Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Aldrig läst en mer avrunkande text om Valdifiori förut. Skulle man inte haft någon koll på Italienskfotboll skulle man tro att det är en ny ung Baggio. Nej. Han är 29 år och har spelat hela sin karriär i C1 och B, förutom förra säsongen. Ska han alltså vara den Napoli har väntat på. Det Napoli har saknat under åren? Ska HAN vara nyckeln för Napoli? Glad över att jag inte sitter på det skeppet. Men visst. Mirko är bra. Men han har bara haft en bra säsong i A. Majoriteten här visste knappt vem han var innan han började slå långbollar till Maccarone. Glöm inte heller att det är stor skillnad på att spela i Empoli och i Napoli. Valdifiori kan mycket väl vara mer lämpad för en mindre piazza.
Visst är det så att jag beskrev honom i hyperboliska termer. Men jag är extremt imponerad av hans fjolårssäong. Och han passar spelmässigt väl in i Napoli, där han skyddas av ganska löpstarka yttre innerfältare, och där Napolis forwards har en fin rörelse.
Jag är såklart inte säker på någon omedelbar succé, men jag vill om inte annat att det ska bli bra.