2015-08-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag börjar faktiskt luta åt att det kan vara fråga om en "naturlig" död. Detta baserat på att polisen är så otydlig huruvida det är ett mord eller inte, de utreder det som ett mord och det måste de ju göra till dess att de kan avskriva det spåret.

BO motionerade och hade hög puls, belastning på hjärtat. Artärbråck (https://sv.wikipedia.org/wiki/Art%C3%A4rbr%C3%A5ck), stroke, hjärtfel är bara några möjliga orsaker för snabb död. Det händer då och då att idrottsmän plötsligt dör.

Om hon då ligger död vid spåret så är det endast en obduktion som kan fastställa orsaken och det tar ju några dagar. Under tiden måste givetvis polisen betrakta det som ett möjligt mord. Nu låg hon ju inte precis vid spåret men det kan förklaras med att hon började förlora medvetandet och då irrade in i skogen.

Det faller sannolikt på att man redan vid fyndet fick indikation att hon utsatts för våld och när man nu skruvar upp läget genom att begära särskild hjälp inom polismyndigheten så talar allt för ett mord. En rättsläkare på plats kan nog med väldigt stor säkerhet bedöma yttre åkommor och om de kan förorsakat döden och det föreligger säkerligen en preliminär rapport från obduktion på länsmans bord inom kort, hög prio.
Citera
2015-08-07, 20:23
Medlem
Finns det något signalement på cykelföraren?
Citera
2015-08-07, 20:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllberg
Ja. "Skum". Mörkklädd uppges personen ha varit utöver det.
Citera
2015-08-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Hade det funnits minsta antydning till att det kunde vara ett djur hade polisen aldrig gått ut så tidigt med mord-teorin.

Älg-fallet har tagits upp några gånger i tråden. Men man måste se till situationen här, vad det finns för djur i Runbyskogen.
Som jag förstått det finns det inga älgar eller vildsvin där.
Det rör sig rådjur/hjort, räv och andra mindre djur som inte kan skada en vuxen person.
Och de är alla troligtvis väldigt vana vid att människor rör sig där (pga motionsspår) och inte särskilt aggressiva.
Citera
2015-08-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Dessutom verkar polisen mena att BO dödades i skogen och inte på löparstigen.

Är det verkligen klarlagt att hon dödas på fyndplatsen?
Citera
2015-08-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllberg

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja. "Skum". Mörkklädd uppges personen ha varit utöver det.

Rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
40- ars aldern

Tatuerade armar

Nä, nu blandar du ihop `cykelföraren` med nån cyklist en här i tråden hade sett. Vi har inga belägg för att det skulle vara samma cykelförare som vittnen berättat om i media.

Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Va ute med kidsen..plötsligt prasslar det till oväntat från skogskanten och en tatuerad, välklädd man i 40 års åldern kommer cyklandes raskt från ingenstans ur en stig vid Sanda och verkar orolig. Situationen blev konstig..han såg nästan påkommen ut.
Citera
2015-08-07, 20:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
40- ars aldern

Tatuerade armar

Det där är antagligen inte samma cykelman. Den aktuelle är beskriven som att det var inget särskilt med honom. Mörka kläder, mountain bike och mystisk.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte helt säkert att det finns DNA på kroppen. Har hon utsatts för sexuellt våld är det i praktiken helt säkert, men jag är inte alls övertygad om att det är så. Har hon "bara" blivit huggen med kniv, exempelvis, är det mer osäkert.

Hur som helst - att börja topsa folk utan några vidare misstankar ligger nog några steg bort. Typ om ett par månader eller så.

Ja eller om några tjejer till mördas i Väsby de närmsta månaderna. Då lär nog alla vi manliga Väsbybor få inställa oss hos polisen för topsning.

Och risken för nya överfall och mord är nog inte direkt obetydlig om det stämmer att vi har att göra med en galning helt utan anknytning till BO. Den här typen av händelser är mycket ovanliga och jag kan ju tycka att polisen faktiskt borde gå ut med lite mer seriösa varningar än att man inte ska lyssna på musik när man springer i skogen. Vad ska man gå ut och säga om det sker en gång till? Det kanske faktiskt är läge att skrämma upp Väsbyborna åtminstone lite grann. Utifrån det vi vet så här långt så kan det finnas goda skäl för det hur trist jag än tycker det är att min hemkommun har drabbats av detta.
Citera
Bannlyst
100 spann pa att GM bor i Kallhall / Staket, Malarvagen sedan Staketleden - hemma.

(om pa cykel).
Citera
2015-08-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Är det verkligen klarlagt att hon dödas på fyndplatsen?

Jag vet inte. Men jag läste igår (i Aftonbladet eller Expressen) att polisen inte är säker på att hon mördades på den plats där hon hittades, det vill säga vid löparstigen. Eftersom polisen ska ha gjort några fynd djupare in i skogen.
Citera
2015-08-07, 20:36
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte. Men jag läste igår (i Aftonbladet eller Expressen) att polisen inte är säker på att hon mördades på den plats där hon hittades, det vill säga vid löparstigen. Eftersom polisen ska ha gjort några fynd djupare in i skogen.

Tror hon hittades djupare in i skogen.
Citera
2015-08-07, 20:39
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Fördomsnerven börjar rycka när jag läser BO's Twitterfeed...

Läste också twitterfeeden... och vips! Så är jag inte lika upprörd längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in