2015-08-03, 01:18
Medlem
blazns avatar
Fungerar utmärkt att sova på. Lättare att somna på theralen än propavan för mig.
Men det är ju ingenting att flumma på. Största nackdelen med theralen är att man, som på propavan, blir zombie dagen efter.
Citera
2015-08-04, 01:07
Medlem
hur snabbt verkar theralen? Flytande form
Citera
2015-08-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Doktorn skrev ut theralen för mina sömnproblem, tog 40mg och har varit som en zombie hela dagen.

Hur tänkte han med tanke på att man ska upp och jobba varje morgon?
Håller med, man blir tröttare dagen efter av theralenet än om istället hade sovit dåligt/inte alls.
Citera
2015-08-04, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Ca 45 min kanske? Full effekt efter 2 timmar. Det upplever jag i.a.f.
Citera
2015-08-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ca 45 min kanske? Full effekt efter 2 timmar. Det upplever jag i.a.f.
Haha fan vad bra att du skrev,nu kom jag på att jag ska ta Theralen Theralen hittills har inte fungerat,har provat upp till 3 ml,tänkte prova inatt då jag inte tar Imovane längre.

Passar bra att ta nu då.
Citera
2015-08-04, 22:47
Medlem
lirareflashbacks avatar
Visst hjalper theralen om man har svart att sova. Problemet ar att man far baksmalla och enorm trotthet dagen efter vilket gor att det blir omojligt att arbeta ordentligt.
Sen smakar ju theralen droppar vidrigt.
Citera
2015-08-05, 02:23
Medlem
Hur stor dos (mg) brukar man ta för att lyckas sova?
Det är alltså inte i flytande form utan tablett/kapsel.
Orkar man upp sen när väckarklockan ringer?
Citera
2015-08-05, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Hur stor dos (mg) brukar man ta för att lyckas sova?
Det är alltså inte i flytande form utan tablett/kapsel.
Orkar man upp sen när väckarklockan ringer?
20-40 mg är nog en normal dos. Jag tar 120 mg men läkaren skriver det som (sic), alltså att han är medveten om att det är en hög dos. Innan tog tag 3 st fulla rör, alltså sög upp Theralenet ända upp i den här gummitutan, så det blev mycket mer. Men till slut klagade doktorn på att jag tog för mycket Theralen.

Men jo, man kommer upp på morgonen. Jag har i.o.f. för det mesta inga tider att passa på förmiddagen, så jag brukar sova länge. Men ska jag upp kl. 06, så piggnar man till på typ 5 minuter, efter en dusch eller en kopp kaffe. Hinner jag inte ta kaffe, så ser jag till att ha typ nån energidryck i kylskåpet.
Citera
2015-08-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty474
Håller med, man blir tröttare dagen efter av theralenet än om istället hade sovit dåligt/inte alls.

Är det så pass illa?
Men det brukar gå över på ett par dagar i alla fall.
Citera
2015-08-08, 23:59
Medlem
Finns det något ämne man bör passa sig för att blanda med theralen? Exempelvis benso eller z-analoger?
Citera
2015-08-10, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Finns det något ämne man bör passa sig för att blanda med theralen? Exempelvis benso eller z-analoger?
Nä, det är ingen fara, jag tar både Iktorivil o Zopiklon tillsammans med min Theralen. Opioater kanske man bör tar det lite lugnt med dock.
Citera
2015-08-10, 16:26
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Slemhinnorna i munnen tar upp dem snabbare, sug i dig rent och borsta tänderna och skölj noggrant efteråt, skulle säga att effekt igenom den ROA:n är cirka 20-30 och peakar efter 3 kvart. Annars om det ligger i magen så är 1 timme inte ovanligt att känna och effekten är mindre central...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in