2015-08-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det anhållna BMW ägaren är släppt men inte avfärdad mig veterligen, förutom enligt han själv.

Enl Expressen:
"I den här typen av ärenden plockar man in personer och undersöker. Han har aldrig varit misstänkt ens. Och har man inte varit misstänkt, då behöver man inte heller avföras. Så är det. Alla som kan tänkas ha information att bidra med får följa med på förhör, säger åklagare Robert Näppi som leder förundersökningen."
Senast redigerad av pex666 2015-08-08 kl. 12:21.
Citera
2015-08-08, 12:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUlZ7e
Svensk kvinna och utländsk GM precis som i Lisa Holm fallet? Hade fallet varit det motsatta med svensk GM och utländskt BO så skriker alltid PK-media rasism och hatbrott men nu är det tyst. Låter som våldtäkt följt av mord som med Elin Krantz. I vissa kulturer är kvinnan inte värd ett skit och enbart till för ge mannen njutning och när den fullgjort sitt syfte finns ingen anledning att spara "objektet".

Finns väl inget som i nuläget tyder på utländsk GM. Förvisso genom stat så är de grovt överrepresenterade vid sådana här brott.

I övrigt har du rätt. Media är väldigt snabba på att skrika ut hatbrott i de fallen det är tvärtom.
Citera
2015-08-08, 12:30
Medlem
Om vi spekulerar i motivet då? Varför mörda, om det nu var så att GM och BO var okända för varandra? Om det som skedde var en våldtäkt ökar väl knappast chansen att komma undan vid samtidigt mord?

Därför tror jag att det var något som ökade risken att bli igenkänd. Antingen att BO kände GM åtminstone till utseendet, eller att GM utmärkte sig på något sätt.

Eller också är han/de personer som helt saknar spärrar.
Citera
2015-08-08, 12:32
Medlem
Mats Linds avatar
Hur nära är utegymmet i förhållande till fyndplatsen ?

Ni som rör i denna skog; är det många hundägare som låter hundarna löpa fritt ?

Det händer mig ganska ofta under mina rundor att jag stöter på lösa hundar - vilket inte är så kul när det är pitbulls (ja, jag är fördomsfull)
Citera
2015-08-08, 12:33
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind

Det händer mig ganska ofta under mina rundor att jag stöter på lösa hundar - vilket inte är så kul när det är pitbulls (ja, jag är fördomsfull)

Ja om någon kunde markera utegymmet på kartan hade varit intressant?
Citera
2015-08-08, 12:36
Medlem
Citat:

Menar du att hon blivit hundbiten och att hundägaren maskerat det till ett sexmord för att komma undan? Låter inte som en vinnande strategi.
Citera
2015-08-08, 12:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Menar du att hon blivit hundbiten och att hundägaren maskerat det till ett sexmord för att komma undan? Låter inte som en vinnande strategi.

Tja, det skydda hunden, om inte honom själv, men ja tanken är förstås befängd.
Citera
2015-08-08, 12:40
Medlem
Jag uppdaterar utifrån kommentarer:
Varför har cyklisten inte hört av sig till polis/media, eller har han/hon?

varför hörde ingen henne skrika; för att hon frivilligt gick bort från spåret för att kissa, eller med vän, eller blev så överrumplad pga av hörlurar så hon inte kom sig för, eller la någon handen över hennes mun (måste då vara längre än henne)? Platsen hon försvann ifrån är dock belägen så att vegetation kan göra att ljud hindras vilket innebär att hon kan ha skrikit utan att bli hörd.

Det verkar vara en dumdristig gärningsman/kvinna/flera men som ändå känner till området.

Baltiska/Östersjö "byggare" (?) har påträffats i UV som gjort anspelningar på sex.

Sannolikheten pekar på en ensam gärningsperson varför gruppen ovan är mindre sannolik.

Det anhållna BMW ägaren är släppt men inte avfärdad mig veterligen, förutom enligt han själv och enligt expressen.
Enligt expressen som citerar polisen så behöver en förhörd inte avskrivas om denne inte är misstänkt. Föraren är enligt expressen/polisen? inte misstänkt.

Jag gissar att polisen skickat dna prover på analys med tanke på uttalanden som 'nästa vecka kommer mer info'.
Som någon skrev, också relevant så klart med mobiltrafik runt masten.
Senast redigerad av bazaar 2015-08-08 kl. 12:46.
Citera
2015-08-08, 12:41
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Åh, missat att det är sexmord. Källa ?

Jag menar att det skulle kunnat inträffa en incident gällande lös hund, som skulle kunna leda till mord. Ja, jag tror det är osannolikt, men mer sannolikt än att hagamannen dykt upp.
Citera
2015-08-08, 12:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Åh, missat att det är sexmord. Källa ?

Jag menar att det skulle kunnat inträffa en incident gällande lös hund, som skulle kunna leda till mord. Ja, jag tror det är osannolikt, men mer sannolikt än att hagamannen dykt upp.

Det är ingen som vet som det handlar om sexmord, utom polisen. Det är bara gissninga baserat på statistisk sannolikhet. Det vi vet är att polisen utreder det som ett spaningsmord.
Citera
2015-08-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Om hon motionerade kanske hon avlidit av plötsligt medfött, tidigare okänt hjärtfel?

Utöver det skulle iaf jag gärna vilja ha facebook-profilen till den man som begått saddistiska våldtäkter i området flera år tidigare. Anabola-snubben. Gärna namn också, om än med stjärnor inom. Tack på förhand.

Jag tror inte polisen skulle misstänka mord då
Citera
2015-08-08, 12:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleppmungot
Vi lever i en ytterst perverterad värld fylld till bredden med Bard-bögar o skit så en av mina teorir är som följer.

Kan hon möjligtvis ha bestämt träff med någon precis vid den plats där hon hittats, typ en slags perverterad sex lek som gick över styr!?

Jag har nämligen haft min beskärda del av perverterade kvinnor som vill både det ena o det andra i sänghalmen. Daddy issues och nyliberal pervertion
Rakkniven säger att hon knappast klär sig i träningskläder för att träffa någon för sex vid ett elljusspår.
Befängd teori!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in