Citat:
Ursprungligen postat av
Jhwh
Där var han något mer ärlig i alla fall.
Mmm för ingen kan ju känna gud. Då förhäver man sig och behöver straffas.
Särskilt ateister ska hålla sig långt ifrån gud som blir icke-gud så fort ateister uttalar sig.
Nåja, det blev ev. off topic men tycker ändå det beskriver gudsordare generellt om hur de slår knut på sin berömda guds-kännedom. Att känna guden... kan det vara att så som man känner sig själv, så känner man gud?
Därmed är gud en synnerligen kluven gestalt, att kunna ordas om i just så många exemplar han finns, ner till varenda gas och tarmbakterie, kan vara att gud bor i magen på folk. De borde ta och söka i kloaker, inte enbart försöka dammsuga universum för att få tag i den berömda sanningen.
Inte klokt vad efterblivet det blir så fort gud kommer på tal, hur i helvete kan gudsordare stå och gräva i barns underliv, det här är så satans äckligt att man skulle vilja be JW avveckla sig inom ett år, och då globalt helt avveckla med omedelbar indragning av alla bidrag, enbart utifrån detta.
Men nej, vad som ordar gud kräver sina undersåtar, uppenbarligen tror folk att guden vandrar på jorden, men jag tror ni är blåsta allihopa.
När jag lite lätt ansträngde mig för att se delar av förhöret, så slog det mig att jw drar fram bibeln och det under förhör som handlar om skändning av barn, jag menar... det ska inte behöva ta mer än en vecka att statuera ett stipulerande och säga som så här :
Tack vare att du drog fram bibeln och ägnade dig åt att reklamföra organisationen, därmed omedelbart undanmannövrerade och missaktade ärendets dignitetsgrad och sakfråga, ses bevis om total frånvändhet och brist på sjukdomsinsikt, i den röta som rörelsen har, in med hela ledarskiktet bakom galler i vars fem år. Dem som hållt de smutsiga pedofilerna om ryggen och BEVISAR sig fortsätta med den metodik som MÖJLIGGJORT de misshandel som så många genomlidit och kommer kanske att lida av livet ut.
Vilka svin. När jag ser tanterna som brukar gå med de taffliga falska ryktesspridandet, förstår jag inte att inte DE tar avstånd, och att inte jehovas vittnen, med råg i ryggen ställer sig upp och en efter en visar sin tro, genom att säga upp sina medlemsskap!!
Hur satans svårt kan det vara, man förstår inte vidden, med mindre man reser sig upp och tydligt opponerar sig,
Behöver inte vara alla, men svenska jehovas, skulle av medkänsla för de misshandlade barnen, kunna ansöka om att bli upptagna i förslagsvis SvK, varför gör de inte en sådan mer ädel handling utan att förlora sitt behöv av att leva-med-gud?
Jävla svin, hoppas det kommer efterspel att påminna om rörelsens lättsinnighet,
när faller domen??