Citat:
Ursprungligen postat av
namatara
Med tanke på att "Bernys vän"(med en exceptionell detaljkännedom om paret Noréns liv och tom tillgång till Bernys dator och nycklar) nicket finalcountdown själv tidigare i tråden skrivit typ "A vågar inte ens gå ner i källaren utan att fråga Berny", "Jag ser ej A som en toffel, men med henne är han det" och liknande så verkar Andreas/Anders? minst sagt lite rädd för psykopat Pålsson. Så kan knappast vara misshandelsanklagelser eftersom A är toffeln i förhållande till galna B.
Jag tror Berny slagit på stort och kör på sjukaste pedofilanklagelserna. Hon ska ju enligt egen utsago vara "en jävel på att förfalska intyg", men framförallt vet hon hur man dribblar med myndigheter och frivilliga hjälporganisationer. Gissar att det första hon gjorde var att lura på några volontärer på kvinnojouren en riktigt sjuk historia med grova pedofila inslag, hon vet hur man manipulerar och med kvinnojouren i ryggen är det lättare att fortsätta hos soc.
Många kvinnojourer har ett antal lägenheter på rätt attraktiva adresser i storstäderna. Vet själv en som lurade till sej en lgh på söder för sej och sin dotter, på 90-talet, men är nog inte omöjligt att göra detsamma idag för en gränslös person utan samvete och med välsmort munläder. En lgh på en adress som kräver rent namn, fast jobb och 25 års kötid är nog precis vad hon är ute efter. Ett sekretessat namn och nytt personnummer är ju toppen om hon vill fortsätta med bedrägerierna. Att dessutom få en "sann" historia att kunna skriva om sen är väl en fet bonus?
Jag köper tyvärr inte hennes story med tanke på hennes bagage av lögner och utnyttjande av goda människor som bara vill väl. Så går det när man ropat varg för mycket förr..
Denna story får mej att tänka på bluffstoryn Liza Marklund publicerade om "Mia" som tom lurade av Oxelösunds kommun bidrag för ett fucking hus i Chile till slut. Samt miljoner utlagda på vandrarhem, personal och levnadsomkostnader för sej själv, en ny karl (chilenaren) och två ungar. Stackars anklagade Osama (yes Mia tyckte flyktingförläggning var bästa stället att ragga på) hade inte heller blivit dömd och har aldrig blivit. Men "Mia" kunde manipulera rejält. Och Marklundskan visste att allt var båg men hon kunde inte motstå att få göra karriär på den påhittade storyn.
(Om nån är intresserad, läs "Sanningen om gömda" av Monica Oscarsson)
Bönan vill väl göra en favorit i repris. Det gick ju bra för Marklund (media behandlade henne alldeles för snällt med tanke på vad hon gjort...)
Fast vad vet jag? Men tror inte jag är ensam om att spekulera liknande. ..
Ja, för min del tror jag att det här om misshandeln är sant, men du har helt rätt i att man inte kan veta. Hon har inget bra trackrecord. Han har inget bra trackrecord. Förmodligen var ingen annan där. Det är omöjligt att veta. Men det här med att utpeka den misshandlande mannen som en trevlig, mysig toffel och den misshandlade kvinnan som en aggressiv bitch som antingen ljuger eller provocerade fram slagen: Ja, det är tyvärr ett rätt klassiskt scenario i äkta situationer av kvinnomisshandel.