2015-08-13, 19:59
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tycker du det ska behövas? Är det inte en självklar rättighet i landet Sverige att få dricka lite vin, ta ut pengar o gå hem ensam? Nä, det är det ju inte längre...

Utvecklingen i landet säger sig självt när gemene människa verkar tycka att detta är konstigt ...
Citera
2015-08-13, 20:12
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Och vad har det med saken att göra?? Hon ska för fan kunna gå naken om hon vill utan att för den sakens skull bli våldtagen.

Hon ska kunna göra det, ja. Men om du är lite vaken och uppmärksam så förstår du nog att det har, trots allt, med saken att göra. Ett par nakna ben triggar lätt lusten hos många testosteronstinna karlar.
Citera
2015-08-13, 20:16
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Och vad har det med saken att göra?? Hon ska för fan kunna gå naken om hon vill utan att för den sakens skull bli våldtagen.

Visst har du helt rätt. Tyvärr finns det dock en del människor, i huvudsak från muslimska länder, som anser att kvinnan får skylla sig själv och att hon ber om att bli våldtagen när hon visar hud.
Precis av denna anledning muslimska kvinnor täcker hela kroppen.
Självklart ska dock kvinnor kunna gå hur dom vill. Därför måste vi fixa till vårat samhälle.
Just nu finns det dock risken för fall som dessa, så kvinnor är säkrare om de har kläder som täcker mer. Det är tyvärr sant och något kvinnor bör tänka på. Det är inte helt rättvist mot offren att låtsas som att det inte ökar deras chanser för att bli utsatta för detta hemska brott om de klär sig "lättare".

Lite som jag anser mig ha rätten att bära en tröja med profeten mohammed på om jag vill.
Det borde jag verkligen kunna om jag nu ville det, då vi bor i ett öppet samhälle. Jag gör det dock inte då jag vet att det skulle äventyra min säkerhet.
Citera
2015-08-13, 20:23
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Visst har du helt rätt. Tyvärr finns det dock en del människor, i huvudsak från muslimska länder, som anser att kvinnan får skylla sig själv och att hon ber om att bli våldtagen när hon visar hud.
Precis av denna anledning muslimska kvinnor täcker hela kroppen.
Självklart ska dock kvinnor kunna gå hur dom vill. Därför måste vi fixa till vårat samhälle.
Just nu finns det dock risken för fall som dessa, så kvinnor är säkrare om de har kläder som täcker mer. Det är tyvärr sant och något kvinnor bör tänka på. Det är inte helt rättvist mot offren att låtsas som att det inte ökar deras chanser för att bli utsatta för detta hemska brott om de klär sig "lättare".

Lite som jag anser mig ha rätten att bära en tröja med profeten mohammed på om jag vill.
Det borde jag verkligen kunna om jag nu ville det, då vi bor i ett öppet samhälle. Jag gör det dock inte då jag vet att det skulle äventyra min säkerhet.
Japp det var detta jag menade. Brott ska överhuvudtaget inte få förekomma, men då de existerar är det klokt att anpassa sitt beteende för att minimera risken att drabbas. En annan sak är att man alltid ska hålla koll på okända människor runt om sig.
Citera
2015-08-13, 20:29
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?
Ja, varför?

(FB) Kvinna våldtagen i vanlig taxi i Göteborg (falskskyltad Taxi Kurir)
(FB) Kvinna våldtagen i taxi - Järntorget (Göteborg/Mod)
(FB) Taxichaufför våldtog 16-åring, Eskilstuna
(FB) Kvinna våldtagen av taxichaffis, Karlaplan, 30/1-13
(FB) Sexövergrepp i välkänt Malmöbolags taxibil
(FB) Svarttaxichaufför våldtar kvinna på Södermalm 29/4 -13

Dessutom är det inte billigt att ta taxi varenda gång man ska förflytta sig någonstans efter mörkrets inbrott.
Citera
2015-08-13, 20:54
Medlem
Jonnynapalms avatar
Är det verkligen ingen som känner BO ifråga som har/kan luska ut lite signalement.
Citera
2015-08-13, 21:34
Medlem
Joe Blows avatar
Finns det något känt konkret som styrker att det faktiskt hänt?
Det är ju inte ovanligt med uppmärksamhetstörstande damer med tillhörande livlig fantasi.
Citera
2015-08-13, 21:53
Medlem
Tolkar det som att det var buskarna mot fasaden vid kyrkan, stans största pissoar. Det ska vara bra folktomt på stan om det ska våldtas utan att bli upptäckt där känns det som.
Citera
2015-08-13, 21:58
Medlem
rafs avatar
det här kanske är sjukt random, men jag bor här i Karlstad och där jag bor sitter det fyra mörkhyade människor och gömmer sig ( har suttit här hela dagen) , bakom ett hus. och sitter här nu också , det beter sig väldigt suspekt.... och jag bor på ett ställe där det inte brukar "Gömma" sig individer.. har ringt polisen som sa att dom skulle komma , men dom verkar ha glömt bort de för har inte sett en bil på en timme nu
Citera
2015-08-13, 22:05
Medlem
Står i en av länkarna i trådstarten att polisen har spermahundar som letar efter spår i området för våldtäkten.

Hur fasen tränar polisen sina spermahundar? Jag kan inte få bort bilden av runkande poliser som flänger runt på övningsområdet med hundgodis i ena handen och kuken i den andra och skvätter sperma lite varstans, allt medan hundarna med sedvanlig iver söker av området.
Citera
2015-08-13, 22:16
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raf
det här kanske är sjukt random, men jag bor här i Karlstad och där jag bor sitter det fyra mörkhyade människor och gömmer sig ( har suttit här hela dagen) , bakom ett hus. och sitter här nu också , det beter sig väldigt suspekt.... och jag bor på ett ställe där det inte brukar "Gömma" sig individer.. har ringt polisen som sa att dom skulle komma , men dom verkar ha glömt bort de för har inte sett en bil på en timme nu
va i helvete, Bildbevis om du kan fixa. Hoppas polisen kommer iaf
Citera
2015-08-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raf

Om du sa att de var mörkhyade kanske inte polisen ville åka eftertsom de riskerar rasistanklagelser om de ställer frågor till mörkhyade som kanske inte har begått något brott?

Det känns som om vi är på den nivån nu.

Man märker ju även i denna tråd hur hotfulla många är så fort man antyder att det kan vara invandrare som ligger bakom våldtäkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in