2015-08-09, 01:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Spekulationer och vad det säger mig om Lisa eller inte, låter jag hellre vara osagt.

Ok. Hade kollat några andra bilder och det är inte så rörigt på vänster sida - så därav frågor.
http://y.cdn-expressen.se/images/da/bc/dabce9ba13bc451b84f83a4ec521ea5e/16x9/645.jpg
2015-08-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Hade kollat några andra bilder och det är inte så rörigt på vänster sida - så därav frågor.
http://y.cdn-expressen.se/images/da/bc/dabce9ba13bc451b84f83a4ec521ea5e/16x9/645.jpg

Jag förtod vart du ville komma med frågor.
Du snappade upp något jag skrev som du inte begrep dig på, som du inte har en "susning om."
Senast redigerad av helsan 2015-08-09 kl. 01:51.
2015-08-09, 01:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Funderar på detta med MGM´s beteende vid söket 12/6 då de faktiskt (trots att det gått 5 dagar!) betett sig märkligt/iögonfallande... Impulskontroll, begåvning etc...
Hur kan man spekulera om att de betedde sig natten mot 8/6 kl 03.00, ca 8 timmar efteråt..? Kan polisen redan här ha läst av något i deras beteende?

Fundersamt här också..
Lillebror, numer frisläppt och av behov av psykolog-besök, deltog i konfrontationen mot MPS. Det får mig osökt att hitta anledning i att konfrontationen inte har sin grund i främst den försvunna tjejen, utan mer något som rör egna tillhörigheter/fastigheter?

Tyvärr är det info-fattigt kring hur påknackningen gick till 8/6. Jag skulle gissa att samtliga låg och sov, men att en av de tre, öppnade dörren?

Jag tror inte polisen fick något intressant redan vid den tidpunkten på morgonen, men det borde vara intressant med det sammanlagda handsk-fyndet+grusvägs-fynden. En spaningsledning är duktiga på att lägga pussel, och pusselbitar fanns de facto klart för granskning under Tisdags-kvällen.
2015-08-09, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag förtod vart du ville komma med frågor.
Du snappade upp något jag skrev som du inte begrep dig på, som du "inte en susning om."

Och? Lägger du ut meningar i tråden så får du motfrågor. Bad om ett klargörande, men har redan skrivit att det inte var noga.
Frågor kommer om man "inte har en susning" om vad som skrivs. Konstigt eller?
2015-08-09, 01:57
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror du är nära sanningen och fetat lite som jag tycker är mest sannolika.

Han befinner sig i området, om det är en slump eller planerat är svårt att veta men hon hamnade på hans radar. Jag tror att han befunnit sig i mopedens närhet, kanske sittande i en trädgårdsstol på baksidan och precis som du skriver, söker kontakt men blir avvisad och hela proppskåpet brinner. Berusad och känner sig kränkt av en lite brud och så gör man inte mot honom.

Hon sms'ar ca 18.23 och om uppgifterna stämmer så lämnar hennes mobil nätet 18.30. Det rör sig om sju minuter så hon var högst sannolikt i hans våld inom dessa sju minuter.

På något sätt finns då bara två alternativ, hon mördades bakom cafe't genom strypning för att tysta henne vid närmandet, lämnades där vid container eller bakom utbyggnaden (doldes). Hämtade fordon som stod i närheten och därefter hämtade offret.
Det andra är att hon på något sätt lurats över till ladan men jag finner det tveksamt, vad skulle kunna lura henne att gå dit (inga nycklar är aktuella), hon har inte låst för kvällen och ville hem.

Finns spår utöver handsken i ladan så har hon passerat där och det kan vara dit hon fraktades i ett fordon medan hjärnkontoret hos GM funderar, va fan gör jag nu.

Vad har man hittat på baksidan och ikring cafe't som man inte yppat, finns det spår av henne/honom på annan plats än vid mopeden, hittade man hela displayglaset ute vid fältet, kan man hittat rester av glaset på baksidan eller möjligen i ladan mittemot. Brukar ofta vara sådana små detaljer som stärker länsman i hur händelseförloppet varit.

En intressant sak är om Martorp hade grovt genomsökts av polis eller annan och inget funnet där fast hon fanns där men dold och utan vovve kanske omöjlig att upptäcka. Hur har dessa bröder eventuellt varit inblandad i söken och på vilket sätt, AJ ställde ju sin personal till polisens förfogande.

Jag tänker lite på styckmördaren i Boden som lämnade området där VB hittades som klart till polisledningen. Har dessa fått begäran om att söka igenom Martorp och lämnat klart men något uppdagades på fredagens em/kväll och polletten trillade ner hos länsman.

Att rätt gubbe sitter är jag övertygad men utan vad polisen vet vilket är 95% mer än vad vi vet så blir det svårt att få ihop ett möjligt förlopp.

Det är mycket möjligt att litauerna fick i uppdrag att grovsöka igenom Martorp i ett tidigt skede, sade sig ha gjort det utan att hitta något naturligtvis. Bra teori där!

Google SEO skriver i sin blogg att bröderna försökte leda bort MP från att gå mot Martorp. När MP rapporterade detta till polis gick det upp ett ljus för en av poliserna: - Aha, det var dom sökte igenom Martorp och nu vill dom inte ha dit MP. Bröderna och kvinnan greps och Lisa hittades.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-08-09 kl. 02:03. Anledning: Tillägg
2015-08-09, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och? Lägger du ut meningar i tråden så får du motfrågor. Bad om ett klargörande, men har redan skrivit att det inte var noga.
Frågor kommer om man "inte har en susning" om vad som skrivs. Konstigt eller?

Nej inte konstigt. Du bad om ett klargörande och jag förklarade i inlägget du nu citerade att det var något annat som låg bakom varför jag skrev som jag gjorde.
2015-08-09, 02:07
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fundersamt här också..
Lillebror, numer frisläppt och av behov av psykolog-besök, deltog i konfrontationen mot MPS. Det får mig osökt att hitta anledning i att konfrontationen inte har sin grund i främst den försvunna tjejen, utan mer något som rör egna tillhörigheter/fastigheter?

Tyvärr är det info-fattigt kring hur påknackningen gick till 8/6. Jag skulle gissa att samtliga låg och sov, men att en av de tre, öppnade dörren?

Jag tror inte polisen fick något intressant redan vid den tidpunkten på morgonen, men det borde vara intressant med det sammanlagda handsk-fyndet+grusvägs-fynden. En spaningsledning är duktiga på att lägga pussel, och pusselbitar fanns de facto klart för granskning under Tisdags-kvällen.

Jag undrar om inte polisens pusselkunskaper var en aning haltande i början av veckan . Det tog nog ett tag att få alla bitar på plats så att de kunde se vad pusslet skulle föreställa . Pusslandet blev nog inte så framgångsrikt förrän vår käre MGM satte de sista bitarna på plats på fredagen är jag rädd . Med skickligare pusslare skulle pusslet kunnat ha varit färdigt betydligt tidigare . Det var nog lite för många bitar i pusslet vilket satte myror i huvudet på våra pusslande vänner .
2015-08-09, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Att en person som blir våldtagen får skador i underlivet betyder ju inte nödvändigtvis att alla får det. De stackarna kanske inte blir trodda av domstolen trots att de blivit grovt våldtagna..

Bra information du tillförde, men jobbigt att läsa - paralyserad av skräck, vilket fruktansvärt tillstånd pga extrem rädsla för att dö. Vilka tankar just när det händer, usch..
2015-08-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Balter har i min vetskap en bättre tolerans mot att vara ständigt inpå anhöriga, men jag undrar jag, om inte en liten gemensam bostadsdel - varit för liten, med tanke på att dom i princip verkar varit fastarbetande här?
Svar om Hovsgärde vore av intresse...

Hehe, självklart har den blåst in. Det är säkert värt att bjussa laget runt på fika för att utreda den möjligheten
Värdesätter din ironi.
Vad polis uppger för media, behöver som sagt inte alltid vara verklighetsförankrat. Där finns en viss "verkstadshumor" också..
Påknackning redan på natten. ( smått rutinmässigt)
Inblandad i handskfynd redan Måndag. (mindre rutinmässigt)

Det är inte uppskattat att tala om span, men jag är en civilperson med skrap-inblick om polistänk. På plats hade iaf jag utan facit, tyckt att det vart intressant.

Handsken är jag övertygad kommer visa sig beskriven viktig i FUP.
Beträffande dom andra fynden tror jag att det som hittats längs/utmed grusvägen är händelseförlopp-beskrivande, ihop med slutorden beträffande Martorp-fynd.
Martorp-fyndplatser är nog också det som MGM haft växande tanke på att pilla med efter dådet?
Som jag påvisat tidigare, jag tror inte antalet bekräftade yttre fyndplatser överstiger 5st.

Men jaaa, det va ett himla tjat hahaha han kan mycket väl ha hyrt ett annat hus. Både för liten, med bror och fru, Ja. Man hoppas det dyker upp något som kan bekräfta det..

Det understrukna = ?

Ok. Hur pass intressant?

Det tror jag med, händelselopp-beskrivande med fynden. Han har kunnat pilla med fynd tycker jag, det var väl ingen uppe vid Martorp i början på veckan om det var med fynd han ville pilla med? Snarare Martorp-fyndet?
2015-08-09, 03:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Spekulationer och vad det säger mig om Lisa eller inte, låter jag hellre vara osagt.

Spekulationer är vad det är, men jag finner dina frågor och tankar intressanta. I en tråd där det annars jämförs mellan andra fall, tolkningar av rättsläget och ickerelevant statistik, är det en små-befrielse att läsa vettiga frågor som rör fallet
"Tyvärr" saknas förklaring på många tankar. Inom situations-tecken eftersom iaf jag i grunden är väldigt belåten med att yppandeförbudet faktiskt fungerar.
2015-08-09, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
catfight? Jag visste inte ens att devili var kvinna? Har trott det är en yngre kille som förstorar världen.
Och jag reagerar inte på att folk är bekymrade, jag tror alla är bekymrade så snart de slår upp kvällstidningarna och börjar läsa alla jävligheter som händer.
Det jag reagerar på är att något säger att de är jätteoroliga över hur domen kommer falla ut? Hur är det möjligt att vara bekymrad över hur domen kommer falla när man inte ens vet vilka bevis det finns. För mig är det enbart drama-inlägg utan någon som helst verklighetsförankring.

Men du har helt rätt i att det behövs verkligen göras något överlag. Men det känns som brotten stegrar ju varmare väder och där testosteronet får flöda fritt

+1

Vi kan utgå ifrån att MGM är häktad på goda grunder. Domstolen vågar inte annat med all denna fokus på sig. Det fick vi prov på nu när det var så många överklaganden av häktningen, och särskilt genom att två filurer släpptes fria.

Det finns inga relationer i denna sak som skulle leda till rättsröta, som i en del andra fall. Det har funnits märkliga fall i Sverige som borde ha bevakats bättre från början, men det är inte aktuellt nu. Jag tror det finns mer än nog med bevis, för en livstidsdom. Detta är ett tragiskt fall, men enkelt polisiärt.

Det handlar bland annat om att ro iland åtalet och inte ge frun och brodern någon information. Jag uppfattade signalen om att de tjallade för att bli fria, och att lillebror går nu hos psykolog. Det betyder att det satt hårt att tjalla, och det att han mår dåligt, ska inte tolkas som ånger! Det är muntlig bevisning som åklagaren är varsam med. De ska inte få prata ihop sig, tajta som de är.

Jag tror yppandeförbudet är en arbetsmetod, från en skicklig överåklagare. Det räcker med att han tycker lika illa om slaskpressen som de flesta av oss gör. Det finns goda skäl att inte mata dessa troll till journalister. Det kan vara så enkelt, att han inte vill bidra till den slags rubriker, som gärna förekommer vid flickmord. Vi ser ju hur det spekuleras i tråden och hur folk förtalas utan grund.

Det som pågår i tråden är ett snaskade som är äckligt, med folk som utnyttjar en sak som denna om Lisa, till att låta sina egna sjuka fantasier om allt möjligt annat flöda fritt. Det lär oss att det finns många pervon där ute!

Det är jätte läskigt där ute, och man kan inte vara försiktig nog!
2015-08-09, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Högst troligt på grund av brott mot reglerna, besprutade flickor är nog inget så vanligt såvitt jag vet. Ingen aning i övrigt om grupper som stängs utgår från att det nästan alltid är pga av regelbrott.

Förändringarna i den Misstänkte Mördaren är sekundära till andras ändringar såvitt jag kan se det. Förut så stod det vem han var gift med när hon tog bort / ändrade sitt konto så står det bara att han är gift och när. Det hade ju knappast försvunnit om en oskyldig bild från ett hus i Krekenava postades till exempel även om det är mycket välbekant av den misstäkte mördaren.

Har alltså det försvunnit att han är gift med sin fru? Och att i sådant fall är det troligt att hans fru tagit bort informationen från facebook att de är gifta? Eller har hon stängt ned sitt konto helt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in