2015-08-07, 20:41
Medlem
Varför jag frågar är att jag såg en man 40+ på mountainbike i Bollstanäs som utmärkte sig med ryggsäck och plastpåsar från en mataffär inte långt från där kroppen hittades.
Citera
2015-08-07, 20:42
Medlem
Beeenjamins avatar
Fan har anhöriga/vänner tagit vägen? Ingen ställer upp för intervju?
Citera
2015-08-07, 20:43
Medlem
Jag tycker platsen för överfallet/mordet är intressant.

Säg att det är en psykiskt störd person som går ut i motionsspåret med avsikt att skada någon, varför väljer han Runbyspåret och inte Kairospåret ?
Kairospåret är mycket längre och därmed större avstånd mellan motionärerna, dvs mindre risk att bli "upptäckt" av någon.
Även Kairospåret har långa sträckor där det är omgiven av skog och lätt att gömma sig i.
Varför valde han Runbyspåret vid ett klockslag då många trafikerar det ?
Tyder det på att han kanske inte planerat det hela så noga ? Eller att han själv brukar röra sig i just det specifika spåret ?
Eller tyder det på att han hade en relation till IJ och var ute efter just henne ?

Karta på spåren:
http://www.upplandsvasby.se/2/uppleva-och-gora/idrott-motion-och-friluftsliv/friluftsliv-och-motion/motionsspar.html
Citera
2015-08-07, 20:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllberg
Varför jag frågar är att jag såg en man 40+ på mountainbike i Bollstanäs som utmärkte sig med ryggsäck och plastpåsar från en mataffär inte långt från där kroppen hittades.

Hemköp?
Citera
Medlem
45-70s avatar
Är Batong-Negrerna en skröna, eller kan de vara GM även i detta fall?
Citera
Medlem
Någon som vet hur cykeln såg ut och han som cykla. om det finns någon bild eller signalement på denna mystiska person som de skrivs om i tidningar.
Citera
2015-08-07, 20:47
Medlem
Hade det varit sjukdom så hade hon ju legat intill spåret och inte blivit hittad direkt, och inte en bra bit in i skogen. Med största sannolikhet ett mord, finns kanske någon procent för självmord, som måste uteslutas genom de tekniska undersökningarna.

Innan man vet om det är ett sexualmord eller inte, så tycker jag inte man ska stirra sig blind på att det måste vara en man som är GM. En psykiskt sjuk eller missbrukare är väl det som antas mest sannolikt. Bland psykiskt sjuka är det nog ganska jämnt fördelat mellan könen, bland missbrukare är majoriteten män, men inte alla. Att män historiskt har varit skyldiga till fler mord än kvinnor, och har större fysisk styrka talar givetvis för en man, men skulle inte säga att sannolikheten är över 90&. Mordet på Marie Johansson i Göteborg 2005 är ett exempel på ett fall där en kvinna blev mördad av en annan kvinna (man vet genom DNA att det var en kvinna, men fallet har inte blivit löst, sannolikt dock en kvinna med ingen eller ytterst vag koppling till offret).
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Någon som vet hur cykeln såg ut och han som cykla. om det finns någon bild eller signalement på denna mystiska person som de skrivs om i tidningar.

Bara att det beskrevs som en mountain bike.
Citera
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Älg-fallet har tagits upp några gånger i tråden. Men man måste se till situationen här, vad det finns för djur i Runbyskogen.
Som jag förstått det finns det inga älgar eller vildsvin där.
Det rör sig rådjur/hjort, räv och andra mindre djur som inte kan skada en vuxen person.
Och de är alla troligtvis väldigt vana vid att människor rör sig där (pga motionsspår) och inte särskilt aggressiva.

Jag har personligen sett vildsvin mellan glädjen och stora väsby.
På E4:an. Det är ju visserligen inte runbyskogen, men dom kan ju röra sig över stora ytor.

Har inte följt tråden och vet inte om jag tillför nåt.
Citera
2015-08-07, 20:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Älg-fallet har tagits upp några gånger i tråden. Men man måste se till situationen här, vad det finns för djur i Runbyskogen.
Som jag förstått det finns det inga älgar eller vildsvin där.
Det rör sig rådjur/hjort, räv och andra mindre djur som inte kan skada en vuxen person.
Och de är alla troligtvis väldigt vana vid att människor rör sig där (pga motionsspår) och inte särskilt aggressiva.
Oavset vilka djur som finns i den där "dungen" så är chansen att något av djuren i vår fauna skulle döda en joggare obefintlig så alla snälla, lägg ner djurspåret. T.ex. så är en flock vildsvin totalt ofarliga för en människa. De gömmer sig och du ska vara glad om du får en skymt av dom.
Citera
2015-08-07, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oavset vilka djur som finns i den där "dungen" så är chansen att något av djuren i vår fauna skulle döda en joggare obefintlig så alla snälla, lägg ner djurspåret. T.ex. så är en flock vildsvin totalt ofarliga för en människa. De gömmer sig och du ska vara glad om du får en skymt av dom.

Vildsvinsattack pa manniska

https://www.youtube.com/watch?v=5WwK_1SFE_8

https://www.youtube.com/watch?v=7f9LI0RCgNQ

edit: lade till en lank
Citera
2015-08-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hade det varit sjukdom så hade hon ju legat intill spåret och inte blivit hittad direkt, och inte en bra bit in i skogen. Med största sannolikhet ett mord, finns kanske någon procent för självmord, som måste uteslutas genom de tekniska undersökningarna.

Innan man vet om det är ett sexualmord eller inte, så tycker jag inte man ska stirra sig blind på att det måste vara en man som är GM. En psykiskt sjuk eller missbrukare är väl det som antas mest sannolikt. Bland psykiskt sjuka är det nog ganska jämnt fördelat mellan könen, bland missbrukare är majoriteten män, men inte alla. Att män historiskt har varit skyldiga till fler mord än kvinnor, och har större fysisk styrka talar givetvis för en man, men skulle inte säga att sannolikheten är över 90&. Mordet på Marie Johansson i Göteborg 2005 är ett exempel på ett fall där en kvinna blev mördad av en annan kvinna (man vet genom DNA att det var en kvinna, men fallet har inte blivit löst, sannolikt dock en kvinna med ingen eller ytterst vag koppling till offret).
Hon kanske blev nödig och tog sig långt ifrån spåret och med byxorna nere föll och slog huvud i en sten. Kan tänka mig att scenen liknar ett våldsbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in