Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
catfight? Jag visste inte ens att devili var kvinna? Har trott det är en yngre kille som förstorar världen.
Och jag reagerar inte på att folk är bekymrade, jag tror alla är bekymrade så snart de slår upp kvällstidningarna och börjar läsa alla jävligheter som händer.
Det jag reagerar på är att något säger att de är jätteoroliga över hur domen kommer falla ut? Hur är det möjligt att vara bekymrad över hur domen kommer falla när man inte ens vet vilka bevis det finns. För mig är det enbart drama-inlägg utan någon som helst verklighetsförankring.
Men du har helt rätt i att det behövs verkligen göras något överlag. Men det känns som brotten stegrar ju varmare väder och där testosteronet får flöda fritt

+1
Vi kan utgå ifrån att MGM är häktad på goda grunder. Domstolen vågar inte annat med all denna fokus på sig. Det fick vi prov på nu när det var så många överklaganden av häktningen, och särskilt genom att två filurer släpptes fria.
Det finns inga relationer i denna sak som skulle leda till rättsröta, som i en del andra fall. Det har funnits märkliga fall i Sverige som borde ha bevakats bättre från början, men det är inte aktuellt nu. Jag tror det finns mer än nog med bevis, för en livstidsdom. Detta är ett tragiskt fall, men enkelt polisiärt.
Det handlar bland annat om att ro iland åtalet och inte ge frun och brodern någon information. Jag uppfattade signalen om att de tjallade för att bli fria, och att lillebror går nu hos psykolog. Det betyder att det satt hårt att tjalla, och det att han mår dåligt, ska inte tolkas som ånger! Det är muntlig bevisning som åklagaren är varsam med. De ska inte få prata ihop sig, tajta som de är.
Jag tror yppandeförbudet är en arbetsmetod, från en skicklig överåklagare. Det räcker med att han tycker lika illa om slaskpressen som de flesta av oss gör. Det finns goda skäl att inte mata dessa troll till journalister. Det kan vara så enkelt, att han inte vill bidra till den slags rubriker, som gärna förekommer vid flickmord. Vi ser ju hur det spekuleras i tråden och hur folk förtalas utan grund.
Det som pågår i tråden är ett snaskade som är äckligt, med folk som utnyttjar en sak som denna om Lisa, till att låta sina egna sjuka fantasier om allt möjligt annat flöda fritt. Det lär oss att det finns många pervon där ute!
Det är jätte läskigt där ute, och man kan inte vara försiktig nog!