?
Har du dokumenterat något ? Har du någon aning om varför det började ?
Jag har den "lyxen" själv att jag kan spåra upp de flesta då jag har några namn och hittat flera på nätet och då de förstår att de blivit lurade så kommer dessa att prata troligen (hellre än att deras namn och vad de gjort hamnar på nätet) då ingen vettig ställer upp på de hoten jag varit utsatt för .
Jag blev lurad själv då jag hade en mycket tuff tid och sedan fick frågor om jobb av några jag mötte som jag tänkte att de var nog stöd och jag trodde att vissa av händelser som inträffade var bara test för jobbet jag presenterades för. Där började min utsättning av "GS" . Men efter en tid fick jag höra något som var minst sagt otrevligt och efter ytterligare tid så började jag märka att trotts att jag bytt boenden så var det samma störningar på flera av adresserna och då dessa knappast kunde tillhöra något vänligt testande så började jag först "göra det rätta" med uppgifter jag fått utav en av dem, jag ringde SÄPO om dessa uppgifter då även om jag tänkte det var ett test så måste man ju agera själv om man hör sådant, men fick en liten överraskning på stan efter detta samtal från automat som även ett vittne reagerade starkt på . Tog även kontakt med polisen med ett par uppgifter jag tidigare utelämnat i ett förhör då jag inte trodde att dessa kunde vara av värde för utredningen.. Jag försökte komma clean med sådant som jag i onödan hade undanhållit ....
Men detta tjafsande på nätter, på stan och lite varstans fortsatte och jag fick på ytterligare en ny adress där även ett subtilt hot av den allvarligare arten yttrades, vara med om störningar och påståenden . På nästa adress igen så var det folk inne i bostaden då jag var ute och hade ändrat saker tex en sak som jag inte kunnat göra själv . Jag hade talat på telefon om saker och ting då jag inte var inte nykter och hade tröttnat och beskrev lite för först en person men efter det samtalet så bröts telefonen ofta och man fick ringa om och om igen, bilar pajade, och då jag hade ringt och fråga efter en jurist så stod en bil med namnet till de jag ringt , som jag inte lagt märke till innan oftast parkerad där jag måste passera (jag har dagbok från den tiden )
Efter ytterligare en adress så hade jag ett samtal till och då började det mera öppnare på stan och jag började anmäla tidigare hot (bara nedlagt) och en sak till var anmäld (klagat snarare). osv osvosv fram tills nu.
För mig är det två grenar efter och det känns mera som Zersetzung då andra händelser har inträffat där stalkingen bara varit en jobbig skitsak i sammanhanget, men då jag fick tillgång till bra kameror så blev de en tillgång i stället då jag kunde ta bilder på dessa stalkers för att sedan kunna bevisa lättare att jag inte pratade i nattmössan även om de tidigare ( som flera verkar vara släktingar till varandra ) som jag bara har muntlig bevisning mot. Men nu har jag även startdatumet , varför det startade. sedan en tid svart på vitt genom en länk jag hittade på nätet . Jag har återgett detta försiktigt och smått då jag inte vill bli igenkänd helt ännu, hoten och metoderna har varit svåra ( de andra i denna zersetzung).
Så återigen skriv ned tid datum plats och vad som hänt , spela in bild och/eller ljud tex genom att ha mobilen mot örat . Alla står o pratat i tid och otid i telefonen och detta väcker inte uppmärksamhet som om du varje gång ska filma någon misstänkt säger Aha och står och riktar en kamera mot någon, då kan du bli kollad för att de vill veta vad du pysslar med (de runt om kring) låt dig inte heller provoceras , skaffa en boxsäck eller liknande och slå av lite där eller gör gymnastik .