Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Möjligt...och troligt...men jag tror inte de vågar sig på JW-facts eller kommissionsförhören i nuläget......i a f inte JW-facts.
Det skulle vara intressant att veta hur organisationen i Australien gjort....har man förmanat medlemmarna att inte titta på utskottsförhören?
Jag tror VT har förberett för detta en längre tid, att aldrig lyssna på avfällingslögner. För allt negativt som sägs om Jehovas Vittnens organisation är just avfällingslögner, det spelar ingen roll om det är tusentals svårt traumatiserade våldtagna barn som ber om hjälp, de bara ljuger.
Dom har sagt flera gånger nu under längre tid på sin TV evangeliestation att INTE lyssna på "apostate driven lies that Jehovah's organization is permissive towards pedophiles", som förberedelse för detta. Men dom hade nog inte förväntat sig denna kaliber av utfrågning eller att advokaterna skulle vara så pålästa och förberedda. Eller att Jackson skulle bli subpoenad. Så jag vet att detta kommer skaka om dom rejält, många kommer famla och ramla av. Men sällskapet har gått igenom många avslöjanden innan och gått igenom exodus men sen slickat sina sår och samlat ihop sig igen, säkert blivit stärkta av tidigare händelser.
Så länge folk är hungriga för en religion och den trygghet den kan invagga en i spelar det mindre roll om den är realistisk. Folk lever här och nu och det är här och nu dom vill inlindas i trygghet och gemenskap.
Religion är en känsla och det känns bra att vara med i vittnena. Tills det inte gör det längre. För lögnen har alltid ett bäst-före-datum.