2015-08-09, 13:23
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Jag skrev att det "i de allra flesta fall" var det som var lösningen på liknande problem, och det var i all välmening som jag skrev det. Anledningen till varför jag skrev det var för att jag tidigare pratat med vår produktägare, som arbetar med utvecklarna, och han var medveten om att det fanns ett par liknande rapporter. I väldigt många fall så har det då fungerat med att rensa cache & cookies. Om det inte är det som är huvudproblemet och om det finns fler delar i problemet vet jag ärligt inte, och det har jag inte heller hävdat, men jag kommer självklart i vilket fall som helst att ta det vidare till våra utvecklare när de är tillbaka.

Jag vill i sammanhanget poängtera att vi tar emot väldigt många kundkontakter per dag och vi är därför medvetna om när våra kunder hör av sig väldigt mycket om ett specifikt fel. Det blir då automatiskt högre prio på att lösa just det felet, även om det ibland kan ta lite tid att få ut det i produktion.

/Dan, Avanza

jag vet inte om vi pratar om exakt samma sak men varje dag ser man den där snurrande laddningsikonen på olika aktiesidor. ibland slutar de aldrig snurra så får man ladda om sidan. oftast är det ju placeras rutor som nyheter och företagsforum som laddar trögt och så har det ju varit länge
Citera
2015-08-09, 13:29
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Hur säljer man på Avanza. Det står väntar förfan hela tiden. Vad är detta ???

väntande order? kommer ändras i morgon kl 08 (om jag minns rätt) då marknaden kan ta emot den
Citera
2015-08-09, 20:57
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
väntande order? kommer ändras i morgon kl 08 (om jag minns rätt) då marknaden kan ta emot den
Okej då får jag vänta tills imorgon och se. Men säljer jag direkt eller måste jag vänta tills någon person köper dem från mig?
Citera
2015-08-09, 22:32
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Okej då får jag vänta tills imorgon och se. Men säljer jag direkt eller måste jag vänta tills någon person köper dem från mig?

Hur hade du tänkt att sälja utan att någon köper? Någon måste vara villig att köpa för det priset du säljer för.
Citera
2015-08-10, 11:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suuuper
Denna frågan kanske har tagits upp tidigare? Men varför går det inte välja "Om bolaget" när man kollar på en aktie genom android - appen? Den möjligheten finns ju på Ipad och Iphone.

Citat:
Ursprungligen postat av ketchup25000
Avanza valde att utveckla en ny iphone app från scratch och prioriterade det framför android. För android har man valt att ha kvar den "gamla" appen och vidareutveckla den. Jag gissar på att det kommer komma för android också så småningom.

Det bör läggas till i Android-appen. Eftersom det är olika plattformar så har vi inte helt synkroniserade releaser med exakt samma innehåll. Vår målsättning är dock självklart att apparna över tid ska ha ungefär samma funktionalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag vet inte om vi pratar om exakt samma sak men varje dag ser man den där snurrande laddningsikonen på olika aktiesidor. ibland slutar de aldrig snurra så får man ladda om sidan. oftast är det ju placeras rutor som nyheter och företagsforum som laddar trögt och så har det ju varit länge

Jag vågar inte svara på om det är samma problem som ni upplever, men det låter som att det kan vara så.

Jag ska be våra utvecklare att titta närmare på problemet och verkligen gå till botten med vad det är. Det verkar vara ett återkommande problem för en del av våra kunder och jag förstår själv att det är irriterande då man måste ladda om sidan väldigt många gånger för att det ska ladda in som det ska.

/Dan, Avanza
Citera
2015-08-10, 12:45
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Finns det något skäl att jag måste sitta och räkna ut hur många aktier jag skall köpa för ett speciellt värde istället för att bara skriva in summan jag vill investera och sedan räknar sidan ut hur många aktier det rör sig om?

Dvs säg att jag har 100.000 jag vill spendera i Bolag A, aktien står i 10 kronor och jag kan alltså enkelt räkna ut att jag vill ha 10.000 aktier då det är 100k jag vill investera.

Står dock aktien i 7.41 tar det lite längre tid, och känns bara onödigt.

Hej!

Det är nog av rent traditionella skäl. Om du absolut vill lägga din order efter den summa som du ska köpa för så kan du faktiskt göra det i våra appar redan nu. Vi har dock inte bakat funktionen på vår hemsida, det beror nog mest på en kombination av att det inte har prioriterats samt att det är mycket enklare att ändra via hemsidan, på en dator.

Sedan så kan jag nämna som en parentes att många av våra kunder strävar efter att handla i jämna aktieposter. Jag vet inte om det är för att det ser bättre ut eller om det mest handlar om en principsak.

/Dan, Avanza
Citera
2015-08-11, 10:20
Medlem
alienfins avatar
Siten verkar inte tåla belastning för titt som tätt kommer jag inte in. Ngn annan som har problem?Det här är inte bra. Har 2 olika abonnemang och försöker men icke.
Citera
2015-08-11, 10:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Siten verkar inte tåla belastning för titt som tätt kommer jag inte in. Ngn annan som har problem?Det här är inte bra. Har 2 olika abonnemang och försöker men icke.

Hej!

Kvarstår problemen för dig just nu? Vi hade ett par rapporter för ca 1 timme sedan. Det löste sig relativt snabbt men vi vill gärna veta om fler kunder upplever problem med att logga in.

Ring gärna in till oss om det fortfarande inte fungerar som det ska, tel. 08-562 250 00.

/Dan, Avanza
Citera
2015-08-11, 10:36
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
.

Ville bara säga att jag uppskattar att ni på er hemsida tipsar om bra poddar
Citera
2015-08-11, 11:41
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ville bara säga att jag uppskattar att ni på er hemsida tipsar om bra poddar

Tack vad roligt att du gillar det!

/Dan, Avanza
Citera
2015-08-11, 12:45
Medlem
Reevess avatar
Finns det några planer på att förbättra informationen kring främst amerikanska aktier?
Citera
2015-08-11, 13:17
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
.

Får man fråga om det kan ges någon hint om när nästa uppdatering till mobilappen (Android) kan tänkas komma eller är planerad?

Blev lite smått besviken när det i vintras skrev att det skulle komma en ny Avanza-app och så kom det exakt samma app, men med några få extra funktioner tillagda.

Förutom att layouten säkert kan finslipas så finns det massor med funktioner som jag saknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in