2020-10-11, 11:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppbibos
Bönan berättar med en wall of text om sina skönhetsrutiner m.m
Numera är hon visst personlig coach och bröllopsfixare! Vad kommer härnäst?

https://mominatebellewinter.com/author/bellewintercdbe690040/

Ok.

Nu har Berny svårigheter med ptsd och adhd. Alla andra diagnoser verkar trillat bort.

Nåväl. Jag hoppas det faktiskt går bra för henne. För då går det bra för barnet.
Citera
2020-10-17, 19:57
Medlem
Berny tjatar i vart och vartannat inlägg i nya bloggen om hur hon och dottern har sekretessmarkering och nya namn, skyddat boende och hela faderullan, men Andreas verkar inte ha fått några misshandelsdomar på sig, och det finns inga utåt synliga tecken av något slag att varken Berny eller dottern skulle ha farit illa med honom. Det betyder ju såklart inte att han inte kan ha pucklat på dem, finns mycket skit som ingen lägger märke till... men med tanke på att det handlar om Berny, som har en historia av att anklaga och smutskasta sina ex, och att allt var frid och fröjd i flera år så kan jag inte låta bli att undra om hon på något sätt kan ha ljugit sig till de här skyddsåtgärderna? Det känns dock osannolikt att en människa kan falskanklaga sin partner så till den grad att samhällets instanser går all in på alla fronter som i det här fallet. Samtidigt har hon alltid haft en obehaglig talang för att manipulera myndigheter av olika slag, och jag håller henne inte för god för att fejka bevis om så skulle behövas. Vad tror ni, kära Flashbackare? Är detta ytterligare en lögn för att tillfredsställa hennes outsinliga behov av drama, eller är det på riktigt denna gången?
Citera
2020-10-18, 23:45
Medlem
namataras avatar
Med tanke på att "Bernys vän"(med en exceptionell detaljkännedom om paret Noréns liv och tom tillgång till Bernys dator och nycklar) nicket finalcountdown själv tidigare i tråden skrivit typ "A vågar inte ens gå ner i källaren utan att fråga Berny", "Jag ser ej A som en toffel, men med henne är han det" och liknande så verkar Andreas/Anders? minst sagt lite rädd för psykopat Pålsson. Så kan knappast vara misshandelsanklagelser eftersom A är toffeln i förhållande till galna B.

Jag tror Berny slagit på stort och kör på sjukaste pedofilanklagelserna. Hon ska ju enligt egen utsago vara "en jävel på att förfalska intyg", men framförallt vet hon hur man dribblar med myndigheter och frivilliga hjälporganisationer. Gissar att det första hon gjorde var att lura på några volontärer på kvinnojouren en riktigt sjuk historia med grova pedofila inslag, hon vet hur man manipulerar och med kvinnojouren i ryggen är det lättare att fortsätta hos soc.
Många kvinnojourer har ett antal lägenheter på rätt attraktiva adresser i storstäderna. Vet själv en som lurade till sej en lgh på söder för sej och sin dotter, på 90-talet, men är nog inte omöjligt att göra detsamma idag för en gränslös person utan samvete och med välsmort munläder. En lgh på en adress som kräver rent namn, fast jobb och 25 års kötid är nog precis vad hon är ute efter. Ett sekretessat namn och nytt personnummer är ju toppen om hon vill fortsätta med bedrägerierna. Att dessutom få en "sann" historia att kunna skriva om sen är väl en fet bonus?
Jag köper tyvärr inte hennes story med tanke på hennes bagage av lögner och utnyttjande av goda människor som bara vill väl. Så går det när man ropat varg för mycket förr..

Denna story får mej att tänka på bluffstoryn Liza Marklund publicerade om "Mia" som tom lurade av Oxelösunds kommun bidrag för ett fucking hus i Chile till slut. Samt miljoner utlagda på vandrarhem, personal och levnadsomkostnader för sej själv, en ny karl (chilenaren) och två ungar. Stackars anklagade Osama (yes Mia tyckte flyktingförläggning var bästa stället att ragga på) hade inte heller blivit dömd och har aldrig blivit. Men "Mia" kunde manipulera rejält. Och Marklundskan visste att allt var båg men hon kunde inte motstå att få göra karriär på den påhittade storyn.
(Om nån är intresserad, läs "Sanningen om gömda" av Monica Oscarsson)

Bönan vill väl göra en favorit i repris. Det gick ju bra för Marklund (media behandlade henne alldeles för snällt med tanke på vad hon gjort...)

Fast vad vet jag? Men tror inte jag är ensam om att spekulera liknande. ..
Citera
2020-10-19, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Med tanke på att "Bernys vän"(med en exceptionell detaljkännedom om paret Noréns liv och tom tillgång till Bernys dator och nycklar) nicket finalcountdown själv tidigare i tråden skrivit typ "A vågar inte ens gå ner i källaren utan att fråga Berny", "Jag ser ej A som en toffel, men med henne är han det" och liknande så verkar Andreas/Anders? minst sagt lite rädd för psykopat Pålsson. Så kan knappast vara misshandelsanklagelser eftersom A är toffeln i förhållande till galna B.

Jag tror Berny slagit på stort och kör på sjukaste pedofilanklagelserna. Hon ska ju enligt egen utsago vara "en jävel på att förfalska intyg", men framförallt vet hon hur man dribblar med myndigheter och frivilliga hjälporganisationer. Gissar att det första hon gjorde var att lura på några volontärer på kvinnojouren en riktigt sjuk historia med grova pedofila inslag, hon vet hur man manipulerar och med kvinnojouren i ryggen är det lättare att fortsätta hos soc.
Många kvinnojourer har ett antal lägenheter på rätt attraktiva adresser i storstäderna. Vet själv en som lurade till sej en lgh på söder för sej och sin dotter, på 90-talet, men är nog inte omöjligt att göra detsamma idag för en gränslös person utan samvete och med välsmort munläder. En lgh på en adress som kräver rent namn, fast jobb och 25 års kötid är nog precis vad hon är ute efter. Ett sekretessat namn och nytt personnummer är ju toppen om hon vill fortsätta med bedrägerierna. Att dessutom få en "sann" historia att kunna skriva om sen är väl en fet bonus?
Jag köper tyvärr inte hennes story med tanke på hennes bagage av lögner och utnyttjande av goda människor som bara vill väl. Så går det när man ropat varg för mycket förr..

Denna story får mej att tänka på bluffstoryn Liza Marklund publicerade om "Mia" som tom lurade av Oxelösunds kommun bidrag för ett fucking hus i Chile till slut. Samt miljoner utlagda på vandrarhem, personal och levnadsomkostnader för sej själv, en ny karl (chilenaren) och två ungar. Stackars anklagade Osama (yes Mia tyckte flyktingförläggning var bästa stället att ragga på) hade inte heller blivit dömd och har aldrig blivit. Men "Mia" kunde manipulera rejält. Och Marklundskan visste att allt var båg men hon kunde inte motstå att få göra karriär på den påhittade storyn.
(Om nån är intresserad, läs "Sanningen om gömda" av Monica Oscarsson)

Bönan vill väl göra en favorit i repris. Det gick ju bra för Marklund (media behandlade henne alldeles för snällt med tanke på vad hon gjort...)

Fast vad vet jag? Men tror inte jag är ensam om att spekulera liknande. ..

Ja, för min del tror jag att det här om misshandeln är sant, men du har helt rätt i att man inte kan veta. Hon har inget bra trackrecord. Han har inget bra trackrecord. Förmodligen var ingen annan där. Det är omöjligt att veta. Men det här med att utpeka den misshandlande mannen som en trevlig, mysig toffel och den misshandlade kvinnan som en aggressiv bitch som antingen ljuger eller provocerade fram slagen: Ja, det är tyvärr ett rätt klassiskt scenario i äkta situationer av kvinnomisshandel.
Citera
2020-10-19, 12:28
Medlem
Jag tror vi ska ta allt Berny säger med en rejäl matsked saltsyra och så vidare. Allt "hennes vän" sagt om dynamiken dem emellan kan ju mycket väl stämma men jag tror snarare det handlade om att visa upp vilken bad bitch Bönan är och få oss Flashbackare att darra av lika delar skräck och förundran. Hon är ju inte färsk, liksom.

Men med det sagt, jag tror tyvärr du är inne på rätt spår. Jag känner mycket väl till hela spektaklet med "Mia" och Marklund, och Berny har som du säger enbart att tjäna på sekretessmarkerat namn och identitet. Nu blir hon omhuldad av soc och skyddsjourerna, får bostad och bidrag, är fri från skuld och ansvar, och kan börja om på ny kula. Att hon använt dottern på detta sätt är fruktansvärt. Hon har brukats som ett slagträ mot sin pappa (som visserligen är en ryggradslös, tafflig och jävligt suspekt typ men som troligast inte velat varken henne eller B något illa) och kommer få växa upp med en gravt störd mor vars hänsynslöshet och narcissism kommer att prägla allt och som mycket väl riskerar att återfalla i droger och kriminalitet. Jag känner djup oro för tösen.

Vad som ytterligare talar för att Berny bluffar är också beteendet i bloggen. Om jag hade lämnat mitt misshandlande ex med min lilla dotter och flytt till skyddat boende så hade jag inte startat en blogg om hur superdupersekretessmarkerad jag var och i detalj berättat om min vardag som Misshandlad Superstark Mamma med Skyddad Identitet. Jag hade legat lågt och försökt återhämta mig från det jävla trauma jag och min dotter isåfall varit med om och försökt, med alla medel som stått till buds, att dölja mig från exet jag isåfall behövde skydd från. Att skrika ut det i blogg komplett med fotografier är inte att gömma sig.
Citera
2020-10-21, 17:32
Medlem
moralhoras avatar
Jag tror inte ett dugg på henne.

Jag gissar att anledningen till att hon inte riktigt kommit igång med en blogg och annan uppmärksamhetstörstande aktivitet är att de runt henne (kvinnojourer etc) anmärker hur udda det är att en kvinna som är SÅ förföljd kan ha så många bloggar. Det är nog en sidoeffekt av Björnys nya plan som hon inte räknat med.

Tyvärr så kommer inte Björnan få napp på en Liza Marklund heller.
Citera
2020-10-28, 14:52
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ok.

Nu har Berny svårigheter med ptsd och adhd. Alla andra diagnoser verkar trillat bort.

Nåväl. Jag hoppas det faktiskt går bra för henne. För då går det bra för barnet.

Icke att förglömma; det är SVÅR adhd och ptsd... allt ska ju alltid vara så svårt och allvarligt och grovt när det gäller bönan.
Citera
2020-10-28, 15:02
Medlem
gato12s avatar
Hon har bytt namn alltså...?
Citera
2020-10-28, 15:13
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hon har bytt namn alltså...?

Det verkar så ja.
Citera
2020-10-28, 15:41
Medlem
gato12s avatar
Och hon kunde ju inte byta till typ Linda Johansson, för att smälta in lite som "förföljd" och "hotad".

Nää, för Börny duger bara nåt originellt, som låter som en blandning av en karaktär i en Håkan Nesser roman och nåt slags indiskt new age dravel.

Imponerande ändå att dottern fick ett någorlunda normalt namn
Citera
2020-10-29, 09:36
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och hon kunde ju inte byta till typ Linda Johansson, för att smälta in lite som "förföljd" och "hotad".

Nää, för Börny duger bara nåt originellt, som låter som en blandning av en karaktär i en Håkan Nesser roman och nåt slags indiskt new age dravel.

Imponerande ändå att dottern fick ett någorlunda normalt namn
Tänker du på namnet på hennes blogg? Hon skriver ju uttryckligen att det inte är hennes namn, eller har du uppgifter på vad hon heter nu?
Citera
2020-10-30, 08:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Tänker du på namnet på hennes blogg? Hon skriver ju uttryckligen att det inte är hennes namn, eller har du uppgifter på vad hon heter nu?
Oj sorry, läste inte brödtexten bara rubriken...

Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om hon hete nåt liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in