2015-08-13, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smortin
Även Värmlands Folkbland (VF) har skrivit en artikel om våldtäkten: http://www.vf.se/nyheter/karlstad/misstankt-valdtakt-i-centrala-karlstad-0

Hon kunde ge signalement - polisen vill inte gå ut med det dock.
Senare ber dem om tips till 11414?

Tips om vad? Ska man ringa in och berätta om varenda människa man sett i Karlstad den kvällen?
Eller kvällarna innan också kanske, om de rekat?
Citera
2015-08-13, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?

Hon kanske skylla köpa ladd?
Citera
2015-08-13, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?
Tycker du det ska behövas? Är det inte en självklar rättighet i landet Sverige att få dricka lite vin, ta ut pengar o gå hem ensam? Nä, det är det ju inte längre...
Citera
2015-08-13, 18:34
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tycker du det ska behövas? Är det inte en självklar rättighet i landet Sverige att få dricka lite vin, ta ut pengar o gå hem ensam? Nä, det är det ju inte längre...
Alla kvinnor har rätt till det ja, men det är idiotiskt som samhället ser ut nu. Lite riskkalkyler måste man ju kunna begära, särskilt om de är "lättklädda"
Citera
2015-08-13, 19:03
Medlem
TorrFlamingos avatar
Troligen gick hon i kortkort och svankade med rumpan. Att de aldrig lär sig.
Citera
2015-08-13, 19:04
Medlem
Jag tycker tjejen ska gå ut med signalementet själv...På sin fb typ...Sen är dom nog fast sen....
Citera
2015-08-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushido69
Jag tycker tjejen ska gå ut med signalementet själv...På sin fb typ...Sen är dom nog fast sen....
I det här läget så är nog det enda sättet för att media skulle gå ut med ett signalement som pekar åt någon annan riktning än "ljushyad" är inte speciellt troligt mitt i deras damage control-projekt efter IKEA-morden.
Citera
2015-08-13, 19:45
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Troligen gick hon i kortkort och svankade med rumpan. Att de aldrig lär sig.
Stämmer detta? Hur var hon klädd?
Citera
2015-08-13, 19:52
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Stämmer detta? Hur var hon klädd?

Och vad har det med saken att göra?? Hon ska för fan kunna gå naken om hon vill utan att för den sakens skull bli våldtagen.
Citera
2015-08-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hon kanske skylla köpa ladd?

Jag tänkte också nåt sånt. Kontanter mitt i natten liksom.
Citera
2015-08-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pYXk
Jag tänkte också nåt sånt. Kontanter mitt i natten liksom.
Eller så tog hon ut nåra hundringar som skulle överlämnas som present till en släkting som fyller år!!!
Citera
2015-08-13, 19:58
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Och vad har det med saken att göra?? Hon ska för fan kunna gå naken om hon vill utan att för den sakens skull bli våldtagen.

Givetvis bör det inte påverka, men många män (oavsett etnicitet - om än etnicitet dock kan förstärka denna uppfattningen) tycker faktisk att det gör det....

Finns en äldre film (sent 80-tal) m. Jodie Foster. 'Anklagad' , där en kvinna utsätts för en gruppvåldtäkt och GM i första instans kommer undan med rätt låga straff p g a BO klädsel och alkoholintag....där slutar det dock inte....

Kan rekommenderas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in