2015-08-08, 16:53
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fast det där är en enslig plats. Oländig terräng och en del av spåret som bara de mer vältränade använder. Och en möjlighet att springa upp och möta henne från motsatta hållet.

Ok. Då verkar kommunen gjort en tabbe som förlagt utegymmet till en del av spåret som få använder ?
Citera
2015-08-08, 16:57
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Jag har ingen statistik, men borde inte tiden och platsen tala mot ett sexuellt motiv?

Jag menar att våldtäkt där GM och BO inte känner varandra, "normalt" sker senare på kvällen/natten och på ensligare platser än ett motionsspår.

Visst är tidpunkten lite udda, men vi vet ju ännu inte om det rör sig om våldtäkt/försök därtill.
Motivationen i det här fallet kan ju vara annat än sexuellt.
Citera
2015-08-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ok. Då verkar kommunen gjort en tabbe som förlagt utegymmet till en del av spåret som få använder ?

Enligt flygfoton i AB (kolla inlägg 1295) hittades hon inte vid utegymmet utan en bit in i skogen vid toppen av det som kallas öglan. Den lilla slingan som går upp på höjden. Utegymmet är i korsningen där man tar av upp mot öglan, nära tunneln.
Citera
2015-08-08, 17:02
Medlem
Min gissning är våldtäkt och strypning
Citera
2015-08-08, 17:13
Medlem
Mats Linds avatar
http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=32826

Inlägg 14 april 2013 - 18:26

Edit: Alltså löpare som stött på älg i runbyspåret.
Senast redigerad av Mats Lind 2015-08-08 kl. 17:17.
Citera
2015-08-08, 17:16
Bannlyst
Citat:

Jag har flera gånger nästan trampat på ormar vid skogjogg. Älg är ingen omöjlighet heller.
Citera
2015-08-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Min gissning är våldtäkt och strypning

Ser ni vad jag menar!? Nyliberalismen och de perverterade Bard-bögararna har fått majoriteten av kvinnorna där ute att tänka perversa tankar. Livet är en enda stor gaypride festival.

Kan det inte vara så enkelt att polisen redan har en misstänkt då hon helt enkelt bestämt träff med mördaren.

En pervers lek som gick åt helvete!?
Citera
2015-08-08, 17:17
Medlem
LaScalas avatar
Snöre?
Jag har skummat igenom tråden, det finns inte mycket fakta släppta från polisen.
Man berättar att man funnit ett snöre. Är det viktigt? Eftersom man nämner det.
Är det en liten snörstump? En längre bit som använts för att strypa nån?
Ett långt snöre som nån spänt upp över spåret för att skada random person som kommer springande?
Det har ju varit nåra såna sjuka incidenter då och då.
Sådär, spekulera vidare nu.
Citera
2015-08-08, 17:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
För att det såvitt vi vet saknas motiv. Därför är det mest sannolikt att hon utsatts/varit på väg att utsättas för ett sexualbrott. Det starkaste motivet för mord är då att hon kände igen GM.

Jag tror inte det finns något rationellt motiv överhuvudtaget. Han ville nog ha tyst på henne, slippa se hennes ansiktsuttryck.
Citera
2015-08-08, 17:19
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kan ha bytt namn. Men har sitt gamla (också) på facebook. Eller så kan man betala för att bli borttagen.

Enligt Ratsit har han kvar sitt gamla namn.

Jag hittar ingen information på Lexbase om att man kan köpa sig fri. Tror snarare i så fall att han klarat sig undan enligt femårsgallringsregeln som någon nämnde tidigare (om han nu alls har ett brottsregister).

Enligt uppgift tidigare i tråden åkte han in 2008, och då måste han ha suttit i max. två år om det är Lexbases femårsregel som har trätt i kraft.

Knäpp regel, för övrigt. Våldsbrott och andra grova brott borde inte gallras bort alls, särskilt inte som Lexbase låter tvistemålsdomar ligga kvar i 20 år.
Citera
2015-08-08, 17:19
Medlem
Citat:

Inte så vanligt med älg just runt bebyggelsen i Runby, längre bort efter elljusspåret mot Kairo är det väl inte direkt ovanligt. Har dock sett älg på kullen mellan Lövstavägen/Bromsbodavägen och Vinkelvägen för omkring 10 år sedan.
Citera
2015-08-08, 17:21
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:

Edit: Alltså löpare som stött på älg i runbyspåret.
Ett inlägg om en joggare som berättar om ett möte med en älg i Runbyspåret? Vad är relevansen för tråden? Genuin undran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in