Citat:
Ursprungligen postat av
Zverker
Behov av att få slippa? Jag har aldrig sett någon som är för att avkriminalisera trafficking, snarare vill man skärpa lagstiftningen där. Vuxna människor som däremot väljer att sälja sex självmant, av vilken anledning det än må vara, har ett eget ansvar för sitt beslut hur dåligt det än kanske är. Precis som med allt annat här i livet.
Det tycker jag också. För mig är det lika obegripligt med KK och ONS. Men det är min egen högst personliga syn på saken och inget jag logiskt kan försvara eftersom det, på samma sätt som denna fråga, inte baseras på logik utan på känslor.
Du måste se på den praktiska sidan.
Problemen med prostitution är inte de frivilliga sexsäljarna.
problemen är
1. De som tvingas av ekonomiska skäl eller av andra, där den mest utsatta gruppen ex. är trafficking av barn/ tonåringar för sexuellt ändamål. Denna otrevliga handel har inte upphört eller blivit lättare komma åt i de länder där man legaliserat, den har snarare ökat. Kolla statistisk Tyskland ex. Kolla också vilka grupper det är som säljer sex idag i västvärlden, de är inte direkt kvinnor från västvärlden, utan kvinnor från andra områden i världen där prostitution kan vara den enda utvägen för dessa att försörja sig och sina barn, det är alltså inte av nån frivillig sexuell lust man står i gatuhörn och säljer sig, om nu nån trodde det.
2. Samhällets stigmatisering av prostituerade och kvinnlig sexualitet i stort. Den måste väck och det görs enklast via att markera med lag vilka man anser vara skyldiga i saken. Hallickar, bordellägare och torskar är de som främst driver den sexuella handeln av ovan sort i världen idag, dessa verksamheter bör därför kriminaliseras. Det ska helt enkelt inte vara OK eller ignoreras som: äsch pojkar är pojkar…låt dem hållas, varken juridisk eller socialt sett att köpa sex. Det man gör är nämligen att stå för efterfrågan av köprätten till andras sexuella vilja.
och den bör få gå fri från kommersialisering och kvinnor världen över bör få möjlighet att tjäna sitt uppehälle på andra saker än att sälja sig vilket de skulle få om män slutade att köpa sex och/ eller se kvinnor eller kvinnors/ barns kroppar som sina ägodelar att tjäna pengar på.
Samhällets hela stigmatisering av "horan" ska ligga där den hör hemma, hos torsken.
Jag tycker både ONS och KK är helt ok. Det bygger på sexuell glädje och lust från 2 håll och skadar ingen. Mer sånt; respekt och hyllande av sexuell frihet, nyfikenhet och faktiskt frivilligt sex men mindre sexköp tack.