2015-12-09, 18:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Har man fått fram tiden mellan tackling och när han går därifrån?
Dvs pratar vi 5min eller 15min?
Med hjälp av information från mobiler och Kristoffers egna berättelse så handlar det åtminstone om tiden mellan 19:36 - 20:00.
Citera
2015-12-09, 18:39
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Det stod ju att det passerade (flera?) löpare där han ville ge dom stryk men hejdat sig.

Men när Ida sprang om han så sprang han efter och tacklade ner henne.

Låter ju inte som öglan isf. För där är det som sagt inte trångt på löpare.

Men det är ändock helt jävla otrolig lucka han lyckats finna för att hinna springa ikapp, tackla omkull, strypa, svara i mobilen, smeka och suga bröst, genomföra vaginalsex, trycka in pinnar i käften, "gömma" kroppen och sen traska därifrån bara 15m från spåret utan att en enda käft passerat och ser något.

Har man fått fram tiden mellan tackling och när han går därifrån?
Dvs pratar vi 5min eller 15min?

Vittnesuppgifter och polisens rekonstruktion visar att han inte riktigt talar sanningen här, han ljuger så att han kan ömas till dråp istället för mord. Han har genat uppför backen för att möta Ida som han såg valde öglan när hon kom springande.
Citera
2015-12-09, 18:46
Medlem
Bland det läskigaste av allt det här är att han inte verkar känna någon ånger. Av det jag har läst så verkar Kristoffer knappt berörd av det han gjort. Det är nog huvudsaken varför folk tror att han skulle göra något liknade igen.

Sen det här om han har någon form av autism, stämmer nog. Men han ljuger nog. Han hade nog tvångstankar och det var inte döda döda utan fitta fitta, kuk in och ut, analsex sug kuk knulla blablabla osv..
Citera
2015-12-09, 18:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han tog en jäkla risk även om det säkert inte tog mer än 1,5 minuter. Om det stämmer att han dödade henne i spåret, kanske tuppade hon bara av där...

Att sedan släpa henne en liten bit upp i den glesa skogen, svara i telefon när pappa ringer för att efter det "ha sex" med henne, fullbordat och med suga på bröstet visar att han nog aldrig mått så bra i hela sitt liv som han gjorde den halvtimmen. Dit vill ha igen...
Citera
2015-12-09, 18:53
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tänk på att hon var andfådd med hög puls. Gissar att det gick ganska snabbt innan hon var livlös, därefter har han direkt släpat henne över spåret och bakom stenarna och säkert fortsatt strypa henne för att vara säker. Han kan ha haft gott om tid, 20-25 minuter med hennes kropp och har säkert blivit så pass upphetsad att han förgripit sig på kroppen flera gånger.

Det är synd att Kristoffer bestämt sig för att han ska ljuga om 1) hur han tog sig till brottsplatsen, och 2) att han har sett Ida tidigare under kvällen. Jag är helt säker på att han genar upp för backen* i motsatt riktning och möter Ida där uppe med syftet att göra det han sedan gör.

http://i.imgur.com/YkkXprZ.jpg

* Så klart möjligt att det finns en annan väg dit, jag har aldrig varit i området, men han har inte blivit omsprungen av henne där uppe utan sett henne nere i spåret och genat till brottsplatsen.

Var står det att han sett henne tidigare under kvällen ? Menar du i spåret då eller?
Citera
2015-12-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du fick inte ut en omaskerad RPU? En söndermaskerad RPU var vad du fick ut och det gav liksom ingen mer information. Det var ju synd.

Jo, styckena om själva gärningen var ju helt avmaskade nu plus diverse andra mindre betydande meningar. Även om mycket fortfarande såklart är dolt. Kanske omprövas sekretessen senare?
Skulle iaf vara väldigt intressant att veta vad socionomen i sista stycket Olofsson hade för avvikande mening.
Citera
2015-12-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Bland det läskigaste av allt det här är att han inte verkar känna någon ånger. Av det jag har läst så verkar Kristoffer knappt berörd av det han gjort. Det är nog huvudsaken varför folk tror att han skulle göra något liknade igen.

Sen det här om han har någon form av autism, stämmer nog. Men han ljuger nog. Han hade nog tvångstankar och det var inte döda döda utan fitta fitta, kuk in och ut, analsex sug kuk knulla blablabla osv..

Jag tänker att det mer skriker antisocial om honom även om det hävdas i rpun att det inte är så. Typiskt för antisocial , eller Psykopati i vardaglig benämning, är att avsaknaden av känslor och då framförallt oförmåga att känna ånger. Plus att han inte ser konsekvenserna av sitt agerande, aggressivitet, bristande impulskontroll osv. Men ja, ofantligt läskigt. Speciellt eftersom han är mycket yngre vid sin debut än sexual sadisterna brukar vara.
Citera
2015-12-09, 19:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Var står det att han sett henne tidigare under kvällen ? Menar du i spåret då eller?
Ja, precis. Vart kanske lite otydligt. Jag menar att han sett henne kanske ett par minuter innan och genat upp i öglan där han möter henne. Men Kristoffer hävdar ju att han blev omsprungen och gick till attack direkt, det är skitsnack. Gissar att hans advokat förklarat skillnaden mellan dråp och mord.
Citera
2015-12-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Alltså, vilken risk han tog. Det tar ju ändå en viss tid att strypa en människa och om jag förstått saken rätt (?) så ströps hon i spåret och därefter släpade han bort kroppen. Med tanke på att de flesta joggare springer mellan 6.4 km/t till 9.6 km/t så ger ju det att om strypningen och bortforsling av kropp utom synhåll tar 60 sekunder så får det inte vara en joggare på väg mot dem från endera hållet106-160 meter.

Möjligt att min bedömning av tidsåtgång för strypning och bortforsling utom synhåll är fel men det ger ändå en bild av vilka små marginaler han hade för att komma undan.

Jag har också tänkt mycket på just det och just detta är en av anledningarna som jag tror att han skulle ha begått ett liknande dåd i framtiden om inte polisen gripit honom.

Förstår ni vilka extremt sjuka och samtidigt extremt starka drivkrafter en person måste ha om man begått ett sådant brott på ett sådant extremt riskabelt ställe och på en sådan extremt riskabel tidpunkt.

Som jag nämnt tidigare så har jag inte koll på just detta spår men jag har sprungit i väldigt många andra spår runt om i landet och motionsspår brukar vara som tätast trafikerade på kvällstid under sommaren.
Citera
2015-12-09, 19:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han tog en jäkla risk även om det säkert inte tog mer än 1,5 minuter. Om det stämmer att han dödade henne i spåret, kanske tuppade hon bara av där...

Att sedan släpa henne en liten bit upp i den glesa skogen, svara i telefon när pappa ringer för att efter det "ha sex" med henne, fullbordat och med suga på bröstet visar att han nog aldrig mått så bra i hela sitt liv som han gjorde den halvtimmen. Dit vill ha igen...
Ja, fy fan vad han måste längta. Den här grabben går inte att vårda frisk. Den stora frågan är hur man kan förhindra att det händer igen. Så som lagen ser ut räcker den inte till.

Jag tror inte att han söker efter en speciell typ av offer. Han kan lika väl ge sig på en åttioårig tant om det tränger på. En kvinna är bara könsdelar för honom.
Citera
2015-12-09, 19:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, fy fan vad han måste längta. Den här grabben går inte att vårda frisk. Den stora frågan är hur man kan förhindra att det händer igen. Så som lagen ser ut räcker den inte till.

Jag tror inte att han söker efter en speciell typ av offer. Han kan lika väl ge sig på en åttioårig tant om det tränger på. En kvinna är bara könsdelar för honom.
Helt klart. Det hade kunnat vara vem som helst som drabbades. Hoppas lillsyrran sluppit undan annat än i hans fantasier. Sannolikt hade han respekt för pappan och lät henne vara därför.
Citera
2015-12-09, 19:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Alltså, vilken risk han tog. Det tar ju ändå en viss tid att strypa en människa och om jag förstått saken rätt (?) så ströps hon i spåret och därefter släpade han bort kroppen. Med tanke på att de flesta joggare springer mellan 6.4 km/t till 9.6 km/t så ger ju det att om strypningen och bortforsling av kropp utom synhåll tar 60 sekunder så får det inte vara en joggare på väg mot dem från endera hållet106-160 meter.

Möjligt att min bedömning av tidsåtgång för strypning och bortforsling utom synhåll är fel men det ger ändå en bild av vilka små marginaler han hade för att komma undan.

Jag tog och gjorde om RPUn till maskinellt läsbar text så att man kan söka i texten, är ju ändå 36 sidor: https://minfil.org/76Ebkdb8b9/KA_RPU_-_Nymask_OCR.pdf

Jag blev förvånad över att RPUn ändå lämnats ut så pass omaskad som den är, det är ju väldigt mycket känsliga uppgifter som lämnas ut om KA.

Ett intressant stycke ur RPU:

Positiv attityd, lydig, deltar i aktiviteter och är social med medintagna. Låter som att han kommer klara sig utmärkt på institution, vare sig det blir fängelse eller rättspsyk!
Normalt ska det väl ta ungefär två minuter att strypa en människa till döds. Men nu var hon ju andfådd och led säkert av syrebrist, så det gick nog fortare i det här fallet. Men frågan kvarstår: Var hon medvetslös eller död när han släpade iväg henne? Jag tror att åklagaren får svårt att bevisa att hon var medvetslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in