2015-08-12, 00:30
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Föreslår att samtliga skribenter i tråden tar en titt på denna. Pump and Dump!
https://www.youtube.com/watch?v=cDpPlrHgquM

Vilka härinne kommer sitta med Svarte Petter?
Haha, tack för länken den var intressant för en nybörjare. Frågan är vem är smiley'n med solglasögon härinne som säger "stanna, stanna" haha.
2015-08-12, 04:41
Medlem
zorb89s avatar
Massepojken har ju erkännt sig vara Petter efter att ha varit med i it kraschen, något jag aldrig hade som fattar PE.

Han har även trejdat bort sig i fpc ett flertal gånger enligt det han skrivit och lär fortsätta med det.

Lycka till med dina chansning
2015-08-12, 08:33
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Massepojken har ju erkännt sig vara Petter efter att ha varit med i it kraschen, något jag aldrig hade som fattar PE.

Han har även trejdat bort sig i fpc ett flertal gånger enligt det han skrivit och lär fortsätta med det.

Lycka till med dina chansning

Jag har precis som du säger själv blivit sittande med Svarte Petter ibland. Speciellt under ITkraschen runt 2000 då jag förlorade allt mitt kapital.

Att bli en vinnare på börsen är en lång process som aldrig slutar. Jag har bevisat för mig själv att jag kan ta mig tillbaka efter tunga smällar och det betyder mycket för mig. Mina många och stora misstag är det som gör mig framgångsrik(hyfsat iallafall) idag.

Att som du fullständigt borra ner huvudet i sanden och bortse från det som är obehagligt är en dum och mycket farlig strategi. Du förefaller vara en ganska oerfaren handlare och just på Fingerprint har du kommit rätt. Det är kul för dig men tro mig. Det kommer sämre dagar

Förhoppningsvis klarar du dig helskinnad ur Fingerprint och kan jobba vidare med att finna andra spännande bolag på börsen. Som jag förstått så är du "all in" i Fingerprint.
Om du vill ha ett råd av mig i all välmening så bör du omedelbart omvärdera den strategin. Kanske klarar du dig denna gång men nästa då?

Bankrollmanagment är det viktigaste inom aktiehandel om man ska klara sig på sikt. Detta vet jag om någon.

Jag förespråkar en högriskprofil på handeln men den måste vara mycket välbalanserad.

Tradat bort mig mig i Fingerprint?
-Javisst har jag gjort det i bland, precis som jag gjort i en stor mängd andra bolag. Jag gör hundratals korta affärer varje år så det finner sig ganska naturligt. Till skillnad från många andra så gör jag inte bara vinstaffärer utan även mycket förlustaffärer.

-Men det har väl egentligen ingen större betydelse just nu och påverkar inte på något sätt min blankningsposition i Fingerprint på 3000 aktier till 238.

Jag kommer troligtvis stänga positionen på morgonen då jag tror Fingerprint öppnar mycket svagt, 195-205-210
Senast redigerad av massepojken 2015-08-12 kl. 08:41.
2015-08-12, 09:02
Medlem
zorb89s avatar
På jobbet så kan inte detalj skriva.

Jag handlar efter FA och har mer koll än någon här på FB gällande siffror så det är lugnt jag vet var bottnen ligger. Sen har jag funnit en marknad som är säker där vi nyss börjat resan.

Du skrev positivt för nån vecka sedan och sen ändrar du dig efter din position. Du är en tomte och det var inte konstigt du gick in i väggen under IT kraschen som alla andra utan koll på siffror.

Låter kaxigt men jag har läxa upp halva FB sedan 2år så det finns anledning. Därför bör du läsa tråden sedan jag anlände så du ser hur rätt jag har och hur lite jag haussar med vad som faktiskt skett. Allt jag skriver har grund, skulle väl inte annars ha allt inne?

Du är nog klokare än många här så snälla läs..
2015-08-12, 09:07
Medlem
Just nu rasar aktien, 250 igår och 216 nu, lämmna skeppet eller droppa nu?!
2015-08-12, 09:11
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Just nu rasar aktien, 250 igår och 216 nu, lämmna skeppet eller droppa nu?!

Stanna i båten. Ta hänsyn till den rusningen vi hade föregående veckorna. Lite för starkt, eller hur?

Goda nyheter, vi har fått en stor kund och den kommer påverka positivt våra resultat.Mer pengar till oss. Det som händer nu är något normalt, mäklare som trejdar.

Jag fick uppleva samma känsla i Maj när nyheten kom om Rollen sålde aktier. Då hände samma sak.

Oroa dig inte.
2015-08-12, 09:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Jag handlar efter FA och har mer koll än någon här på FB gällande siffror så det är lugnt jag vet var bottnen ligger. Sen har jag funnit en marknad som är säker där vi nyss börjat resan.

Du skrev positivt för nån vecka sedan och sen ändrar du dig efter din position. Du är en tomte och det var inte konstigt du gick in i väggen under IT kraschen som alla andra utan koll på siffror.

Låter kaxigt men jag har läxa upp halva FB sedan 2år så det finns anledning. Därför bör du läsa tråden sedan jag anlände så du ser hur rätt jag har och hur lite jag haussar med vad som faktiskt skett. Allt jag skriver har grund, skulle väl inte annars ha allt inne?

Hur ser vinsten per aktie ut och hur mycket delar bolaget ut?
Hur stor vinst behöver bolaget redovisa uthålligt för att dagens kurs skall vara motiverad?
2015-08-12, 09:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur ser vinsten per aktie it och hur mycket delar bolaget ut?
Hur stor vinst behöver bolaget redovisa uthålligt för att dagens kurs skall vara motiverad?
Läs mina tidigare inlägg, allt står.
2015-08-12, 09:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Läs mina tidigare inlägg, allt står.
Förlust och givetvis noll i utdelning, värdering på tiotalet miljarder för vinster som komma skall, kanske, nu ger varje ny eller fantiserad kund nya glädjerop!

Substans noll!
2015-08-12, 09:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Förlust och givetvis noll i utdelning, värdering på tiotalet miljarder för vinster som komma skall, kanske, nu ger varje ny eller fantiserad kund nya glädjerop!

Substans noll!
Nej de går med vinst så vart läser du?

Läs innan du dumförklarar dig..
2015-08-12, 09:25
Medlem
Mercinhos avatar
Oficiella siffror från LETV;
Citat:
Thanks a MILLION! In just 3 months, we've sold 1M #LeSuperphones. So who wins? You. pic.twitter.com/ctUTSpEUOL

Källa:https://mobile.twitter.com/letvusa/status/631133873565487104
2015-08-12, 09:45
Medlem
Citat:

Herregud, kom ner på jorden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in