2015-08-07, 18:44
Medlem
Våldtäktsnegern från Hagfors, blev han dömd och sitter inne?
Citera
2015-08-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Vem avgör det?Du?

Jag tycker också att din teori har vissa brister. Jag har svårt att se att BO skulle ha blivit skogstokig och anfallit en cyklist som hade kört på henne. Och att cyklisten sedan skulle dräpt henne, istället för be om ursäkt, låter ännu mer långsökt. Dessutom verkar polisen mena att BO dödades i skogen och inte på löparstigen.
Citera
2015-08-07, 18:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Vem avgör det?Du?

Jag gör den bedömningen, på samma sätt som jag kan göra bedömningen att teorin "Imorgon kommer det i Stockholm att snöa" är sämre än teorin "Imorgon kommer det i Stockholm att vara soligt".

Om du påstår att teorin att hon blev påkörd med en cykel, varpå ett tjafs uppstod och hon blev ihjäl slagen är lika god, det vill säga lika sannolikt som att det rör sig om ett sexualmord, ja då har du helt enkelt fel. Påstår du att det är lika troligt att det imorgon i Stockholm kommer snöa som att det kommer vara soligt har du också fel.

Vad bygger jag det på? Eftersom det inte finns något som helst som talar för att det imorgon kommer snöa, men de senaste dagarnas väder samt meteorologernas prognoser talar tvärtom för att det blir en ganska solig dag.

När man väger "sexualmord" mot "cykelpåkörning med efterföljande bråk och mord" mot varandra så kan vi börja med att titta på de kända omständigheterna.

Finns det något som talar för cykelpåkörning? Nej, det gör det inte. Finns det något som talar för sexualmord? Nej, ärligt talat, egentligen inte. Inte vad vi vet om i alla fall. Då får man istället titta på ren statistik, och då vågar jag med säkerhet hävda att sexualmord är vanligare än mord som följer efter ett bråk vid en cykelolycka.

Är "GM är vänsterhänt" en lika god teori som "GM är högerhänt"? Nej, det senare är mer troligt, inte för att några direkta omständigheter talar för det, men för att högerhänthet är vanligare än vänsterhänthet.
Citera
2015-08-07, 18:49
Medlem
Beeenjamins avatar
Ni vet om polisen har ingen alls att gripa inom 72 timmar så minskar chansen att lösa fallet.

Verkar som att detta blir Linköping 2 fall.

Dem borde ha granskad färdigt videofilmer som har samlats.

Dem har inte mycket att gå på.
Citera
2015-08-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja du har rätt, troligen är han därför mördare.

Vem har sagt att han skulle vara det inte jag alla fall .Så din kommentar är jävligt dum fall
Senast redigerad av yihaaa 2015-08-07 kl. 18:52. Anledning: skrivfel
Citera
2015-08-07, 18:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Ni vet om polisen har ingen alls att gripa inom 72 timmar så minskar chansen att lösa fallet.

Verkar som att detta blir Linköping 2 fall.

Dem borde ha granskad färdigt videofilmer som har samlats.

Dem har inte mycket att gå på.

Om de nu har granskat filmerna och det finns intressant material på dem (vilket jag i och för sig inte tror att det gör) så är det inte säkert att ett gripande följer direkt av detta. De kanske inte direkt känner igen personen på en eventuell film, men då försöker de nog först att själva ta reda på vem det är, innan de går ut till allmänheten och frågar denna.

Men jag tror vi har ett gripande inom ett halvår. 80/20 för det.
Citera
2015-08-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberrySwirl
När det är i detta område är det alltid rimligt att kolla A*to K*märäinen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Han har visserligen inte mördat tidigare, men han kan inte hålla sig i styr när han är hos morsan i Prästgårdsmarken och hälsar på.

Men fy fasen. . Hur kan de ens släppa ut en sån jävel?? Borde sitta inlåst för evigt..... stackars alla hans offer som går sina liv förstörda 😈😈😈
Citera
2015-08-07, 19:06
Medlem
laffes avatar
Va ute med kidsen..plötsligt prasslar det till oväntat från skogskanten och en tatuerad, välklädd man i 40 års åldern kommer cyklandes raskt från ingenstans ur en stig vid Sanda och verkar orolig. Situationen blev konstig..han såg nästan påkommen ut.

Tillslut frågar han efter en adress vid Honda? Försvinner sen.

Tror ni på en cyklist i småstigar?
Citera
2015-08-07, 19:09
Medlem
Den där göken sitter nog här på FB och garvar läppen av sig utav alla galna teorier som florerar här.
Citera
2015-08-07, 19:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Kända våldsmän/ sexbrottslingar som är topsade borde betas av om de hittar bra DNA Spår, så är det en sådan så är det antagligen en tidsfråga.
Citera
2015-08-07, 19:16
Medlem
zeligs avatar
Nån som vet om hon är uppvuxen i Väsby? Eller bara nyligen flytta dit?
Citera
2015-08-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Den där göken sitter nog här på FB och garvar läppen av sig utav alla galna teorier som florerar här.

Originellt inlägg...
Kanske han gör, men tror inte han sitter och garvar om så är fallet, tror mer att han sitter och biter naglarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in