2015-08-06, 00:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det gjordes nog också. Intilliggande vägar osv.
Eftersom att MGM troligtvis inte vet hur en polisiär sökinsats med brottsmisstanke, kan gå till i Sverige, så är detta knappast ett argument.

Betänk att MGM+granne fick polis-påknackning redan kl 03:00 på Måndagsmorgonen.
Funderar på detta med MGM´s beteende vid söket 12/6 då de faktiskt (trots att det gått 5 dagar!) betett sig märkligt/iögonfallande... Impulskontroll, begåvning etc...
Hur kan man spekulera om att de betedde sig natten mot 8/6 kl 03.00, ca 8 timmar efteråt..? Kan polisen redan här ha läst av något i deras beteende?
2015-08-06, 00:10
Medlem
Lisa Holm

Ny färsk här på forumet.
Men loggade in på grund av detta sommar mord.
Lite funderingar som jag har och andra har yppat , är säker på att denna tråd har den riktiga lösningen på detta fall.
Och jag tror att polisen har rätt mgm i förvar till 75% säkerhet.
Mina vitt spretande tankar:
Om man har en hjälm på huvudet så har man begränsade sinnen , inklusive att man hörs mindre om man skriker.
Ser mindre åt sidorna etc.
Bara som ett konstaterande , behöver inte betyda något i detta fall.
Antar att man kan bortse från meddelandet från Lisa vid 19:25 (eller vad det nu var) bara en polisrapport i början , som de kunde gå ut med , om man bortser från den så skulle föräldrarna i alla fall åkt ut och letat när tiden var mogen.

Jag tror att gärningen utlöstes av att Lisa Holm tog hustruns arbetstillfälle...
Men att handlingen inte var avsikligt utförd utan något av ett misstag.
Jag tror att balterna gick till affären för att köpa pizza , eller absolut inte tog egen bil...

Mina övriga 25% har jag inte klart över ännu men lite tankar.
Och här är balterna inte förövare ...

.. Svarade mottagaren något på Lisas meddelande , så att hon kunde lacka ur i den stormande kvällen , och moppen inte startade , helvete jag blir galen , tänker hon och krossar själv nallen , går ut över ängarna , drar av sig extra byxorna kastar dem åt helvete , - gubb jävel , hittar boden som ser ut som ett fängelse och går in där , tar självmord , eller får hjälp på traven.

.. Åkte cafè-innehavarens dotter tidigare än sissta gäster lämnat cafét ?
Så att en av sissta gästerna köpt en rabbaterat macka och kaffe , satt sig på baksidan i lä från den starka blåsten ???

.. Varför delade inte lisas föräldrar på skjuts/hämtning ???
är de skilda... eller hadde de festat dagen innan med pappans arbetskammrater ( knäpp tanke , eller )

... De som är bevisligt utbildade på att döda i detta case är väll Lisas pappa och hans arbetskamrater ( knäpp tanke nr 2 och Lisas pappa är inte involverad utan en av hans arbetskammrater , som har ett hemligt förhållande med Lisa )

Ja allt e väll möjligt i detta , med eller utan info.
Men 75% på att rätt gubbe sitter , och han kommer inte bli fälld....
2015-08-06, 00:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Någon mer än jag som tänker något om det inte så betydelsefulla men noterbara att mgm ringde sin mamma runt 19.30 på fredagen den 12 juni? Om det var svensk tid så borde det ha varit strax efter att polisen säkrade deras identiteter och alldeles precis innan polisen knackade på för hämtning till förhör. Om det var litauisk tid, vad säger det i så fall? Bara lite tankeväckande att det hur det än var, skedde så nära inpå deras gripande. Om man ska tro deras mamma alltså.

Undrar om du inte är något på spåret där.

Är det inte så att vi i det samtalet kan börja skönja lite förberedande lögner? Hur var det broderns fiskande? Och va det inte i detta samtalet som MGM uttryckte farhågor om att bli gripna utifrån att de var Litauer.

Trött nu: Blandar jag ihop samtal/dagar, eller är jag rätt ute?
2015-08-06, 00:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Men trodde polisen det - egentligen...? (Tror och hoppas att de helt enkelt inte ville avslöja sina eventuella tankar/misstankar).

Nej de ljuger nog. Yrar och bedrar folk med flit.

... Finns ingen anledning att svamla om sånt. Vad skulle de dölja? När uttalandet sker så tror jag faktiskt de trodde det iom blåsvädret men backade nog ganska snabbt. Och det skulle förklara hur lågt prioriterad ladan varit som BP de inledande dagarna.
2015-08-06, 00:12
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan vara så fast förmodar att de inte hade hävt avspärrningen såpass snabbt ifall andra misstankar funnits.
Jo det har du rätt i. Tycker bara att något känns märkligt angående polisens uttalande om att handsken blåst in...
2015-08-06, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Artikeln skriven på tisdag eftermiddag och polisen visste knappt något alls. Tydligt iaf att mjölkrummet inte dröp av blod.

Japp. Se föregående svar till annan person. Knappt nåt intresse innan, avspärrningar på och av. Uttalanden om att de inte hittat nåt intressant via Fuxborg. Men på söndag efter hon hittats blir det full rulle.
2015-08-06, 00:18
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Nu är det nog högst individuellt, men super man sig full på en Söndag, dagen innan en arbetsdag (fysiskt krävande arbetsuppgifter)?
Det rimmar dåligt med att ha en helnöjd arbetsgivare.
Jag har erfarenhet av tyskar (f.d. östtyskar) som alltid krökade efter arbetstid (i Sverige) och ändå anlitades de av sin arbetsgivare. Vissa kan konsten att kombinera detta på ett snyggt sätt.
2015-08-06, 00:30
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sorry. Tror inte på varken fyllekörning-, panik-, irrationell-, ändra-fokus-åt-annat teorier gällande varken fynd eller flytt av kropp.

Om de tror att hon är kvar i området på fredag - så lär de ha trott det även innan eftersom sökområdet är där..
Medelplana, hela fyra km ifrån kaféet, genomsöktes ju på onsdagseftermiddagen. Sedan söktes skogarna norr om godset igenom. Och på fredagen utökades sökområdet ytterligare (fem km i radie.) Det känns som om polisen varit på väg från Blomberg.
2015-08-06, 00:30
Medlem
Citat:
Fynden Tis-Fre, tror jag samtliga är utkastade från bilen, samt utslängda från närheten av grusvägen, vissa till fots efter att kroppen är forslad till Martorp-trakten. Allt under Söndagskvällen. (lite reservation ang konfrontations-fyndet)
Det första han uppfattar riskabelt är hennes mobiltelefon.. Kastar ut fodralet i farten, kör vidare och försöker "oskadliggöra" telefonen medans han kör.
Inser att det inte går, så han stannar, går ur bilen och och krossar den med foten, mot marken(eller sten), men tar med sig den på färden.
Osv... (beträffande dom yttre fynden = alltså bara bråttom, planlöst)

Handsken däremot, placerar han ut i hopp om att avleda polisen (efter hans logiska men ofullständiga uppfattning om hur svensk polis arbetar)
Det enda han förutser är att polisens fokus ska läggas runt ladan/caféet, men tji fick han när polisen tar hans fullständiga uppgifter samt det "omfrågas" om dom kan söka istället..
"Fan också, hur löser jag det här, jag känner mig lite låst??"

När Tisdagens fynd görs är han troligtvis fullständigt låst.
"Det är pådrag alldeles intill, jag vågar inte röra mig,, fan, jag skulle fixat med detta redan i Söndags"

Nu blev det en lång gissning igen

Tidigare uppfattade jag det som att du menade att han placerat handsken för att få tid till att placera ut fynd. Men då är jag med. Då är det smart att placera handsken för att få tid att ta bort fynden. Mycket smart gjort
2015-08-06, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
När jag ändå är igång och skriver:
Även om det är lite för långt för BO att ta sig, så tycker jag att allt blir lite lättare att få ihop med fynd utmed åkervägen och på åker om hon jagats dit av gm. Överfall och eventuellt även mordet (eller överfall och vidare transport till t ex Hovsgärde) kan ha varit i skogsdunge där hon blivit upphunnen. Ev handskfynd lämnar jag därhän, det har andra så bra åsikter om och jag har inte en susning om hur och varför den hamnat där.
Undanber mig vänligen men bestämt förlöjligande åsikter om denna min fundering. Från den envisa motvalls XOT t ex. Eller andra mer aggressiva postare. N V N V N Ä.

Du är inte tokigare än polisen isf ...för de har ju också funderingar på om Lisa efterlämnat sig sakerna. Även jag (fast jag tror att en bil är inblandad) funderar i liknande termer.

"– Fynden som gjorts har funnits utmed vägarna och därför vill vi säkra upp.
Är det en flyktväg vi pratar om här? Man pratar ju om en råd tråd gällande fynden...
– Jag har sett de spekulationerna och avhåller mig från att delta i dem. Vi vet ju inte hur sakerna har hamnat där, om det är Lisa själv eller någon annan..."

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 88429

" – Vi har hittat saker mellan olika avstånd. Om det är flickan eller någon gärningsman som lämnat dem är omöjligt att säga, säger insatsledaren Martin Fredman."
"– Fynden har inte gjorts i direkt anslutning till varandra, men det finns trots allt en röd tråd i det hela. Nu måste vi reda ut varför de är där och hur de hamnat där, säger Stefan Gustafsson."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab
2015-08-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore främst intressant att veta om denna uppgift verkligen är framförd till polisen.
Är det byskvaller eller är det framfört till polis av den som såg själva händelsen?
Det är ju sista gången hon ses i livet och en oerhört viktig uppgift om den stämmer.

Ja precis är det sant så hoppas man ju på att polisen fått kännedom om det hela.

Det är ju en stor pusselbit i sådana fall...
2015-08-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Funderar på detta med MGM´s beteende vid söket 12/6 då de faktiskt (trots att det gått 5 dagar!) betett sig märkligt/iögonfallande... Impulskontroll, begåvning etc...
Hur kan man spekulera om att de betedde sig natten mot 8/6 kl 03.00, ca 8 timmar efteråt..? Kan polisen redan här ha läst av något i deras beteende?

Då hade de visat större intresse för dem, ifall de förhördes eller dörrknackades så tätt på försvinnandet, samma dag efter inte alltför många timmar därifrån hittade ju mgm en handske.
Kanske att de efter handsken påbörjade en misstanke, men hade de misstänkt något hade de slagit till redan vid handsken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in