2015-08-05, 15:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TioKilo
Är det 10% att få ancient när man rerollar mha Kanais cube också?

Enl infon jag sett så kommer det vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej där blir det inget ancients, alla legendary får dock max stat så t ex en furnace kommer ge dig 50% elite damage via den.

Två olika funktioner i kuben, "re-roll" så får du samma item fast med nya stats, och dessa stats har en chans att vara Ancient.

Den funtion du pratar om så förstör man itemet och "lär sig" den unika (orange) specialeffekten från itemet, och den lär man sig på "högsta" nivån.
Senast redigerad av Sereena 2015-08-05 kl. 15:42.
Citera
2015-08-05, 15:41
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Grön specialeffekt?

Bleh, orange ska det ju såklart vara (varit och snurrat på set items hela dan).

Legendary itemets unika egenskap tex Severs "Slain enemies rest in pieces" eller Skull Grasp "Increase the damage of Whirlwind by [300-400%] weapon damage".
Citera
2015-08-05, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enl Wikin så är det iaf så, 1% i T1 och 10% i T6

En annan har otur med dom dock, kört en massa T6 rifts och fyllt 2 tabs med Legendarys (som har den gröna (Edit: orange ska det såklart vara) specialeffekten, dom som inte har den åker i salvage). och inte sett en enda Ancient.

Wikin? Finns det en sådan? Kollade och hittade tre stycken olika, och där står det lite som du säger. Den ena säger dock 5-10% på T6 medan en annan säger att det startar på 1.5%, jag had dock ingen aning om varifrån de har fått/testat detta. Oavsett så ska man undvika allt annat än T6 när man har lirat några dagar. Btw, jag tror knappast att T10 legendarys kommer att ha över 10%, som gör att jag tvivlar lite på informationen som står på wikis.
Citera
2015-08-05, 16:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Bleh, orange ska det ju såklart vara (varit och snurrat på set items hela dan).

Legendary itemets unika egenskap tex Severs "Slain enemies rest in pieces" eller Skull Grasp "Increase the damage of Whirlwind by [300-400%] weapon damage".

Ahh, trodde det var något nytt på PTR'n som jag missat
Citera
2015-08-05, 18:59
Medlem
ImWorthlesss avatar
Rerolla Items i Kuben var rätt kraftigt återgärdat i en PTR update.
förut kunde man rerolla varje Legend/Set-item med nya stats även få Ancient.

Nu måste det vara Set-item som består av minst 3 delar.
Där rerollen kan ge ny Set-roll eller en Ancient-Set-roll.
Citera
2015-08-06, 11:11
Medlem
SWEDiSHITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Rerolla Items i Kuben var rätt kraftigt återgärdat i en PTR update.
förut kunde man rerolla varje Legend/Set-item med nya stats även få Ancient.

Nu måste det vara Set-item som består av minst 3 delar.
Där rerollen kan ge ny Set-roll eller en Ancient-Set-roll.

Så nu kan man inte spamma rolls på BK, Shenlong eller typ Danettas etc bara för de består av två set-pieces?
Citera
2015-08-06, 18:01
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Enl Wikin så är det iaf så, 1% i T1 och 10% i T6

En annan har otur med dom dock, kört en massa T6 rifts och fyllt 2 tabs med Legendarys (som har den gröna (Edit: orange ska det såklart vara) specialeffekten, dom som inte har den åker i salvage). och inte sett en enda Ancient.

då kan jag ju direkt säga att wikin har fel. det har alltid varit 10%. var ett jävla liv om det förut.
såg på wikin nu men det kan inte stämma alls. det är samma retardation som när set inte droppade under t1 ja då farmade man bs och sen skapade man ett tormentgame och vips så fick du setprylar ändå. samma här att det vore högre chans att få på högre torment. ja då gamblar du bara på högre torment.
Senast redigerad av qrounxqrounx 2015-08-06 kl. 18:05.
Citera
2015-08-06, 20:21
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWEDiSHIT
Så nu kan man inte spamma rolls på BK, Shenlong eller typ Danettas etc bara för de består av två set-pieces?

Precis.
Om det nu inte blir ändrat igen innan det går live.
Citera
2015-08-06, 21:47
Medlem
swebarbs avatar
Nu ska monks nerfas visst, dom är för bra haha.

http://www.diabloii.net/blog/comments/monk-nerfs-in-the-next-ptr-patch
Citera
2015-08-06, 21:53
Medlem
Fûrims avatar
Nu börjar jag bli riktigt svettig i pälsen, kör hc & vågar inte spela mer, inte i afton iallafall. Det började i förmiddags, spelade en rift som vanligt och så boom, frös skärmen sig och allt stod stilla.
Fick dock inte upp någon "D3 har slutat svara blabla.." ruta utan jag fick högerklicka på ikonen i startfältet och välja avsluta.

Tog en rift nu igen och vid kartbyte så hände samma sak. Har aldrig skett tidigare, vad är det frågan om?
Citera
2015-08-07, 03:19
Bannlyst
Nu när säsongen börjar närma sig sitt slut, hur går det för folk?

Någon som är paragon 1000 eller nära? Någon som ligger eller tror sig ligga inom topp100 i någon bracket?
Citera
2015-08-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Nu när säsongen börjar närma sig sitt slut, hur går det för folk?

Någon som är paragon 1000 eller nära? Någon som ligger eller tror sig ligga inom topp100 i någon bracket?
Spelade mycket i början va rank6 hc monk. Ganska långt in i säsongen nu är jag 25 men gubben e död kan inte pusha. Bryr mig inte om grupp laddet hwd är så jävla tråkig gameplay. Ser fram emot denna nerf. Blir nog kliva på dibbe igen nästa patch.

Hoppas det blir svårt att köra tx. Fanns
en tid där alla inte kunde spela t6 på hc. Innan s1.

Diablo är ett farming spel mestadels. Så vill ha utmaning när man farmar, onte bara när man pushar.

Lite tankat skrivna från mobilen på jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in