2015-08-07, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Vi måste faktiskt. I matchande outfits. Jag är beredd att färga håret svartvitt och linda in min nakna lekamen i sån där gul varningstejp om nån är med mig. Kan vi inte gå dit utklädda till nyckelfigurer i Bernys dramatiska karusell? Hon kommer se sin historia, och sprickorna i den, rakt i ansiktet dagen till ära. Det skulle nästan vara vackert.

Låter bra det, jag kan låta håret växa ut igen och färga det Red Rumours-rött, och ta på en matchande korsett till det.

Samtidigt som Barney samvetslöst blåst privatpersoner på pengar så känns det ändå lite tragiskt att hon är över 30 år och utan några som helst försök att dölja det, beställer grejer i sitt namn. Känns för korkat för att inte vara någon slags ny variant av uppmärksamhetssökande?

Kanske låtsades hon för Andreas att hennes författar- och bloggkarriär var lite mer framgångsrik än den egentligen var och drevs av det? Äh, jag vet inte, det är så knasigt att man knappt fattar att det är möjligt.
Citera
2015-08-07, 16:30
Medlem
Gafflens avatar
Vi kanske stöter på pajnispung som står där och glor tyst i hörnet!
Eller hyper som alltid drar konstiga anekdoter.

Jag undrar hur Björny mår, hur hon känner inför det här.
Om hon faktiskt mår dåligt över det ( säger inte att hon ångrar det men det är alltid jobbigt att ta konsekvenserna ) eller om hon inte ens haft en gnutta ångest av att eventuellt hamna i fängelse.
Tänk om hon ser möjligheten att hamna i fängelse som ett nytt scoop sen när hon kommer ut?

Ot:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203720104038213&set=a.13170803421 95.40793.1686348463&type=1&theater

Varfär blev Em*a hemlös?
Citera
2015-08-07, 16:34
Avslutad
Inte för att vara sån, men hur många gånger kommer inte hon ha blivit "våldtagen" i fängelset när hon släpps....

Tyckte det var skitskoj när sinfon föreslog ett privat poliskontor för Berny i hennes uppgång, där hon kunde anmäla allt och alla på ett smidigt sätt.
Citera
2015-08-07, 16:36
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Eller varför inte Flashback t-shirts?

Ja, hon tjatar ju alltid om att vi är så kaxiga för att vi är anonyma, så det vore väl en fin touch Vi får nog akta oss för Andreas dock, om han nu ens stannar med henne så länge.. Så han inte anfaller menar jag
Senast redigerad av Antitrinitarian 2015-08-07 kl. 16:40.
Citera
2015-08-07, 16:43
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Varfär blev Em*a hemlös?

Emma har nog aldrig haft ett eget hem utan bott hos sin mamma (?) hela tiden och hos diverse pojkvänner. Så hon är nog tekniskt sett hemlös, men välkommen tillbaka till sin mamma.

Hursomhelst. Berny is fängelse! Fan vad tuff och ofräsch hon kommer att bli.
Citera
2015-08-07, 16:51
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Ot:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203720104038213&set=a.13170803421 95.40793.1686348463&type=1&theater

Varfär blev Em*a hemlös?

Alltså vad i helv.... det där var nåt av det snuskigaste jag sett.
Citera
2015-08-07, 17:52
Medlem
farlings avatar
Jag har precis läst igenom bägge FUP:arna som någon vänlig själ delat med sig av på Bernys facebook.
Alltså, jag vet inte ens hur jag ska formulera mig.
Det finns verkligen ingen botten när det gäller Berny, hon skulle nog kunna göra precis vad som helst för egen ekonomisk vinning.
Jag är helt mållös...
Citera
2015-08-07, 17:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag har precis läst igenom bägge FUP:arna som någon vänlig själ delat med sig av på Bernys facebook.
Alltså, jag vet inte ens hur jag ska formulera mig.
Det finns verkligen ingen botten när det gäller Berny, hon skulle nog kunna göra precis vad som helst för egen ekonomisk vinning.
Jag är helt mållös...

Min reaktion är att jag verkligen förstår hur man kan göra i princip vad som helst för att få sin nästa fix. Det som får mig att ha noll sympati med Bönan är att det uppenbarligen inte handlar om det. Knarket har hon blåst till sig gratis av skattebetalarna.
Möblerna och inredningsprylarna har hon behållt själv och jag misstänker starkt att stålarna hon har blåst till sig av folk har gått till Cherry Coke och Ben&Jerrys glass.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Inte för att vara sån, men hur många gånger kommer inte hon ha blivit "våldtagen" i fängelset när hon släpps....

Klart att dom anklagelserna kommer att komma. Hon kommer förmodligen skaffa sig en flickvän och leka "orange is the new black" på insidan.
Citera
2015-08-07, 18:17
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Min reaktion är att jag verkligen förstår hur man kan göra i princip vad som helst för att få sin nästa fix. Det som får mig att ha noll sympati med Bönan är att det uppenbarligen inte handlar om det. Knarket har hon blåst till sig gratis av skattebetalarna.
Möblerna och inredningsprylarna har hon behållt själv och jag misstänker starkt att stålarna hon har blåst till sig av folk har gått till Cherry Coke och Ben&Jerrys glass.

Precis.

Man kan förstå knarket, men det övriga? Jag är ledsen, jag köper inte att Berny var hög när hon köpte sitt soffbord, vitrinskåp och vad-hon-än-köpte. Jag tror helt enkelt att hon trodde att hon kunde komma undan med det - det har Berny själv (!) skrivit i tråden. Hon tror att beställa ett skåp för 3500:- är samma sak som att beställa en pizza.

Berny är rätt korkad, helt enkelt. Hoppas hon hamnar i finkan.
Citera
2015-08-07, 18:36
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag tror inte en sekund på att dessa bedrägeriers huvudsyfte varit tillskansa sig pengar till droger. Eller jo, möjligtvis de mindre, och absolut mest korkade bedrägerierna, där hon på ett helt overkligt oskickligt sätt blåser folk på blocket för struntsummor om 1000-1500 spänn och på samma gång uppger både namn, adress, mobilnummer och e-postadress. Jag tror att de perioder B varit aktiv i sina missbruk har hon främst ägnat sig åt prostitution för att få det att gå runt. Betvivlar inte en sekund att hon sugit kuk for a living som hon anger i polisförhöret.

Däremot andra halvåret av 2014 när hon börjar ägna sig åt försäkringsbedrägeri och beställa saker online - inte en chans att det handlar om något annat än hon vill ha prylar hon inte har råd med nu när hon inte längre kan pressa familjen på pengar. Jag har bara så svårt att ta till mig hur Bernys lilla modus operandi kan vara så EXTREMT efterblivet. Ta försäkringsärendet till exempel. Hon anmäler alltså inte bara en utan två gånger en stöld som utspelat sig på i princip identiska sätt och där hon dessutom förlustanmäler prylar av osannolikt högt värde. Som att inte det är pinsamt uselt nog så skickar hon även in en orderbekräftelse till sitt försäkringsbolag som att det skulle fungera som ett substitut för ett kvitto som försäkringsbolaget inte kommer reka innan utbetalning. Nej, alltså jag dör. DÖR. Och skäms.
Citera
2015-08-07, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag tror inte en sekund på att dessa bedrägeriers huvudsyfte varit tillskansa sig pengar till droger. Eller jo, möjligtvis de mindre, och absolut mest korkade bedrägerierna, där hon på ett helt overkligt oskickligt sätt blåser folk på blocket för struntsummor om 1000-1500 spänn och på samma gång uppger både namn, adress, mobilnummer och e-postadress. Jag tror att de perioder B varit aktiv i sina missbruk har hon främst ägnat sig åt prostitution för att få det att gå runt. Betvivlar inte en sekund att hon sugit kuk for a living som hon anger i polisförhöret.

Däremot andra halvåret av 2014 när hon börjar ägna sig åt försäkringsbedrägeri och beställa saker online - inte en chans att det handlar om något annat än hon vill ha prylar hon inte har råd med nu när hon inte längre kan pressa familjen på pengar. Jag har bara så svårt att ta till mig hur Bernys lilla modus operandi kan vara så EXTREMT efterblivet. Ta försäkringsärendet till exempel. Hon anmäler alltså inte bara en utan två gånger en stöld som utspelat sig på i princip identiska sätt och där hon dessutom förlustanmäler prylar av osannolikt högt värde. Som att inte det är pinsamt uselt nog så skickar hon även in en orderbekräftelse till sitt försäkringsbolag som att det skulle fungera som ett substitut för ett kvitto som försäkringsbolaget inte kommer reka innan utbetalning. Nej, alltså jag dör. DÖR. Och skäms.

Fast de kollade inte första gången. Då fick hon ut nästan 15.000 pix. Förmodligen därför som hon försökte igen. Hon hade också skaffat Hemförsäkring Stor hos Folksam, jag lovar att det var enbart i syfte för bedrägerier längre fram. Hon påpekar noga att hon har Stor Hemförsäkring och inte är nöjd med tiden det tar för dem att betala ut pengarna.

Nä, detta är så systematiskt som det kan bli. Inte några minnesförluster inblandande, eller jakt på droger.
Citera
2015-08-07, 18:43
Medlem
Gafflens avatar
En husrannsakan i April och en i Maj, bra jobbat!

Under husrannsakan hittade de inte en, inte två utan 5 st mobiler.
Låter det suspekt i dina öron? Det gör det i mina.

Och B briljerar igen:

Citat:
Inställning: Berny säger att hon har fått saker från Blickfång men hon vet inte varför hon har
fått sakerna. Berny förnekar brott.
Berny säger att sakerna var fula och plastiga. Det var bl.a. lyktor, klocka och en stor jaktlykta
som hon hade fått. Berny frågar förhörsledaren varför hon skulle beställa sådana saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in