2015-08-08, 13:46
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Den 8:e juli blir någon uppläxad av Berny på Fb.En månad senare ska hon genomgå paragraf 7-undersökning och är åtalad på 12 punkter.
Tja, livet är som livet är....

Lugn och trygg, lycklig. Vanligt Svensson liv, självklart med kuksugning som inkomstkälla, som alla medelsvensson. Konstig tajming att "demonerna" råkade komma tillbaks precis under förhöret, trodde dom var 99 procent borta. Tur att det är sommar så att inga skrikande snöflingor störde hennes koncentration under förhöret.
Citera
2015-08-08, 15:32
Medlem
Citat:
En månad senare ska hon genomgå paragraf 7-undersökning och är åtalad på 12 punkter.
Tja, livet är som livet är....

Är det bara jag som inte får ihop antalet punkter i FUP:arna med de 12 punkter Bönan påstår att hon är åtalad på?
Citera
2015-08-08, 16:19
Avslutad
Andreas kan säkert, med tillåtelse, komma och "hårdknulla" Berny i fängelset. Så allt känns precis som vanligt för Björny.

Om det blir fängelse tippar jag på att hon sitter mellan 8-11 månader (2/3). Blir det Hinseberg då? Sverige har väl bara en anstalt för kvinnor?

Tänk er Berny hålla hov på Hinsan, haha. Där ÄR hon färsk!
Citera
2015-08-08, 16:40
Medlem
Citat:
Andreas kan säkert, med tillåtelse, komma och "hårdknulla" Berny i fängelset. Så allt känns precis som vanligt för Björny.

Om det blir fängelse tippar jag på att hon sitter mellan 8-11 månader (2/3). Blir det Hinseberg då? Sverige har väl bara en anstalt för kvinnor?

Tänk er Berny hålla hov på Hinsan, haha. Där ÄR hon färsk!

Inte säkert att det blir Hinseberg, ingen aning om var hon faktiskt hamnar till slut. I Sverige finns kvinnoanstalter på Hinseberg, Färingsö, Sagsjön, Ljustadalen, Ringsjön (utanför Ystad) samt kvinnoavdelningen på anstalten Ystad.
Citera
2015-08-08, 17:39
Avslutad
Berny kommer älska att vara i fängelse, det passar henne perfekt. Det är inte så stor skillnad på psyket och fängelset.

Sen kan hon komma ut och skriva en bok som marknadsförs som "Sveriges Orange is the new black", åka runt på föreläsningar om hur man klarar sig i fängelset som kvinna och skaffa sig en flickvän igen.

Hon hade ju tröttnat på Andreas förr eller senare så det här kommer väldigt lägligt för henne. Speciellt om Andreas sticker, då får hon in lite snyftpoäng där också.
Citera
2015-08-08, 22:19
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har de inte Rocky mountain glass och Cherrycola också...? Det ingår ju i Börnys kostcirkel.
När, eh, min kompis bodde i ett hus i kvarteret brukade han så sent som förra året köpa hasch där. Slogs in som tobak på kvittot. Det passar med dom stora summorna.
Citera
2015-08-09, 08:16
Medlem
shittingbrickss avatar
Jag är också jävligt nyfiken på vart Andreas kommer ta vägen om Berny hamnar på kåken. Tror inte han kommer söka sig till något ex som han redan har barn med. Han hittar väl förmodligen någon ny lättlurad och instabil spillra till människa som är svältfödd på kärlek och bekräftelse som han kan manipulera med löften om guld och gröna skogar. Sedan kommer allt gå i en rasande fart: sambo inom en vecka, förlovning och bröllopsplaner inom en månad, graviditet inom ett halvår och innan året och graviditeten nått sitt slut är det där nya förhållandet tråkigt och behöver bytas ut. Hans partnerbyten är ju lika upprepande och förutsägbara som Bernys husdjursinköp, båda två blir fort rastlösa och uttråkade samtidigt som de är för lata att ta sig tid till självinsikt för att bryta vanan. Antar att det är lättare att bara göra sig av med "problemet" (partnern) och lalla vidare.

Den största gemensamma faktorn Berny och Andreas har gemensamt är inte bedrägerier, egoism och oansvar, det är deras totalt verklighetsfrånvända narcissistiska självbild. Ingen av dom verkar någonsin ha kämpat för att en relation ska hålla när nyförälskelsen lagt sig, är det inte perfekt och rosaskimrande 100% av tiden är det inte gott nog för det är ett sånt jävla privilegium att bli befruktad av Andreas eller bli älskad av Berny som alla blir kära i. Lite trist att deras förhållande är dömt att misslyckas egentligen, men det är ju som bekant svårt att lösa problem och ha långvariga förhållanden när man aldrig gör någonting tvivelaktigt och ändå skulle vara för stolt för att erkänna det om väl tanken skulle slå att de har inblandning i varför det blivit en konflikt från första början. Nåde den partner som säger ifrån och ställer krav, då blir det drama följt av uppbrott följt av mer drama.

Båda -men speciellt Berny- är ju helt besatta vid att ha ett "seriöst" och "vuxet" förhållande men är helt ovilliga att inse att man ibland måste kämpa för det. Det räcker sällan med att köpa en förlovningsring på Ullared och leka mamma-pappa-barn i en knarkarkvart fylld med stulna möbler på 30-70 kvm.

Förresten! https://bernysbravader.wordpress.com/ har en ny kategori som heter "Berny och rättvisan" som är tillägnad den uppkommande rättegången.
Senast redigerad av shittingbricks 2015-08-09 kl. 08:23. Anledning: Bruten länk
Citera
2015-08-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Den största gemensamma faktorn Berny och Andreas har gemensamt är inte bedrägerier, egoism och oansvar, det är deras totalt verklighetsfrånvända narcissistiska självbild. Ingen av dom verkar någonsin ha kämpat för att en relation ska hålla när nyförälskelsen lagt sig, är det inte perfekt och rosaskimrande 100% av tiden är det inte gott nog för det är ett sånt jävla privilegium att bli befruktad av Andreas eller bli älskad av Berny som alla blir kära i. Lite trist att deras förhållande är dömt att misslyckas egentligen, men det är ju som bekant svårt att lösa problem och ha långvariga förhållanden när man aldrig gör någonting tvivelaktigt och ändå skulle vara för stolt för att erkänna det om väl tanken skulle slå att de har inblandning i varför det blivit en konflikt från första början. Nåde den partner som säger ifrån och ställer krav, då blir det drama följt av uppbrott följt av mer drama.

Fast där tror jag du har lite fel. Jag har ett nytt konto, men har lurkat den här tråden i evigheter.

Det är meningslöst att "kämpa" för ett dåligt förhållande. Bernys främsta problem är snarare att hon hamnar i dessa relationer gång efter annan. Vad har egentligen Jhna, Emma och Andreas gemensamt, mer än att alla tre har ett mer eller mindre trassligt liv? Det var någon som uttryckte det bra tidigare: Berny verkar leta efter någon som hon kan anpassa sig till och inte någon som passar henne från början.

Nu menar jag inte att ovannämnda partners skulle vara sämre jämfört med Berny. Bara att de uppenbarligen inte varit bra för varandra.
Citera
2015-08-09, 16:25
Medlem
sinfons avatar
Delar ett pm jag fått bara:

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Hej, som jag minns höll hon, Amelia, kanske även Viktoria på med dessa småskaliga scams mer eller mindre hela tiden. Både när Amelia bodde i Bergsjön och sen när de bott på andra ställen.

När de sedan åkte dit vill jag minnas att Berny påpassligt blivit "sjuk" igen trots att hon i samma veva sagt till folk att hon enligt läkarna var "till 98 %" fri från schizofreni t.ex.
Citera
2015-08-09, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Tur att det är sommar så att inga skrikande snöflingor störde hennes koncentration under förhöret.

Jag är bara glad att det inte kom en man och klippte i hennes hår när de ställde frågor.
Puh.

Jag kan inte tänka mig att det finns en snöbollschans i helvetet att rätten köper hennes "minnesförluster". Fast Berny kan ju alltid hävda haschpsykos om nu Chess säljer det(hasch).
Senast redigerad av GenesisP 2015-08-09 kl. 18:17.
Citera
2015-08-09, 20:45
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Fast där tror jag du har lite fel. Jag har ett nytt konto, men har lurkat den här tråden i evigheter.

Det är meningslöst att "kämpa" för ett dåligt förhållande.
(...)
Nu menar jag inte att ovannämnda partners skulle vara sämre jämfört med Berny. Bara att de uppenbarligen inte varit bra för varandra.

Tror du missförstod vad jag skrev, kämpa för att få ett kasst förhållande att funka är ingenting jag uppmuntrar någon att göra, inte ens Berny.

Jag menade som så att deras engagemang för relationer verkar slutadär första konflikten börjar, och även sunda och långvariga förhållanden har någon gång stött på dalar. Det är ju sällan man ser par som varit tillsammans i flera år som fortfarande är lika nyförälskade som de var de första sex månaderna i förhållandet.

Har man inställningen att man är felfri och felen alltid ligger hos någon annan så är det nog svårt att ha ett fungerande förhållande, eller ett fungerande liv över huvud taget. Se bara på huvudpersonen i tråden liksom.
Citera
2015-08-09, 21:05
Medlem
Det hade varit trevligt om någon av er Bernyfixerade nördar, som följt hela hennes resa, också kunde göra en sammanställning i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in