2015-08-08, 13:11
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returvagen
Det verkar inte som någon har nämnt det tidigare, men en sak som genast kollas är ju vilka mobiler som har varit uppkopplade på masten för just detta område, så det som garanterat pågår nu är att få fram alla dessa ägare till telefonerna, för att ta ett litet snack om vad dom gjorde där just då. Tror inte GM var så smart att han lämnade luren hemma, eller sprang till Pressbyrån och köpte något kontantkort. Tror att GM snart sitter bakom galler.

Att köpa ny sim hjälper inte, telefonen har ett eget unikt ID.
Citera
2015-08-08, 13:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleppmungot
Kan hon av misstag bevittnat något hon inte borde sett, typ någon slags transaktion eller kanske en högt uppsatt politiker eller företagsledare inbegripen i någon slags pervers verksamhet

Vad tyder på det?
Citera
2015-08-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleppmungot
Kan hon av misstag bevittnat något hon inte borde sett, typ någon slags transaktion eller kanske en högt uppsatt politiker eller företagsledare inbegripen i någon slags pervers verksamhet

Kan inte riktigt se framför mig svetsarn göka loss i motionsspåret a la fifty shades, men visst... Men jag tror denna kategori människor gör såna saker på mer diskreta platser.
Citera
2015-08-08, 13:14
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja om någon kunde markera utegymmet på kartan hade varit intressant?

"Utegymmet" är så dåligt att det knappt används, men det ligger ungefär där hon hittades.
Om du vill ha en punkt på en karta så lägg upp valfri karta
Citera
2015-08-08, 13:18
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toblerone4life
"Utegymmet" är så dåligt att det knappt används, men det ligger ungefär där hon hittades.

Tack för svar! Hur nära, inom 0-100 meter ? Anser du att skicket är så dåligt att det är osannolikt att BO stannat där för att träna ?
Citera
2015-08-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toblerone4life

Är det uppe på höjden av öglan, eller nere där man svänger in till öglan, eller någonannanstans?
Citera
2015-08-08, 13:26
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tror dock att en afrikan i spåret väckt stor uppmärksamhet i spåret. Nu bor jag förvisso i en stad med bara 110 000 invånare och har i några år joggat varannan dag (vid barmark) och har aldrig mött en enda utlänning i vårt elljusspår.

Nej, det är sant, men att de aldrig är ute i naturen är inte helt korrekt. Skulle dock i detta fall med tanke på platsen gissa på en svensk eller i varje fall vit GM. Om vi ska fortsätta på utlänningsspåret kan det iofs vara värt att nämna att man ofta stöter på östeuropeer i skogarna och vid sjöar. Många såna som jobbar i Väsby och man ser ofta polskregistrerade bilar på de mest oväntade platser.
Citera
2015-08-08, 13:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Uppgifter i media gör nu gällande att kvinnan hade sin mobiltelefon på sig när hon hittades, och att man lyckades pejla in området med hjälp av den. Jag vet inte hur exakt en sådan pejling kan vara, men det borde betyda att polisen hade en annan anledning att slå in rutan på hennes bil.

Vad kan det ha varit polisen var ute efter i bilen?
Citera
2015-08-08, 13:31
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Jag har inte följt tråden supernoga men om jag har förstått det hela rätt har hon inte hittats längs spåret utan ute i skogen en bit? Så kanske 100-200m från gymmet? Som sagt, vet inte exakt vart hon hittades.

Springer inte ofta i spåret men har aldrig sett någon på gymmet då maskinerna knappt tränar de muskler de ska träna, rörelserna är för små osv, går inte riktigt att träna bra där och tror därför inte det gymmet används seriöst överhuvudtaget.

Utegymmet ligger längs öglan, det finns en liten tunnel bredvid gymmet och om ni kollar på kartor så ser ni en bilväg som går in i spåret nästan, ungefär där ligger utegymmet och tunneln.
Citera
2015-08-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Om vi ska fortsätta på utlänningsspåret kan det iofs vara värt att nämna att man ofta stöter på östeuropeer i skogar...

Men varför mörda om risken att bli igenkänd är minimal. "Östeuropeisk" är ju inget höjdarsignalement precis.
Citera
2015-08-08, 13:32
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Jag vet inte hur exakt en sådan pejling kan vara, men det borde betyda att polisen hade en annan anledning att slå in rutan på hennes bil.

Enligt tidigare uppgifter så gav pejlingen ett område på 2-3 kvadratkilometer.
Citera
2015-08-08, 13:33
Medlem
Citat:

Minns inte när och var, men jag tror något BO hann dö av kvävning instängd i bagageutrymmet på sin egen bil för att polisen missade att kolla det häromåret.

Eller också ville de bara förvissa sig om ifall mobilen låg i bilen eller inte.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-08 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in