2015-08-14, 11:51
Medlem
NirvanAs avatar
Adama Traore klar för Aston Villa
Citera
2015-08-14, 11:52
Medlem
Officiellt: Adama Traore lämnar Barcelona och går till Aston Villa
Citera
2015-08-14, 12:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Mihajlovic sägs vilja plocka med sig mittfältaren Roberto Soriano från Sampdoria till Milan. Men Napoli ska också ha intresse av den spelaren.

Napoli sålde ju nu Inler till Leicester, och vill bli av med Henrique och Vargas, som ryktas gå till Villarreal. de Guzman ska också vara på väg bort, kanske till Marseille. Neapelklubben har av allt att döma ett intresse av att fortsätta stärka försvaret, med fokus på Torinos duktige serb Maksimovic.

Endast detaljer rörande bonuspengar antas återstå innan Mattia Destro ansluter till Bologna.

Och Roma sägs vara inställda på att värva Stuttgarts back Antonio Rüdiger, som för närvarande är skadad.
Citera
2015-08-14, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Courtois och Neuer är endast marginellt bättre än de Gea. Men de är fortfarande bättre. Dock har ju de Gea utvecklats väldigt mycket under United åren så om några år kanske han ses som den bäste om han fortsätter att utvecklas.

Varför? För att han heter Courtois och spelade bra i Atletico när han var jätteung? Vad krävs för att De Gea ska få sitt erkännande, för han var ju uppenbart bättre än Courtious ifjol? Jag får ofta den här känslan av att folk inte riktigt tar De Geas prestationer på allvar, lite så här "jo han gjorde en bra säsong men den målvakten är nog lite bättre ändå." Liksom som att hans grejer inte riktigt tas på allvar, han har sämre rykte. Han har ju gjort fler bra säsonger än vad Courtious gjort. Courtious fick ju inte den bästa start den här säsongen heller, kan inte se De Gea missa en sådan om jag ska vara ärlig...

Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Ser verkligen inte hur Rooney ska vara den drivande i anfallet under HELA säsongen, Chicharito och Wilson bakom och LvG hintar om att Januzaj kan få spela top top, känns väldigt uddlöst av någon anledning, nog för att man älskar Rooney men att förlita sig på att han sätter dit 20+ bollar känns inte jätte lovande.

Men så fruktansvärt klent med bra strikers på marknaden med, får se hur Augusti slutar!

Det är ett problem, men får United in en ytter eller en offensiv spelare som gör mål och poäng så tas bördan bort från Rooney. Lite som Alexis i Arsenal, en sådan typ skulle man behöva. Giroud är ju inte bäst i världen heller.

----

Adama Traore ja. Ska bli intressant att se honom i Villa. Antar att det inte låg mycket i ryktet om att han skulle till Liverpool då?
Citera
2015-08-14, 12:34
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Varför? För att han heter Courtois och spelade bra i Atletico när han var jätteung? Vad krävs för att De Gea ska få sitt erkännande, för han var ju uppenbart bättre än Courtious ifjol? Jag får ofta den här känslan av att folk inte riktigt tar De Geas prestationer på allvar, lite så här "jo han gjorde en bra säsong men den målvakten är nog lite bättre ändå." Liksom som att hans grejer inte riktigt tas på allvar, han har sämre rykte. Han har ju gjort fler bra säsonger än vad Courtious gjort. Courtious fick ju inte den bästa start den här säsongen heller, kan inte se De Gea missa en sådan om jag ska vara ärlig...

Det är ett problem, men får United in en ytter eller en offensiv spelare som gör mål och poäng så tas bördan bort från Rooney. Lite som Alexis i Arsenal, en sådan typ skulle man behöva. Giroud är ju inte bäst i världen heller.

----

Adama Traore ja. Ska bli intressant att se honom i Villa. Antar att det inte låg mycket i ryktet om att han skulle till Liverpool då?

Ser gärna att Wilson får chansen i år. Hoppas han går före Chicharito, men det är kanske tveksamt.
Citera
2015-08-14, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Ser gärna att Wilson får chansen i år. Hoppas han går före Chicharito, men det är kanske tveksamt.

Jag håller med. Känslan är dock att LvG inte är alltför förtjust i honom, tyvärr.
Citera
2015-08-14, 14:32
Medlem
4522s avatar
Citat:

Wilson före Chicharito? Det känns lite väl tidigt, håller inte ens i närheten av samma nivå i mitt tycke. Hoppas Chicha rör på sig i så fall, till ett lag under den absoluta toppen den här gången...
Citera
2015-08-14, 15:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Wilson före Chicharito? Det känns lite väl tidigt, håller inte ens i närheten av samma nivå i mitt tycke. Hoppas Chicha rör på sig i så fall, till ett lag under den absoluta toppen den här gången...

Då behöver han ju inte röra på sig för att hamna under absoluta toppen
Citera
2015-08-14, 15:07
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Håller inte med om att det skulle vara så stor skillnad mellan de två som du gör gällande. Visst, sett över en säsong får man nog ut lite mer i form av mål och poäng med Chicharito, men det känns inte som han kommer ta några större utvecklingskliv framöver i sin karriär, även om han är en pålitlig målskytt givetvis. Wilson däremot, tycker jag, har spetsegenskaper som gör honom mycket mer intressant. Jag ser därför gärna att han får de chanser som ges bredvid Rooney eller när Rooney inte kan spela.
Citera
2015-08-14, 15:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Håller inte med om att det skulle vara så stor skillnad mellan de två som du gör gällande. Visst, sett över en säsong får man nog ut lite mer i form av mål och poäng med Chicharito, men det känns inte som han kommer ta några större utvecklingskliv framöver i sin karriär, även om han är en pålitlig målskytt givetvis. Wilson däremot, tycker jag, har spetsegenskaper som gör honom mycket mer intressant. Jag ser därför gärna att han får de chanser som ges bredvid Rooney eller när Rooney inte kan spela.

Skulle man inte kunna låna ut Wilson 1/2 år då så han får matchträning? Medans man har mexikanen så att säga..
Citera
2015-08-14, 16:05
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

----

Det är bara vad jag tycker, tycker han känns stabilare. De Gea gör fler "tv-räddningar" men för mig är det ett tecken på att man då är lite felplacerad från början. Courtois behöver sällan göra spektakulära räddningar och detsamma med Neuer. Men jag säger inte att det absolut är så, bara att min känsla är att De Gea är 3a just nu.
Citera
2015-08-14, 16:27
Medlem
ischs avatar
Citat:

Wilson är intressant, helt klart, och tror jag skulle kunna göra ett bättre jobb på en av kanterna i ett 3-anfall än Hernandez. Dock är det få som uppvisat sådan näsa för mål i boxen som Chicharito så man skall inte underskatta honom. Det stora problemet är dock att mexikanen är totalt usel när det kommer till att fördela boll etc vilket jag tror, ihop men hans något bisarra gnällande senaste åren, har gjort att LVG inte riktigt gillar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in