2015-07-08, 21:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Torino lär ha kommit överens med Atalanta om att värva U21-landslagsspelarna Zappacosta och Baselli, en deal som kostar dem ungefär två tredjedelar av de pengar försäljningen av Darmian gav.

Och Napoli vill ha Albin Ekdal - i konkurrens med PSG och Hamburg.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-07-08 kl. 22:00.
Citera
2015-07-08, 21:24
Medlem
anteri17s avatar
Dåligt med uppdateringar i tråden gällande flyktande Serie A-spelare. En annan har varit off i ett dussin dagar...

Den överskattade greken Holebas går till Watford. Romas ras berodde till stor del på Cole+Maicon ut och Holebas+Torosidis in. Från två hotande ytterbackar med fina fötter, till två träben.

Obiang lämnar för de brittiska öarna. Tydligen är han klar för West Ham. Bra värvning för dem, även om jag inte är lika frälst på Obiang som många andra.

Inter har det ju skrivits om. Mirandra, Montoya och inte minst Kondogbia har anslutit. Men även Murillo är en vettig värvning enligt rapporter från andra kännare.

Förutom Mandzukic, Khedira och Dybala har även Juventus köpt loss Pereyra och Zaza, samt plockat Neto som bosman.

Milan har på förhand värvat fint med Bacca, Adriano, Mauri och Bertolacci.

Napoli har värvat två väldigt nyttiga spelare. Min säsongsfavorit, Valdifiori, kommer styra upp mittfältet. Dessutom är Reina en uppgradering gentemot skämtet Andujar och den visserligen bättre spelande Rafael.

Iago Falque till Roma känns klockrent. En gediget bra fotbollsspelare. Väldigt trygg och bra med bollen, relativt klok, och gör en jävla massa poäng - om än i ett galet Genoa. Ibarbos lån förlängs också.

Till Samp har det kommit lite dökött. Fernando från Shaktar blir dock intressant. Intressant så till vida att jag inte har en aning om spelaren i fråga.
Citera
2015-07-08, 22:02
Medlem
Liten sidenote: I och med att Nani försvunnit och Van Persie verkar vara näst på tur sparar United ca £400.000/v, ca 18 miljoner pund per år. Lägger man till Falcaos påstådda £300.000 i veckan är man uppe i närmare 33 miljoner. Oerhört stora pengar som ger utrymme på lönesidan för, om man så vill, 2-3 spelare i yppersta världsklass.
Citera
2015-07-08, 22:09
Bannlyst
Jag tror det är en ganska liten risk att Di Maria försvinner redan nu. Jag tror inte det är omöjligt, för rätt pengar skulle nog United fundera både en och två gånger. Men jag tror inte det händer. I så fall ska United ha någon riktigt, riktigt fet värvning som man vet går i hamn, som Bale, Müller eller Cavani/Benzema. Alltså den typen av stjärnor.

Det är nåt sjukt med Di Maria. Jag såg med egna ögon i början av säsongen vad han kan lyckas med. Men i slutet av säsongen var han så dålig att jag ville börja gråta, misslyckades med ALLT. Tappade boll heeeeela tiden, inlägg 70 meter för långa. Är det någon som minns Bebe i United så var det ungefär så Di Maria spelade på slutet. Han var lätt sämst i laget, varje match sedan februari. Som tur var blev han till slut bänkad och United kunde börja vinna. Men man inser ju ändå att han har något, som sagt var han briljant i början.
Senast redigerad av speedi- 2015-07-08 kl. 22:12.
Citera
2015-07-08, 22:51
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag tror det är en ganska liten risk att Di Maria försvinner redan nu. Jag tror inte det är omöjligt, för rätt pengar skulle nog United fundera både en och två gånger. Men jag tror inte det händer. I så fall ska United ha någon riktigt, riktigt fet värvning som man vet går i hamn, som Bale, Müller eller Cavani/Benzema. Alltså den typen av stjärnor.

Det är nåt sjukt med Di Maria. Jag såg med egna ögon i början av säsongen vad han kan lyckas med. Men i slutet av säsongen var han så dålig att jag ville börja gråta, misslyckades med ALLT. Tappade boll heeeeela tiden, inlägg 70 meter för långa. Är det någon som minns Bebe i United så var det ungefär så Di Maria spelade på slutet. Han var lätt sämst i laget, varje match sedan februari. Som tur var blev han till slut bänkad och United kunde börja vinna. Men man inser ju ändå att han har något, som sagt var han briljant i början.
Di Maria är den typen av spelare som glänser när laget spelar bra. Han är som persiljan på falafelen, parmesanosten på pasta, ketchup på korven osv. När United kommer igång på riktigt med sitt spel så kommer också Di Maria göra det.

Det kan jag lova.
Citera
2015-07-09, 00:47
Medlem
B-Dawks avatar
United ska tydligen vara nära att signa spanska målvaktstalangen Iñaki Peña från Barcelona.

Vet inte riktigt vad jag tycker om att signa en 16-åring målvakt från Barcelona. Säg att han utvecklas väldigt bra de kommande fyra-fem åren och vips så knackar Barcelona på dörren och troligen lär det ju vara en dröm för Peña att vakta målet på Nou Camp. Då blir det ju i stort sett att United betalar utbildningskostnaderna för honom såvida de inte lyckas få duktigt betalt.

Vi ser ju hur det ser ut för tillfället med De Gea. Real kommer med dåliga bud och United är beredda att skita i de pengarna och låta honom spela ut kontraktet istället. Enda hoppet för United att faktiskt få betalt så mycket som De Gea är värd är ju att Real gör sig av med Casillas först och på så sätt sätter sig själva i ett lite knivigare förhandlingsläge.
Citera
2015-07-09, 06:12
Medlem
soffsitss avatar
https://twitter.com/bwin_es/status/618895743579848705
Real Madrids sponsor Bwin går ut med tid och datum för farväl till Casillas på Bernabéu.
Citera
2015-07-09, 06:44
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
https://twitter.com/bwin_es/status/618895743579848705
Real Madrids sponsor Bwin går ut med tid och datum för farväl till Casillas på Bernabéu.
Är det officiellt att han lämnar? Synd att se en legend lämna klubben, men med De Gea ingående fanns det nog inte mycket val.
Citera
2015-07-09, 06:51
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Är det officiellt att han lämnar? Synd att se en legend lämna klubben, men med De Gea ingående fanns det nog inte mycket val.
Nej, ingen av klubbarna har gått ut med att han kommer lämna, men med denna tweeten så är det väl mer eller mindre klart.
Citera
2015-07-09, 07:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Liten sidenote: I och med att Nani försvunnit och Van Persie verkar vara näst på tur sparar United ca £400.000/v, ca 18 miljoner pund per år. Lägger man till Falcaos påstådda £300.000 i veckan är man uppe i närmare 33 miljoner. Oerhört stora pengar som ger utrymme på lönesidan för, om man så vill, 2-3 spelare i yppersta världsklass.

Fallet Nani är naturligtvis intressant på så många sätt. Kudos till honom som lyckats klamra sig kvar i United i 9(!) år med en schabrak-lön. Kan han vara tidernas mest överbetalda spelare sett till vad han faktiskt bidragit med? En annan, vad man läst, absurt överbetald spelare är ju Young.

Alldeles oavsett den framgångssaga United upplevde under Sir Alex så har man väl nästan alltid varit bedrövliga på att göra affärer? Känns ju som vilken dussinspelare som helst som lyckas håva in ett kontrakt i klubben får en riktig drömlön.
Citera
2015-07-09, 07:43
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Fallet Nani är naturligtvis intressant på så många sätt. Kudos till honom som lyckats klamra sig kvar i United i 9(!) år med en schabrak-lön. Kan han vara tidernas mest överbetalda spelare sett till vad han faktiskt bidragit med? En annan, vad man läst, absurt överbetald spelare är ju Young.

Alldeles oavsett den framgångssaga United upplevde under Sir Alex så har man väl nästan alltid varit bedrövliga på att göra affärer? Känns ju som vilken dussinspelare som helst som lyckas håva in ett kontrakt i klubben får en riktig drömlön.

Naturligtvis är han inte tidernas mest överbetalda spelare...

Nu är jag kass på årtal i retrospektiv, men någon gång efter att Ronaldo bytt till Real så var han klubbens klart bästa offensiva spelare under 1,5-2 säsonger, vilket inte är fy skam i United och givetvis motiverar till en hög lön.

Att han sammantaget tjänat för mycket sett till det han presterat skriver jag dock under på. Med det sagt så är det tråkigt att han byter. En spelare som var rolig att se på. Det finns inget obegränsat antal av sådana i United just nu.
Citera
2015-07-09, 10:02
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Naturligtvis är han inte tidernas mest överbetalda spelare...

Nu är jag kass på årtal i retrospektiv, men någon gång efter att Ronaldo bytt till Real så var han klubbens klart bästa offensiva spelare under 1,5-2 säsonger, vilket inte är fy skam i United och givetvis motiverar till en hög lön.

Att han sammantaget tjänat för mycket sett till det han presterat skriver jag dock under på. Med det sagt så är det tråkigt att han byter. En spelare som var rolig att se på. Det finns inget obegränsat antal av sådana i United just nu.

Kan du komma att tänka på någon annan som är i klass med honom? Kan väl spontant säga Torres efter att han lämnade Liverpool.

Edit: På 147 matcher i United mäktade han med 25 mål och 37 assist. Faktiskt fler assistpoäng än jag någonsin kunnat tänka mig. Då är det väl ändå en halvt hyfsad poängsskörd av gossen. Vi kan väl konstatera att han var skapligt ojämn i sina prestationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in