Tycker detta är mest intressant hittills:
Citat:
Ursprungligen postat av
Jaernsaxa
Min kusin blev jagad av två mörkhyade gossar i Väsby då hon motionerade för ett par veckor sedan.
Gosse nummer ett stannade henne och gestikulerade utan att hon förstod vad han menade och gosse nummer två smög upp bakom och försökte slå henne med en batong.
Hon hoppade lyckligtvis åt sidan då hon märkte rörelsen i periferin och var på helspänn av naturliga orsaker och sprang därifrån.
Kanske samma gossar?
(#113)
Tror knappast att dessa mörkhyade gossar gett upp sin hobby och börjat samla frimärken på grund av ett misslyckande. Å andra sidan verkar polisen rätt säkra på att det rör sig om en enda gärningsman.
En tanke kring GM:s tillvägagångssätt är att polisen i Elin Krantz-fallet, som jämförelse, inte tycks ha använt sig av samma starka ordval som man uppenbarligen gör nu ("våldsamt" och "skrämmande"), bara att kroppen inte gick att identifiera genast vid fyndet. Och då var det ändå väldigt otäcka bilder som kunde ses i FUP:en tillhörande förstnämnda fall.
Eftersom EK:s kropp var hel (om jag minns rätt) får det mig att tro att GM i detta fall styckat delar av kroppen eller farit åt IJ på ett sätt som uppfattas som brutalt även av luttrade poliser.