2015-08-14, 00:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Varför titta på hur de presterar i deras nya klubbar? Tänk på istället hur de skulle kunna höja Roma? Är inte det de viktigaste? En backlinje som roteras med Benatia, Marquinhos, Manolas och Romagnoli, eller bara tre av dem, skulle kunna innebära scudetto eller flera på sikt. Det är väl DÄR prio ett måste vara?

Men Sabatini gillar hellre att leka "magiker" på mercaton än att hämta hem en scudetto till Rom. Märks tydligt.

Vad tycker du om att Ramires och Lucas Leiva ryktas eller har ryktats till Juventus, efter att ni har värvat Sami Khedira? Allegri-viruset visar sig. Det var inte bara begränsat material i Milan, han gillar visst verkligen den typen av rena skitspelare.
Citera
2015-08-14, 00:59
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Grejen jag vill få fram är att man alltså värvar Shaqiri i januarifönstret, gör ett stort nummer av det och i det hela taget verkade väldigt ivriga i att få in honom. Efter ett halvår skall han helt plötsligt bara försvinna så fort som möjligt?

Det är cirkusvarning på sånt. Ni kan nu peka på Doumbia, men det var en värvning av mer desperat karaktär och man fick aldrig riktigt intrycket av att det var någon sorts drömvärvning. I Shaqiri-fallet fick jag motsatt intryck. Han skulle vara en del av det nya projektet.

Märkligt som sagt.

Visst är det märkligt. Inga förklaringar har kommit heller. Det mest troliga är väl att det skar sig mellan Mancini och Shaqiri någon gång mot slutet av säsongen. Han fick knappt någon speltid de sista omgångarna, vilket förvånade med tanke på hans positiva insatser. Någon annan förklaring kan jag inte finna, för ja det är verkligen konstigt att så desperat vilja bli av med honom.

Den här säsongen kan verkligen sluta hur som helst. Helt omöjligt att säga vart Juve, Roma, Napoli, Inter och Milan står efter så stor ruljans på spelare som samtliga klubbar haft. Känns verkligen mer spännande än på länge (även om vi vet att Juve kommer vinna i slutändan)!
Citera
2015-08-14, 22:38
Medlem
Roma mot Sevilla, 6-4... bla bla bla... Och Fiorentina vinner mot alla... Totti och Luca Toni.

Vafan i helvete!

Men imorgon är det åter riktig Calcio. Coppa Italia! Efter att Cagliari övertygande och vackert vunnit med 5-0 mot Virtus Entella så ska de nu besöka maffians Trapani. Alla matcher sker från och med nu på bortaplan. Ur underläge...

Kan bli en fin match, där Cagliari sedan får möta vinnaren av Sassuolo – Modena, som spelar samtidigt.

Och för alla som har en fetischism för vänskapsmatcher så kommer Cagliari till Hamburg för att visa att Ekdal bytt upp sig lönemässigt men kanske inte nödvändigtvis spelmässigt. Rimligen borde där finnas en kvalitetsskillnad?
Citera
2015-08-14, 22:50
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men imorgon är det åter riktig Calcio. Coppa Italia! Efter att Cagliari övertygande och vackert vunnit med 5-0 mot Virtus Entella så ska de nu besöka maffians Trapani. Alla matcher sker från och med nu på bortaplan. Ur underläge...

Kan bli en fin match, där Cagliari sedan får möta vinnaren av Sassuolo – Modena, som spelar samtidigt.

Hur är Cerris status i Cagliari?
Citera
2015-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Hur är Cerris status i Cagliari?
Det korta och uppriktiga svaret är; jag vet inte...

Vad jag vet är att lagets hjärta är borta. Conti, Cossu och Pisano....

På gott och ont. Vilket kanske låter märkligt. Men det finns nog ingen klubb genom tiderna där spelarna haft den makt som de har haft i Cagliari. Många tänker Barcelonas Xavi, Inieste, Messi osv, men jag ser dem inte i närheten. Cellino har ofta fått skulden, men inte sällan är det spelarna som de facto sparkat tränaren.

Nu har man kvar hjärta i form av Sau, Murru, Del Fabro osv, men de har inte alls samma tyngd.

Jag håller såklart på tröjan och ser fram emot en ny säsong. Vi får se vad om händer. Men jag har inte riktigt engagerat mig i detaljerna som jag brukar. Inte heller träffat alla personer som jag brukar se. Jag lät dem komma upp till mig i bergen. Vi levde rövare, men snackade inte så mycket fotboll. En alldeles underbar semester på den vackra ön.
Citera
2015-08-14, 23:35
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Och för alla som har en fetischism för vänskapsmatcher så kommer Cagliari till Hamburg för att visa att Ekdal bytt upp sig lönemässigt men kanske inte nödvändigtvis spelmässigt. Rimligen borde där finnas en kvalitetsskillnad?

Var den matchen med i Ekdals kontrakt eller?
Citera
2015-08-14, 23:36
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Det korta och uppriktiga svaret är; jag vet inte...

Vad jag vet är att lagets hjärta är borta. Conti, Cossu och Pisano....

Ok, jag började följa Cagliari p.g.a. Ekdal. Nu när Cerri är där, och Storari, så måste jag fortsätta.

Cossu hade jag gärna sett mer av....
Citera
2015-08-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Var den matchen med i Ekdals kontrakt eller?
Det ser ju onekligen ut som en tanke. Men jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Ok, jag började följa Cagliari p.g.a. Ekdal. Nu när Cerri är där, och Storari, så måste jag fortsätta.

Cossu hade jag gärna sett mer av....
Storari är fantastisk. Kan mycket väl vara den mest sympatiska spelaren av alla nu aktiva spelare. Jag tror att det var det tredje målet mot Entella som Storari rusade över hela planen för att hylla målskytten och samla laget.

https://www.youtube.com/watch?v=ziB0w95tPpQ

Han är oerhört välkommen tillbaka.
Citera
2015-08-15, 00:05
Medlem
Sitter och kollar lite statistik inför Trapani mot Cagliari. Och det visar sig att Cagliaris nya tränare mött Trapani tio gånger under sin inte alltför glamorösa karriär. Och har endast en seger... Då han tränade Portogruaro.

Trapanis kepsmongo har dock inte mycket bättre statistik mot Cagliari. En seger på fyra möten för Serse Cosmi. Fyra matcher för fyra olika lag eftersom han så gärna får sparken...
Citera
2015-08-15, 00:24
Medlem
Jag använder numera kepsmongot som ett självklart smeknamn för Serse Cosmi. Men äras den som äras bör, det var 4522 som såvitt jag vet myntade namnet:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag passar på att sticka in några blänkare mellan Brille68s praktinlägg.

Supertalangen Castaignos är i Milan och ska göra sin läkarundersökning hos Inter. Det sägs att han liknar Henry i spelstilen, något som borde oroa interisti, då det lätt kan föra tankarna till spelare som Suazo och Biabiany. Det här lär dock sluta med bättre resultat.

Sedan har kepsmongot Cosmi blivit klar för Palermo, seriöst, hur kan man sparka il professore Rossi för den här pöbeln? Usch.
(FB) Allt om Calcio!
Citera
2015-08-15, 00:36
Medlem
På tal om Castaignos så har han inte fått den utväxling som många trodde:

2009–2011 Nederländerna Feyenoord 37 (15)
2011–2012 Italien Inter 6 (1)
2012–2015 Nederländerna Twente 94 (37)
2015– Tyskland Eintracht Frankfurt SM (GM) 0 (0)

Men vafan i helvete, jag hade förväntat mig att Ragatzu nu skulle spela i Gli Azzurri...

2007-2011 Cagliari 32 (4)
2011-2012 → Gubbio 28 (1)
2012 Cagliari 0 (0)
2013 Verona 0 (0)
2013 → Pro Vercelli 17 (3)
2013-2014 Verona 0 (0)
2014 →Virtus Lanciano 9 (0)
2014-2015 Pro Vercelli 6 (0)

Fan inte lätt att förutsäga talanger. Även efter då man tror att de slagit igenom...
Citera
2015-08-15, 03:28
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Känns det fortfarande lika förjävligt?
http://solocalcio.se/milan/romagnoli-poserar-i-lazio-troja/

Välkommen till de ljusblå delarna av Rom i framtiden!

Jag har inte varit aktiv i den här tråden än, men efter att ha härjat i tråden "Att hålla på utländska lag" så måste jag bidra med en bild på det temat samt temat "kontroversiella typer som poserar i Lazio-tröja".

Clark Olofsson
https://stommen.files.wordpress.com/2011/01/1_929508ts1278156524433_slot100slotwide75articlefu ll.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_4NNpqdkh1hI/SIRYFkDkOPI/AAAAAAAAAd0/ENf006JjJdA/s400/lazioclark.jpg

Ja, det är alltså liraren & förbrytaren Clark, bosatt i Kumla, som tydligen håller på Lazio. Jag satt & läste en gammal artikel om honom i en tidning då jag såg bilderna som även fanns på nätet. Bilden på nätet är dock avklippt så det framgår inte att han står på sin vräkiga 16 meters segelbåt "Lovejoy" i Karibien. Fotot är taget på 00-talets mitt då han lyckades ge en bild av att leva hederligt under en kort period. Båten kostade dock några miljoner så det låg nog i luften att han hade skumma grejer för sig.

Jag sökte efter hans Lazio-story på nätet & fann att han tydligen ska ha fått en bok om Lazio i fängelset & börjat följa laget (hade han betal-kanaler i finkan eller visst var det så att TV4 visade mycket Lazio ett tag?). Särskilt gillade han den karismatiske Paolo Di Canio som då fanns i laget. Efter frisläppandet ska han visst ha varit nere i Rom & kollat på Lazio & umgåtts med Di Canio. Dom hade trevligt & utbytte presenter. Jag kan inte garantera att dom här uppgifterna är 100% säkra.
Senast redigerad av Stivali 2015-08-15 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in