Citat:
Hej Mercinho!
Det är dessvärre inte möjligt i ett och samma konto, men om du öppnar ett ytterligare konto uppnår du det du vill om du handlar in aktierna på olika konton. Du kan även döpa dem så att du lättare kan hålla isär vilken depå som är vilken. Det smidigaste sättet att öppna ytterligare konton är att göra det i inloggat läge, vilket gör att du slipper avtalen samtidigt som dina nya konton hamnar under samma inloggning. Skulle du vilja namnge dina konton så hittar du den funktionen under Mina sidor -> Profil -> Sajtinställningar -> Namnge konton.
Ha en härlig sommar och lycka till med investeringarna!
/Kristoffer, Avanza
Det är dessvärre inte möjligt i ett och samma konto, men om du öppnar ett ytterligare konto uppnår du det du vill om du handlar in aktierna på olika konton. Du kan även döpa dem så att du lättare kan hålla isär vilken depå som är vilken. Det smidigaste sättet att öppna ytterligare konton är att göra det i inloggat läge, vilket gör att du slipper avtalen samtidigt som dina nya konton hamnar under samma inloggning. Skulle du vilja namnge dina konton så hittar du den funktionen under Mina sidor -> Profil -> Sajtinställningar -> Namnge konton.
Ha en härlig sommar och lycka till med investeringarna!
/Kristoffer, Avanza
Är det nåt ni funderar på, nåt som ligger i pipen, att ta fram en sådan funktion som Mercinho efterfrågar?
Jag har själv stört mig på att det inte finns någon sådan funktion, fast då i KF jag har hos NN. Den lösning du föreslår är nämligen inte speciellt smidig om man fyllt på 10-15 ggr i 5-10 olika aktier och inte bara vill kunna se GAV...jag vill gärna undvika att behöva öppna 10 olika depåer, känns som en extremt omständlig lösning på ett problem som inte borde vara så stort eller svårt att lösa.
Vad jag skulle vilja göra är att inte bara se portföljen i sin helhet med de olika aktieslagen vertikalt presenterade på varandra. Jag vill kunna ordna dom i varsin kolumn där inköpen presenteras var för sig därunder rad för rad. Då kan man se vilka olika aktier man köpt vid olika tidpunkter och vilket pris de alla hade vid dessa tidpunkter. Det blir något av både portföljens och de enskilda innehavens kronologi, skulle man kunna säga.