2015-08-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Hur länge håller syntetiskt urin? Och hur förvarar man det på bästa sätt?

Upp till ett år. Står oftast bäst före datum på dom
2015-08-14, 22:00
Medlem
Hur länge tar de innan man får svar från karolinska gällande drogtest? Får man svar om det är negativt? Det gäller ett drogtest i arbetslivet mvh
2015-08-15, 01:06
Medlem
God natt alla. =) måste få ett svar syns ritalina på sticka?.
2015-08-15, 12:54
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakpeak3
Hur länge tar de innan man får svar från karolinska gällande drogtest? Får man svar om det är negativt? Det gäller ett drogtest i arbetslivet mvh
Tog exakt en vecka för mig. Min arbetsgivare hörde av sig och sade att det var negativt - dock var det inget "random" test.

Citat:
Ursprungligen postat av mod32
God natt alla. =) måste få ett svar syns ritalina på sticka?.
Har hört att det kan ge utslag på amfetamin från en kompis som påstår att det hände honom, men det verkar inte göra det varje gång. Det finns speciella stickor för metylfenidat (som är ovanliga).
2015-08-15, 12:59
Medlem
blutzeugens avatar
Syns 3-Fluoro-phenmetrazine på multisticka? Läst från att det inte ger utslag till att det syns som amfetamin så lite förvirrande. Tacksam för svar.
2015-08-15, 13:23
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutzeugen
Syns 3-Fluoro-phenmetrazine på multisticka? Läst från att det inte ger utslag till att det syns som amfetamin så lite förvirrande. Tacksam för svar.
Många stimulanter har en tendes att synas på sticka (ibland). På labbanalys syns dock i regel inte RC's och speciellt sådana som inte blivit klassade.
2015-08-15, 16:42
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Många stimulanter har en tendes att synas på sticka (ibland). På labbanalys syns dock i regel inte RC's och speciellt sådana som inte blivit klassade.
Sant. Testat 2 multistickor och 2 amfetaminstickor idag. En gång visade det utslag bara, lite konstigt att den visar positivt ibland åh negativt ibland haha.
2015-08-15, 17:21
Medlem
Tidigare ostraffad. Har körkort för bil samt Tung Lastbil.
Torskade på krogen med en gubbe tjack i fickan och gav positivt urin. Fick 11.000;- böter. Detta skedde för ett år sen snart, nekade till papperna som kom hem och blev istället kallad till rättegång. Rättegången är i september, har fortf inte fått en advokat. Sen undrar jag om någon vet säkert, eller vet var man ska söka för att få reda på om SOC också ska ta pisseprover på mig för att utreda min lämplighet åt Trafikverket?! Dom borde ju kontaktat mig för typ 8månader sen kan man tycka... Och hur långt innan får man veta att man ska lämna urin. Spelar det någon roll Om man är ostraffad sen tidigare eller är det rutin på ALLA som torskar? Mvh
2015-08-15, 17:52
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryporfavor
Torskade på krogen med en gubbe tjack i fickan och gav positivt urin. Fick 11.000;- böter. Detta skedde för ett år sen snart, nekade till papperna som kom hem och blev istället kallad till rättegång. Rättegången är i september, har fortf inte fått en advokat. Sen undrar jag om någon vet säkert, eller vet var man ska söka för att få reda på om SOC också ska ta pisseprover på mig för att utreda min lämplighet åt Trafikverket?! Dom borde ju kontaktat mig för typ 8månader sen kan man tycka... Och hur långt innan får man veta att man ska lämna urin. Spelar det någon roll Om man är ostraffad sen tidigare eller är det rutin på ALLA som torskar? Mvh
Soc brukar väl kalla till möte först? Varit så för mig, oftast ringde dom någon dag efter tabben. Om det gått så lång tid är det nog lugnt.
2015-08-15, 21:15
Medlem
petrus17s avatar
Har drogtest på torsdagar. Tog två st Roche Iktorivil i torsdags och fem st temesta/lorazepam 2.5 mg på fredag. Inte käkat benzo på ett år innan det. Att jag inte klarar mig på torsdag vet jag, så jag hoppar över det urinprovet. Men torsdagen efter? Då har det gått 14 dagar för ikton och 13 för temestan. Tar amfetamin väldigt ofta (men inte dagarna innan UP), om det skulle kunna snabba på processen.
2015-08-15, 22:28
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryporfavor

Eftersom du inte godtog strafföreläggandet (som jag misstänker papprena var)
Så kallades du nu till rättegång och SOC får ju ingenting utan en dom eller ett erkännande.
Räkna med att dom tar kontakt med dig direkt efter rättegången.
Har sen för mig att man inte garanterat får en advokat vid ringa brott..
2015-08-15, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Tog exakt en vecka för mig. Min arbetsgivare hörde av sig och sade att det var negativt - dock var det inget "random" test.
- - -

Dito. 7-9 arbetsdagar, Karolinska. Dröjer det längre har man antingen en slö ftg-läkare, eller - värre! - ett positivt provsvar som gått vidare till analys...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in