Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Missade helt ditt svar eftersom vi antagligen skrev samtidigt
Missförstå mig rätt, jag förstår folk som gillar season och förespråkar inte att de ska ta bort det eller något.
Problemet jag har är att jag har tämligen begränsad tid, för många spel som ska spelas osv just nu, så börjar jag season så kommer jag ligga efter alla efter 2-3 dagar och där skulle jag tappa lusten totalt.
Har inget emot att farma, D3 är farm. Spenderade t.ex hela den här helgen att farma WW settet. Dock gillar jag inte spelet innan man kan köra T6. Att behöva harva på Hard (eller vad de lägre nivåerna heter) tilltalar mig inget för att inte prata om lvlandet, fyfan vad jag hatar 1-70 när man gjort det med ett par karaktärer.
Men med det sagt så har jag även full förståelse för folk som gillar seasons.
Förstår precis vad du menar och därför är det bara bra att det finns båda alternativen så de håller liv i spelet, antar att de flesta inte kommit tillbaka utan seasons faktiskt. Håller med om att det mestadels är tråkigt innan t6 fast som jag skrev är vägen dit en del av "tävlingen" för mig i nya seasons. Visst, spelar man i grupp med 4 som de flesta i klanen gjorde så var de i t6 redan första dagen eftersom det räcker att en person fått ett par set-delar.
I senaste säsongen rollade jag en wiz och att hitta tal rasha-delar kändes som julafton, tyckte inte det gjorde så mycket att spendera en dag eller två i t1-4. Går så snabbt till t6 nu, behöver inte ens ett komplett 6-delars set för det mesta. I s1 höll jag på att ge upp dock, sprang runt i t4 i vad som kändes som en evighet innan jag gick sista delen till m6.
För att reflektera lite djupare så handlar det nog om vad man är för person, jag är säkert mer beroende av mer konstanta och tätare belöningar i spel för att känna mig motiverad och varför det är så kan ju diskuteras någon annanstans. Och ja, tid spelar såklart en stor roll också, jag spelar i princip tills jag är i t6