Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
Massepojken har ju erkännt sig vara Petter efter att ha varit med i it kraschen, något jag aldrig hade som fattar PE.
Han har även trejdat bort sig i fpc ett flertal gånger enligt det han skrivit och lär fortsätta med det.
Lycka till med dina chansning
Jag har precis som du säger själv blivit sittande med Svarte Petter ibland. Speciellt under ITkraschen runt 2000 då jag förlorade allt mitt kapital.
Att bli en vinnare på börsen är en lång process som aldrig slutar. Jag har bevisat för mig själv att jag kan ta mig tillbaka efter tunga smällar och det betyder mycket för mig. Mina många och stora misstag är det som gör mig framgångsrik(hyfsat iallafall) idag.
Att som du fullständigt borra ner huvudet i sanden och bortse från det som är obehagligt är en dum och mycket farlig strategi. Du förefaller vara en ganska oerfaren handlare och just på Fingerprint har du kommit rätt. Det är kul för dig men tro mig. Det kommer sämre dagar
Förhoppningsvis klarar du dig helskinnad ur Fingerprint och kan jobba vidare med att finna andra spännande bolag på börsen. Som jag förstått så är du "all in" i Fingerprint.
Om du vill ha ett råd av mig i all välmening så bör du omedelbart omvärdera den strategin. Kanske klarar du dig denna gång men nästa då?
Bankrollmanagment är det viktigaste inom aktiehandel om man ska klara sig på sikt. Detta vet jag om någon.
Jag förespråkar en högriskprofil på handeln men den måste vara mycket välbalanserad.
Tradat bort mig mig i Fingerprint?
-Javisst har jag gjort det i bland, precis som jag gjort i en stor mängd andra bolag. Jag gör hundratals korta affärer varje år så det finner sig ganska naturligt. Till skillnad från många andra så gör jag inte bara vinstaffärer utan även mycket förlustaffärer.
-Men det har väl egentligen ingen större betydelse just nu och påverkar inte på något sätt min blankningsposition i Fingerprint på 3000 aktier till 238.
Jag kommer troligtvis stänga positionen på morgonen då jag tror Fingerprint öppnar mycket svagt, 195-205-210