2015-08-13, 08:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Fan vad trist. Man kanske borde slimma ännu mer och bara köra sånt som verkligen säljs, dra ner på personal ordentligt. Kaffekoppar, badlakan och dylikt.

Det finns säkert utrymme för innovationer här för den med idéer.
Citera
2015-08-13, 09:32
Medlem
Shanklygatess avatar
Riktigt rolig säsong det här har utvecklats till. Att Norrköping dessutom hänger på i toppen gör det ännu roligare. Blir första bortaderbyt för mig på måndag, hoppas på tre poäng där och att man orkar hänga med i toppen resten av säsongen.
Citera
2015-08-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
.... Vi får finna oss i att merch aldrig blir en kassako, precis som mishima är inne på. Men så länge det framförallt inte kostar klubben något, och i bästa fall skickar in ett par miljoner i kassan per år så är det ju alltid bra. AIKs emblem och färger sprids till höger och vänster.
Här håller jag med dig, det finns ett stort värde i att det står AIK-muggar i fikaskåpet dagen efter derbyvinsten och att kidzen på skolgården spelar med svartgula bollar på rasterna. Även om det inte har stor vinstmarginal.
Kan för övrigt tipsa om en svartgulspinnare som säljs i shopen som funkat fint i skärgården under sommaren.
(skulle blåvitt göra liknande drag, så blir det väl bara torsk de får)
Edit: Ursäkta paren-tesen.
Citera
2015-08-13, 10:45
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Här håller jag med dig, det finns ett stort värde i att det står AIK-muggar i fikaskåpet dagen efter derbyvinsten och att kidzen på skolgården spelar med svartgula bollar på rasterna. Även om det inte har stor vinstmarginal.
Kan för övrigt tipsa om en svartgulspinnare som säljs i shopen som funkat fint i skärgården under sommaren.
(skulle blåvitt göra liknande drag, så blir det väl bara torsk de får)
Edit: Ursäkta paren-tesen.

Inte silverfisk då?
Citera
2015-08-13, 11:04
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Claesson vilket jävla svin. Varför kan inte bara domare analysera hur spelarna uppträder och ha i baktanke nästa gång dom faller så lätt. Var exakt samma sak mot oss (bajen)! Han dog i varje närkamp och 10 sekunder senare står han upp utan minsta problem.

Nej jag lider med er ikväll Gefle, trotts att filmningen gynnade oss.

Eller så trillar man när någon trampar en på hela foten

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p720x720/11891228_10153206384854613_7587580521672791612_n.j pg?oh=bfa4907bd01b4a9902f5c16e2105aa2d&oe=5677DA09
Citera
2015-08-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Om man ska tippa så tror jag Göteborg har störst chans om dom får sitt shit together och hittar tillbaka till vårformen, mycket hänger på hur snabbt och succéfullt Riski och Albaek kan växa in i laget. Bjärsmyr borta under de kommande veckorna, på en skala 1-10 hur mycket är det av ett avbräck?

Hjalmar är ju skön, även om jag helst ser honom på bänken, tror nog Tom P kommer vara startspelare nu med Albaek i laget. Fast man vet ju aldrig. Bjärsmyr är viktigt, och en av Allsvenskans stabilaste mittbackar, men jag känner mig ganska trygg, det är anfallsspelet som måste lossna lite, förhoppningsvis, så kommer Albaek bidra med lite mer kreativa lösningar centralt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vi la ju ner våran souvenirbutik på Hornsgatan någon gång kring 2011. Det var helt enkelt inte försvarbart ekonomiskt att driva den verksamheten centralt längre. Visst var det inte längesen Dif gjorde detsamma med sin? Och Gnaget har sin butik vid Friends samt någon ute i ett industriområde i Solna.

Däremot verkar man mycket nöjda över samarbetet med Intersport. Där vi har en yta i ett flertal Intersportbutiker med olika typer av merch. Bla är det utmärkt att kunna pysa ner till Intersport Skrapan på matchdag om man behöver handla någonting. Inte helt osannolikt att fler klubbar fixar en liknande deal i framtiden.

Vad är lokalhyran på Södermalm? 2000-3000 per m2?
Citera
2015-08-13, 13:45
Medlem
Haha, Åge måste vara allsvenskan mest osympatiska tränare. "Vi har samma problem i vår liga. Vi möter lag längre ner i tabellen och de lyfter sig alltid när de spelar mot de stora pojkarna" säger han efter att ha sett Celtic kryssa mot jumbon. Kan det inte bara vara så att Malmö har varit betydligt sämre iår? Om nu bottenlagen lyfter sig extra mot Malmö så är det ändå svagt att ha gjort en sådan dålig juli månad när de tappade poäng i 3 matcher mot bottenlag. Konstigt och dumt uttalande av Åge tycker jag.
Citera
2015-08-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Haha, Åge måste vara allsvenskan mest osympatiska tränare. "Vi har samma problem i vår liga. Vi möter lag längre ner i tabellen och de lyfter sig alltid när de spelar mot de stora pojkarna" säger han efter att ha sett Celtic kryssa mot jumbon. Kan det inte bara vara så att Malmö har varit betydligt sämre iår? Om nu bottenlagen lyfter sig extra mot Malmö så är det ändå svagt att ha gjort en sådan dålig juli månad när de tappade poäng i 3 matcher mot bottenlag. Konstigt och dumt uttalande av Åge tycker jag.
Vad är det konstiga? Åtvidaberg höjer sig när de spelar mot Malmö precis som Malmö höjer sig mot Juventus. Av alla konstiga och dumma uttalande Åge gjort pekar du på ett som varken är dumt eller konstigt.
Citera
2015-08-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Vad är det konstiga? Åtvidaberg höjer sig när de spelar mot Malmö precis som Malmö höjer sig mot Juventus. Av alla konstiga och dumma uttalande Åge gjort pekar du på ett som varken är dumt eller konstigt.

Malmö har ju uppenbarligen varit sämre än förra året vilket leder till att de tappat fler poäng mot bottenlagen. Har nog inte att göra med att bottenlagen lyfter sig utan snarare att Malmö har underpresterat.
Citera
2015-08-13, 14:43
Medlem
Apropå toppspekulationerna, som har olika svåra program kvar. Enklare program är bottenlagen i denna tråd. Vad tror ni om bottenstriden, vilka får det tufft att nå ovan kvalgränsen (räcker 30p)
Åtvid 10p (de lär inte snitta 2p/match)
Örebro 13p (gör de om sin höst)
Halmstad 15p
Falken 16p (gör ofta mål hemma)
Hammarby 19p (hittar de vårformen)
Sundsvall 20p (kommer nybörjarhöstsvackan)

Sedan gäller väl samma sak som i toppen - även om det inte är många poäng, så måste lagen i samma grupp prestera sämre för att klättra.
Citera
2015-08-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Malmö har ju uppenbarligen varit sämre än förra året vilket leder till att de tappat fler poäng mot bottenlagen. Har nog inte att göra med att bottenlagen lyfter sig utan snarare att Malmö har underpresterat.
Att Malmö varit dåliga betyder inte att Åges påstående är felaktigt men självklart beror poängtappen mot bottengängen till större grad på MFFs usla inställning än motståndarnas förträfflighet.
Citera
2015-08-13, 15:49
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi brukar lyfta oss mot tuffa motståndet. Det oroar mig faktiskt inte. Det som stör är att vi är fyra poäng back. Sega att ta igen.

Visst är det så, men det sliter rejält på hjärtat med alla dessa sexpoängsmatcher.

Guldet vågar jag inte hoppas på, just nu vill jag bara ta en Europaplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in