2015-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut. Att tanken var att hon skulle tuppa av, men det blev värre än planerat - typ.
Ja, det mest troliga scenariot tror jag är att GMs plan var att begå våldtäkt. Men IJ gör mycket motstånd och GM brukar då våld. Hans avsikt med detta var nog endast att ta kontroll över situationen, men han använder sig av för mycket och för grovt våld mot vad han hade tänkt sig, och helt plötsligt inser han/dem att han /de har dödat brottsoffret. De flesta överfallsvåldtäkter slutar ju nästan aldrig med mord. Så det verkar finnas spärrar även hos de flesta våldtäktsmän, att inte döda sina brottsoffer. Så det mest troliga är ju att dödandet inte var avsiktligt.
Citera
2015-08-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Men hon hittades ju i spåret så hur fan kan hon ha dött u bagageluckan??!
De slog säkert sönder rutan för att kanske hitta leg/plånbok/el ev spår av ett bortförande/överfall.

Så du vet att rutan slogs sönder efter hon hittats?

Annars som nån sa kan ju polisen ha slagit sönder den i början för att försäkra sig att de inte gör en pejling av hennes mobil i onödan etc...
Citera
2015-08-08, 14:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Där våldtäktsmannen (A.K) mamma bor...

Ren spekulation men om det var kännt i orten att han var hemma på besök hos henne, så kan både föräldrars och polisens snabba agerande synas önskvärt.
Citera
2015-08-08, 14:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Där våldtäktsmannen (A.K) mamma bor...

Intressant.. Men vore det så så hade vi nog haft en ”person” häktad.
Citera
2015-08-08, 14:42
Medlem
kanelipullas avatar
Är det bara jag som tycker hennes ex ser skum ut?
Citera
2015-08-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Så du vet att rutan slogs sönder efter hon hittats?

Annars som nån sa kan ju polisen ha slagit sönder den i början för att försäkra sig att de inte gör en pejling av hennes mobil i onödan etc...

är det 100 att det var polisen som slog in rutan? (Sorry om det länkats till flera gånger)
Citera
2015-08-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Beror på vad du menar med samma ställe, men om vi utgår ifrån att motivet ifrån början inte var mord, utan överfallsvåldtäkt, så har vi t ex "Hagamannen" som ifrån sitt jobb höll uppsikt över parkerna kring just Haga. Hur pass vanligt det är att överfallsvåldtäktsmän opererar inom samma area vet jag dock inte.

Jag menade samma skog.. men självklartvis kan de ju hända i närområdet runt omkring där i väsby,märsta osv. Men jag tror risken för ett nytt brott i samma löparspår är liten. Blixten slår ju inte ner på samma ställe sägs det ju och jag tror det är lite samma sak. Folk har uppsikt där nu och han kommer nog inte våga göra det.
I mitt område hade vi en utklädd person.. han hade rånarluva och jagade tjejer varenda natt förra sommaren.. oftast tjejer som åkte hem från krogen och gick av bussar. dom fick aldrig tag i honom. men han höll till på tre olika områden i sthlm.
Citera
2015-08-08, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Är det bara jag som tycker hennes ex ser skum ut?

Länka till bild.
Citera
2015-08-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
är det 100 att det var polisen som slog in rutan? (Sorry om det länkats till flera gånger)

Nej det har du rätt i

Enligt AB "Polisen genomsökte under torsdagen två bilar, en på en skogsväg och en bil med inslagen ruta vid Runby skola. "

Den på skogsvägen lär vara BMW
Den andra vet jag inte om det var hennes...

Edit

När jag tänker efter behöver bilen vid skolan inte vara hennes, det kan handla om 3 bilar gissar? BMW, bilen på skolgården, samt BO´s bil ???
Senast redigerad av pex666 2015-08-08 kl. 14:51.
Citera
2015-08-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Ja, det mest troliga scenariot tror jag är att GMs plan var att begå våldtäkt. Men IJ gör mycket motstånd och GM brukar då våld. Hans avsikt med detta var nog endast att ta kontroll över situationen, men han använder sig av för mycket och för grovt våld mot vad han hade tänkt sig, och helt plötsligt inser han/dem att han /de har dödat brottsoffret. De flesta överfallsvåldtäkter slutar ju nästan aldrig med mord. Så det verkar finnas spärrar även hos de flesta våldtäktsmän, att inte döda sina brottsoffer. Så det mest troliga är ju att dödandet inte var avsiktligt.
Trodde att överfallsvåldtäkter ganska ofta slutade i mord. Att överfalla någon okänd person för att begå våldtäkt tyder ändå på ett väldigt sjukt och gränslöst beteende, att gå från det till att döda någon är inte ett särskilt stort steg. Våldtäkter där GM och BO känner varandra är däremot något helt annat. Däremot tycker jag mycket talar för att det inte är så i det här fallet eftersom polisen ännu inte har någon misstänkt.
Citera
2015-08-08, 14:58
Medlem
returvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Att köpa ny sim hjälper inte, telefonen har ett eget unikt ID.

Hmm, just det, så är det ju.
Citera
2015-08-08, 14:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Citat:

Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Är Prästtorpsvägen 3,5,7 bebodda för de ligger rätt nära? F.ö. är det väl inte mer än 3-400 meter att gå rakt över skogen från starten?

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja där ligger ju de närmsta bostäderna där det bor folk, men inte särskilt troligt att gärningsmannen håller till där. Däremot så kan han mycket väl ha passerat förbi där på väg till eller från mordplatsen.
Den dömde serievåldtäktsmannen AKs (som tidigare nämnts i tråden) släktingar bor precis där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in