Citat:
Ursprungligen postat av
Bandita
Jag kan också se speciell ut ibland. Ibland pallar jag inte borsta håret på flera dagar pga. who the fuck cares, och ibland har jag råkat måla mina ögonbryn skevt. Gör detta mig till en potentiell mördare?
Självklart, det som är mest utmärkande för potentiella mördare, tillika allmänt kriminella är ett avvikande utseende, helst sammankopplat med dito etnicitet. Det vet alla som har hängt tillräckligt länge på Flashback!
Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Är du läkare så vill jag gärna höra en vidare utläggning om exakt vilka skador du skulle uppskatta vore rimliga. Sen undrar jag även vilken hastighet IJ hade när hon eventuellt sprang in i det här snöret, för det verkar du ju ha på det klara.
Nej, man får inga allvarliga skador av att
springa in i ett snöre spänt i struphöjd.
På sin höjd ytliga skrapsår/tryckskador. Man har verkligen inte rörelseenergi nog för att skadas allvarligt av en tråd, tjock nog att inte slitas av. Tro mig.
Däremot skulle det ju kunna falla sig så att man faller baklänges i det att man ryggar tillbaka efter att man sprungit in i tråden, och därmed slår huvudet i en sten eller nå't, men det vore väl lite väl långsökt, allt sammantaget.