Citat:
Ursprungligen postat av
LogitechLion
Bara en helt random fråga... Om du varit på börsen i 20 år hur mycket har du kammat hem? allt vill säga..
Dom första 10 åren var en berg och dalbana. Jag var precis som dom flesta här en orutinerad gröngöling som gick all in på ett och samma papper. Swingsen var brutala.
Under IT-eran typ 1999-2001 hade jag precis som de flesta en jätterush och var som mest uppe i 30 miljoner. Jag vet att det låter mycket men så var det.
-Sedan torskade jag allt. Belånade portföljen och spekkade hårt i fallande knivar på en kraschande marknad Det var ingen bra strategi. Efter det så jobbade jag två år i London och handlade ingenting med aktier. Jag lyckades spara ihop 300.000 under dessa 2 år och när jag kom hem började jag handla igen.
Jag behövde den näsbrännan då jag blev alldeles för kaxig och trodde jag var osårbar.
Sedan dess har jag en regel att aldrig riskera mer än 10% i ett och samma papper.
Min stora talang är att förstå hur folk tänker och hur marknaden fungerar. Jag har genom alla år varit extremt duktig på att hitta jävligt bra aktier. Däremot har jag varit alldeles för galen och orädd.
Idag har jag en aktieportfölj på ca 8 miljoner. Ligger likvid idag till nästan 75% då jag inte gillar läget just nu.
Mitt tyngsta innehav är Karo Bio där jag har 500.000 aktier.