2015-08-10, 15:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Jo men det blir bara ytliga skador och hon har inte hastigheten som krävs.
Är du läkare så vill jag gärna höra en vidare utläggning om exakt vilka skador du skulle uppskatta vore rimliga. Sen undrar jag även vilken hastighet IJ hade när hon eventuellt sprang in i det här snöret, för det verkar du ju ha på det klara.
Citera
2015-08-10, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är du läkare så vill jag gärna höra en vidare utläggning om exakt vilka skador du skulle uppskatta vore rimliga. Sen undrar jag även vilken hastighet IJ hade när hon eventuellt sprang in i det här snöret, för det verkar du ju ha på det klara.
Hon är ju ingen serie figur som springer i hundra knyk och säger mip mip. Tills hon blir halshuggen av snöret och sen står räven bakom ett träd och förbereder måltiden. Hon har inte hastigheten som krävs använd sunt förnuft. Pröva spring in i en uppspänd lina. Varför sa dem snöre och inte fiskelina?
Citera
2015-08-10, 16:10
Medlem
irishrages avatar
Fan vad läskigt om det är han på twitter. Betänk de sista orden BO får höra"Jag ägde dig tillslut" innan hon dör.
Citera
2015-08-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fan vad läskigt om det är han på twitter. Betänk de sista orden BO får höra"Jag ägde dig tillslut" innan hon dör.

vilken twitter?
Citera
2015-08-10, 16:53
Medlem
Jag bor i runby och det gör även min mormor och morfar.

De sade att de hade sett en man i skogen som dom tyckte var skum dagen innan mordet. Han åkte på en mountinbike och hade en svart huva på sig.
Citera
2015-08-10, 17:05
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicieuse
Jag bor i runby och det gör även min mormor och morfar.

De sade att de hade sett en man i skogen som dom tyckte var skum dagen innan mordet. Han åkte på en mountinbike och hade en svart huva på sig.

Förutsätter att polisen är informerad och dina anförvanter noggrant förhörda angående sin observation.
Citera
2015-08-10, 17:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
DNA är DNA. Man får fram en DNA-analys på nolltid.
Labtid, ja. Men den byråkratiska kötiden är betydande. NFC har prover från fler brott att analysera än just det som vi intresserar oss för, och det är fortfarande i viss utsträckning semesterbemanning.
Citera
2015-08-10, 17:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Jag har inte sett någon tekniker som uttalat sig?

Anledning som till att de inledde en förundersökning om mord var som jag förstod det, skicket som den första patrullen fann kroppen i.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung-kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/

Samt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21220642.ab

Vilket enligt mig inte behöver betyda att offret blivit skuren i halsen, magen, strypt eller liknande. Utan hon skulle lika gärna ha kunnat bli påkörd och insläpad i skogen?

Tror inte så mycket på självklara mordverktyg som kniv m.m. Lutade det inte åt vanligt dödsfall i början? Det tycker jag tyder på att det inte rör sig om de vanligaste mordvapnen. Däremot spår på marken som tyder på att det varit mer än en människa där.
Citera
2015-08-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Lutade det inte åt vanligt dödsfall i början?

Nej, polisen har aldrig talat om annat än mord.
Citera
2015-08-10, 17:43
Medlem
Jani som figurerat i tråden ska enligt en god vän ha dejtat Ida. Min vän ska ha träffat dessa två tillsammans x antal år sedan. Denne Jani ska enligt vännen vara en kallblodig, men ej diagnostiserad, psykopat.
Citera
2015-08-10, 17:44
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag kan också se speciell ut ibland. Ibland pallar jag inte borsta håret på flera dagar pga. who the fuck cares, och ibland har jag råkat måla mina ögonbryn skevt. Gör detta mig till en potentiell mördare?

Självklart, det som är mest utmärkande för potentiella mördare, tillika allmänt kriminella är ett avvikande utseende, helst sammankopplat med dito etnicitet. Det vet alla som har hängt tillräckligt länge på Flashback!

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Nej, man får inga allvarliga skador av att springa in i ett snöre spänt i struphöjd.
På sin höjd ytliga skrapsår/tryckskador. Man har verkligen inte rörelseenergi nog för att skadas allvarligt av en tråd, tjock nog att inte slitas av. Tro mig.

Däremot skulle det ju kunna falla sig så att man faller baklänges i det att man ryggar tillbaka efter att man sprungit in i tråden, och därmed slår huvudet i en sten eller nå't, men det vore väl lite väl långsökt, allt sammantaget.
Citera
2015-08-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agapita
Jani som figurerat i tråden ska enligt en god vän ha dejtat Ida. Min vän ska ha träffat dessa två tillsammans x antal år sedan. Denne Jani ska enligt vännen vara en kallblodig, men ej diagnostiserad, psykopat.
Jani? Släkt med A? Han du menar???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in