2015-08-05, 10:59
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så....noll anmälningar av 1006 kända förövare? Är det en olycklig slump, eller finns det systematik i det?

Förresten...vet du vad som hände om ett enskilt JV anmälde en pedofil under 1970-80-talen? Du kan ju gissa?
Noll anmälningar av kända förövare, är det så skitigt inom JV?

Om det är sant, måste en uppföljning i åtminstonde civiliserade domekratier, absolut föja upp detta med öppen rapportering inför offentlig media. Har det skett någon nämnvärd rapportering i svenska media ens? jag har tyvärr inte sett svt iaf rapportera om detta, varför är det så tyst om sådan här stor tragedi av närmast sysematiskt konsekvent oas för pedofili, i så liten organisation, sett i det relativa?

Tyvärr börjar man förstå mer och mer om varför dessa kringvandrande dörrknackare är så förstulet dämpade, varje lite jv kan ju gå omkring med bördan att ha hängande hot över sig och i vanmakten ta piskan och kuva sig vidare, detta är enl mig otroligt skandalöst, det borde dra in samtliga ekonomiska stöd men man kan ju inte agera innan dom faller.

Vad händer om det inte sker relevanta domar, efter denna fullständigt obegripliga skandAL, JAG VISSTE ÖHT INTE ATT JV, ALLS HÄRBÄRGERADE PEDOFILI I DENNA OMFATTNING SOM KOMMER FRAM HÄR, ÄR DET VERKLIGEN SANT , 1006 kända förövare, över vilket tidsspann om man får undra?

Det måste ju ut! För annars kommer de att älta i oändlighet. Om du säger KÄNDA förövare, samhället MÅSTE alltså agera!!! ska J.Josefsson ta på sig uppdraget att nogsamt bevaka detta tror ni?

Jag fattar inte vad denna ängslan att rapportera öppet när det handlar om fruktansvärd tragik för varje enskilt fall. Det är dessa gatekeepers som smusslar sedlar under bord och leker mot tiden, men det kommer upp... som skit flyter upp till ytan, jag är stensäker på det, det vet ni också.

Men kan vara att det det blir i lagom-format.. ( ... ) vilket i sig är hånfullt.

fucking unbeliavable, inget smaskigt alls... enbart djupt tragiskt. Jävla ttsp, sitter och ondgör sig över något så fjuttigt som lite ateism... och tar åt sig som om han vore gudn själv och försöker kollra bort varenda förankrat argument som om man hotade honom till livet, det är skört...¨¨

med en gammal amsaga som "sköld" .. snälla nån, visste att han hade en eller annan liten blödning eller något i sin trånga hjärna. Blodstockning
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-08-05 kl. 11:03.
Citera
2015-08-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Noll anmälningar av kända förövare, är det så skitigt inom JV?

Om det är sant, måste en uppföljning i åtminstonde civiliserade domekratier, absolut föja upp detta med öppen rapportering inför offentlig media. Har det skett någon nämnvärd rapportering i svenska media ens? jag har tyvärr inte sett svt iaf rapportera om detta, varför är det så tyst om sådan här stor tragedi av närmast sysematiskt konsekvent oas för pedofili, i så liten organisation, sett i det relativa?

Tyvärr börjar man förstå mer och mer om varför dessa kringvandrande dörrknackare är så förstulet dämpade, varje lite jv kan ju gå omkring med bördan att ha hängande hot över sig och i vanmakten ta piskan och kuva sig vidare, detta är enl mig otroligt skandalöst, det borde dra in samtliga ekonomiska stöd men man kan ju inte agera innan dom faller.

Vad händer om det inte sker relevanta domar, efter denna fullständigt obegripliga skandAL, JAG VISSTE ÖHT INTE ATT JV, ALLS HÄRBÄRGERADE PEDOFILI I DENNA OMFATTNING SOM KOMMER FRAM HÄR, ÄR DET VERKLIGEN SANT , 1006 kända förövare, över vilket tidsspann om man får undra?

Det måste ju ut! För annars kommer de att älta i oändlighet. Om du säger KÄNDA förövare, samhället MÅSTE alltså agera!!! ska J.Josefsson ta på sig uppdraget att nogsamt bevaka detta tror ni?

Jag fattar inte vad denna ängslan att rapportera öppet när det handlar om fruktansvärd tragik för varje enskilt fall. Det är dessa gatekeepers som smusslar sedlar under bord och leker mot tiden, men det kommer upp... som skit flyter upp till ytan, jag är stensäker på det, det vet ni också.

Men kan vara att det det blir i lagom-format.. ( ... ) vilket i sig är hånfullt.

fucking unbeliavable, inget smaskigt alls... enbart djupt tragiskt. Jävla ttsp, sitter och ondgör sig över något så fjuttigt som lite ateism... och tar åt sig som om han vore gudn själv och försöker kollra bort varenda förankrat argument som om man hotade honom till livet, det är skört...¨¨

med en gammal amsaga som "sköld" .. snälla nån, visste att han hade en eller annan liten blödning eller något i sin trånga hjärna. Blodstockning

Det är alltså en hearing som myndigheterna i Australien gör av Jehovas Vittnen där, så nu görs det äntligen något åt det. Antar att man kan kalla det förhör inför rättegång ungefär(?) Någon annan här kanske kan termen bättre än jag?

Det finns svenska medier som rapporterat
tex:

GP
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2...e-sexovergrepp

SR P1
http://t.sr.se/1Ia4aZH

Från SVT:
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/je...grepp-mot-barn
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/je...e-sexovergrepp

Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21175260.ab

Sen har massor rapporterat om det i världen tex BBC och CNN
Senast redigerad av Jhwh 2015-08-05 kl. 11:26.
Citera
2015-08-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Tror ni att Benon och TTSP inte ens läser denna tråd? Det är förvånansvärt tyst från dem nu när de verkligen borde stå upp för sin tro. Det är ju lätt att föra krig i bibeltolkningar (vem-är-riktiga-kristna-enligt-bibeln), men det är ju egentligen i dessa fall de borde bekänna färg.

Jag tror inte Benon gör det....jag tror TTSP läser "i smyg"........men vi kommer inte att höra ett pip från dem. TTSP kan ju inte köra sin vanliga taktik med att "allt är lögn från ondsinta avfällingar".
Citera
2015-08-05, 11:57
Medlem
Megatrons avatar
Som det verkar finns det 68 000 st JV i Australien. Om vi pratar om 1000 förövare (visserligen över en period på 60 år) så är det ganska hög procent JV som är pedofiler i Australien. Vad beror det på? Det rimmar så dåligt med vad man har hört att de bryter med homosexuella och andra "syndare" ifall de inte ångrar sig och vill ändra livstil. De får väl inte ens mastrubera då det självklart är en portal till grövre omoral och moraliskt fördärv.
Citera
2015-08-05, 14:43
Medlem
Vasectomaters avatar
Ni som är intresserade, se på onsdagens sändning (den sista för veckan) där den sista Betelittuppen ljuger om Geofferey Jackson (styrande kretsen medlem) och Angus Steward tar han på bar gärning. Som leder till att domaren ska nu kalla in Jackson till förhör nästa vecka. Jackson har inget val och den enda som kan stoppa detta är just Steward ifall VT försvaret lyckas övertala honom.

Däremot tror jag att Jackson nu kommer fly landet.

Det skulle ju vara otroligt intressant att få höra ur högsta hönsets egna mun.
Citera
2015-08-05, 15:16
Medlem
Citat:
Som det verkar finns det 68 000 st JV i Australien. Om vi pratar om 1000 förövare (visserligen över en period på 60 år) så är det ganska hög procent JV som är pedofiler i Australien. Vad beror det på? Det rimmar så dåligt med vad man har hört att de bryter med homosexuella och andra "syndare" ifall de inte ångrar sig och vill ändra livstil. De får väl inte ens mastrubera då det självklart är en portal till grövre omoral och moraliskt fördärv.

Sällskapets advokat Toole påstod i utfrågningen att han får förfrågningar som rör sexuella övergrepp inom församlingar ungefär 3-4 gånger i månaden ( han kunde nog bitit tungan av sig efter det)
Det skulle innebära runt 150-200 fall om året i Australien, och ja, det låter påfallande mycket.

Men ja, jag tror alla tabun skapar sexuella spänningar som vissa inte kan hantera. Det är nog ingen slump att övergrepp är vanliga i strikta och slutna religiösa miljöer.
Sen tror jag många vuxna inom sådana miljöer är sexuellt omogna....de fick aldrig utforska sin sexualitet i tonåren....vilket kan skapa låsningar och fixeringar. JAg tror inte vi ser en minskning av övergrepp så länge som JV inte låter sina medlemmar ha sexuell frihet, fr a som tonåringar.
Citera
2015-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sällskapets advokat Toole påstod i utfrågningen att han får förfrågningar som rör sexuella övergrepp inom församlingar ungefär 3-4 gånger i månaden ( han kunde nog bitit tungan av sig efter det)
Det skulle innebära runt 150-200 fall om året i Australien, och ja, det låter påfallande mycket.

Liten korrigering, runt 40-50 om året lär det bli. Fortfarande mycket, och frågan är om han får frågor angående alla fall? Förmodligen är det totalt sett fler än så.
Citera
2015-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Liten korrigering, runt 40-50 om året lär det bli. Fortfarande mycket, och frågan är om han får frågor angående alla fall? Förmodligen är det totalt sett fler än så.

Jag kanske missförstod, eller minns fel, men var det inte i detta sammanhang han nämnde ett par områden i Australien?
Citera
2015-08-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh

Ja, givetvis, det var ju i månaden, inte i veckan. My bad.
Citera
2015-08-06, 12:19
Medlem
Såg detta idag:

https://www.youtube.com/watch?v=Pd6B4xAmFfk
Citera
2015-08-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Såg detta idag:

https://www.youtube.com/watch?v=Pd6B4xAmFfk

Förhören har blivit medialt stora i Australien! Vi får se om Geoffrey Jackson vågar vittna, eller om han försöker smita. Om han smiter kan det bli riktigt pinsamt för JV-organisationen.
Citera
2015-08-06, 23:49
Medlem
Citat:

Ett stort problem är att samfundet har sett pedofila övergrepp som jämförbart med annan typ av otillåten sex och inte som en kriminell handling. Därför blir ett pliktskyldigt uttryck för ånger en fribiljett för en pedofil att fortsätta sina härjningar som allt för många rättegångar har visat, där offren kan räknas i dussintal och tjog för en enda förövare.

Jehovas vittnen lär sig att vara på sin vakt mot folk från "världen" men kan ofta vara sorgligt naiva för hoten från insidan, där de bevisligen har funnits. En del har menat att just detta kan ha dragit till sig människor med pedofila intressen då dessa har upptäckt lätta jaktmarker att härja i relativt ostört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in