2015-08-11, 21:16
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion
Någon som vågar gissa vad Fingerprint hamnar i morgon? kommer vi ner till 200kr? Ska man sälja och hoppas? Hur gör flashback?

Dippar direkt på öppning, 195-205 tycker jag verkar troligt. Bear är stark och intensiv. Dom krafter som nu är igång skall inte underskattas.
2015-08-11, 21:18
Medlem
Tror fan den åker ner till 50 igen asså

Ingen fara, innan året är slut slår vi i 500

Sluta fråga, tråden besöks av tusentals småsparare, vilket folk som postar är VÄL medvetna om. Varenda kommentar här är till för att lura dig. Fatta det själv. Det är så att ni förtjänar att bli lurade, idioter.
2015-08-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Dippar direkt på öppning, 195-205 tycker jag verkar troligt. Bear är stark och intensiv. Dom krafter som nu är igång skall inte underskattas.

Okej säljer sen väntar jag ut och hoppas få köpa på 190 skulle sitta fint får fond pengar på torsdag hoppas det håller i sig eller gå ner lite mer
2015-08-11, 21:23
Medlem
Stor chans att jag hoppar in igen imorn.
Zorb är övertygande med sin kunskap måste jag säga.
Hoppas den droppar ner till 200 så man kan köpa en 50-100 st iaf.
2015-08-11, 21:28
Medlem
massepojkens avatar
Det vore intressant om vi kunde få in lite motpoler i tråden. Det är faktiskt inte alldeles givet att det blir som man hoppas. Har man varit på börsen i 20 år som jag så vet man att det sällan går precis som man tänkt.

Det vore intressant om någon kunnig Fingerprintare kunde komma in med en mer seriös analys,där både hot och möjligheter lyfts fram.

Det finns faktiskt två sidor på ett mynt!

Blir rätt färglösa diskussioner när alla är så jävla enögda.
2015-08-11, 21:33
Medlem
Citat:
Det vore intressant om vi kunde få in lite motpoler i tråden. Det är faktiskt inte alldeles givet att det blir som man hoppas. Har man varit på börsen i 20 år som jag så vet man att det sällan går precis som man tänkt.

Det vore intressant om någon kunnig Fingerprintare kunde komma in med en mer seriös analys,där både hot och möjligheter lyfts fram.

Bara en helt random fråga... Om du varit på börsen i 20 år hur mycket har du kammat hem? allt vill säga..
2015-08-11, 21:45
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

Du har ju visat att du kan läsa och lägga pussel i andra aktier.

Därför ger jag dig det bästa tipset man kan få om man vill göra en seriös bedömning.

Gå tillbaks till november 2013 i den här tråden, läs sen igenom fram tills nu, kommer ta lite tid men efter du gjort det kommer du ha andra ögon och tankar.

Allt finns mer eller mindre i tråden och då ser du sen vem man ska ta seriös..

Lycka till
2015-08-11, 21:48
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion
Bara en helt random fråga... Om du varit på börsen i 20 år hur mycket har du kammat hem? allt vill säga..

Dom första 10 åren var en berg och dalbana. Jag var precis som dom flesta här en orutinerad gröngöling som gick all in på ett och samma papper. Swingsen var brutala.

Under IT-eran typ 1999-2001 hade jag precis som de flesta en jätterush och var som mest uppe i 30 miljoner. Jag vet att det låter mycket men så var det.

-Sedan torskade jag allt. Belånade portföljen och spekkade hårt i fallande knivar på en kraschande marknad Det var ingen bra strategi. Efter det så jobbade jag två år i London och handlade ingenting med aktier. Jag lyckades spara ihop 300.000 under dessa 2 år och när jag kom hem började jag handla igen.

Jag behövde den näsbrännan då jag blev alldeles för kaxig och trodde jag var osårbar.
Sedan dess har jag en regel att aldrig riskera mer än 10% i ett och samma papper.

Min stora talang är att förstå hur folk tänker och hur marknaden fungerar. Jag har genom alla år varit extremt duktig på att hitta jävligt bra aktier. Däremot har jag varit alldeles för galen och orädd.

Idag har jag en aktieportfölj på ca 8 miljoner. Ligger likvid idag till nästan 75% då jag inte gillar läget just nu.

Mitt tyngsta innehav är Karo Bio där jag har 500.000 aktier.
2015-08-11, 21:52
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Du har ju visat att du kan läsa och lägga pussel i andra aktier.

Därför ger jag dig det bästa tipset man kan få om man vill göra en seriös bedömning.

Gå tillbaks till november 2013 i den här tråden, läs sen igenom fram tills nu, kommer ta lite tid men efter du gjort det kommer du ha andra ögon och tankar.

Allt finns mer eller mindre i tråden och då ser du sen vem man ska ta seriös..

Lycka till

Jag känner igen mig i dig. Du har stor potential men är orutinerad. Man ska aldrig glömma att vinst är vinst och att man aldrig ska gifta sig med bolag.

Har du inga andra papper du tror på?
2015-08-11, 22:09
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Jag känner igen mig i dig. Du har stor potential men är orutinerad. Man ska aldrig glömma att vinst är vinst och att man aldrig ska gifta sig med bolag.

Har du inga andra papper du tror på?

Lambi
när alla ska gråta av glädje nästa vecka
2015-08-11, 23:22
Medlem
Det blir en vecka med nedgång, vilket passar mig utmärkt. Då kan man köpa in sig ytterligare för en billig peng. Nästa vecka lär dock racet påbörjas återigen.
2015-08-11, 23:43
Medlem
massepojkens avatar
Föreslår att samtliga skribenter i tråden tar en titt på denna. Pump and Dump!
https://www.youtube.com/watch?v=cDpPlrHgquM

Vilka härinne kommer sitta med Svarte Petter?
Senast redigerad av massepojken 2015-08-12 kl. 00:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in