2015-08-13, 16:32
Medlem
pupkinyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Varför går inte polisen ut med signalement direkt?

För att det är till 99% invandrare som har gjort sig skyldiga till denna våldtäkt.

Hade det varit Pelle, Linus och Emil som begått våldtäkten så hade signalementet funnits högst upp med svart text på aftonbladets startsida.
Citera
2015-08-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlestown1
Förmodligen för att det är kulturberrikare inblandat!

Du har bra insikt i polisutredningen verkar det som....
Citera
2015-08-13, 17:01
Medlem
Som jag precis skrev i en annan tråd, fan att fördomar alltid ska bekräftas. En gruppvåldtäkt är knappast Svenskar som utfört. Säger som någon annan skrev, skulle det visa sig att det är 4 svenska män som gjort detta så ska jag inte någonsin skriva på Fb igen. Enbart be om ursäkt.
Citera
2015-08-13, 17:12
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Som jag precis skrev i en annan tråd, fan att fördomar alltid ska bekräftas. En gruppvåldtäkt är knappast Svenskar som utfört. Säger som någon annan skrev, skulle det visa sig att det är 4 svenska män som gjort detta så ska jag inte någonsin skriva på Fb igen. Enbart be om ursäkt.

Ingen risk att du råkar ut för den nesan! Våldtäkter sker uppenbarligen i stort sett varje natt i någon form. Däremot så pekar det mot att svenska män våldtar ensamma och invandrare i grupp.
Citera
2015-08-13, 17:52
Medlem
Mörkning av signalement brukar oftast betyda mörka människor Men tiden får utvisa.
Citera
2015-08-13, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xyzlll
Mörkning av signalement brukar oftast betyda mörka människor Men tiden får utvisa.
Givetvis!

Annars hade Metro, Nyheter24, P3-Nyheter, m.m. vrålat ut att att de var ljushåriga o pratade utan brytning!

Läs denna artikel (på norska, men norrmännen vågar i.a.f. skriva en sån artikel):
http://www.p4.no/story.aspx?id=272134
Citera
2015-08-13, 18:06
Moderator
v50s avatar
OT raderat, här i tråden tar man upp det aktuella brottet, allmänna diskussioner om invandrare är överrepresenterade i gruppvåldtäkter och andra brott m.m. är inte topic

/ Moderator
Citera
2015-08-13, 18:07
Medlem
Citat:

Ja, precis. Varför inte vänta med att göra utsagor innan det blir känt hur det var? Det enda man åstadkommer genom att vråla ut hur man tror det är, är ju att visa att man har fördomar.

Om jag själv skulle satsa pengar, så skulle det mot bakgrund av hur det ser ut med gruppvåldtäkter, definitivt satsa på utomeuropéer, men jag har råd att vänta några dagar på att få veta hur det låg till. Behöver inte påstå att jag vet innan jag vet.
Citera
2015-08-13, 18:07
Medlem
jaha, då var det dags igen...

för 50 år sedan hade det här varit förstasidesstoff, men numera är både (gäng)våldtäkter, mord och bomber vardagsmat. men vi har ju både kebab och pizza

är karlstad väldigt blattigt? universitetsstad ju, men det kan ju vara illa däran i alla fall...
Citera
2015-08-13, 18:10
Medlem
Smortins avatar
Citat:

Det kan så vara, men det kan också bero på att polisen ännu inte har hunnit höra samtliga vittnen eller säkerställa alla bevis. Man kan tänka sig att utredarna inte vill ta risken att eventuella vittnen skall låta sig påverkas av signalement m.m. innan samtliga berörda parter har hunnit förhöras. Eftersom utredningen, förmodligen, befinner sig i en känsligt initialskede, kanske man inte vill gå ut med all information som finns i ärendet.

Jag hoppas innerligt att polisen lyckas gripa dessa fega förövare, och om det nu skulle visa sig vara personer av utländsk härkomst som gjort sig skyldiga till denna vidriga gärning, skall de givetvis straffas och utvisas ur landet på livstid.
Citera
2015-08-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurty
En person blev under natten mot torsdagen utsatt för en misstänkt våldtäkt i centrala Karlstad.

http://www.nwt.se/karlstad/2015/08/13/valdtakt-i-centrala-karlstad

Hela området vid Domkyrkan i Karlstad ska tydligen vara avspärrat.

Någon som vet mer?

En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?
Citera
2015-08-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En sak förstår jag inte.. "varför gör någon kvinna så här"?

Kvinnan hade varit på en restaurang på Kungsgatan under kvällen. Vid halv-tvåtiden – tidsangivelsen är något osäker – promenerade hon ensam upp mot Domkyrkan.

Hon stannade vid Swedbanks bankomat och tog ut pengar.

En ensam kvinna - som dessutom inte är helt nykter? - promenerar ENSAM till en bankomat och tar ut pengar.

Har människorna helt tappat självbevarelsedriften?

Varför tar man inte taxi hem istället?

För att man får en sån fin bild av Sverige genom media. Verkligheten är annorlunda, medias granskning av samhället har fallerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in