2015-08-04, 21:57
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
fler och fler. mer legs per tormentlvl annars så ökar inte ancient drop chansen utan stannar på 10%

Jag trodde det var runt 1% på T1 och 10% på T6, eller har det ändrats?

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Hela poängen med HC är att man ska göra exakt som SC fast man kan dö.

Då spelar jag nog SC fel, för hade jag kört likadant i HC så skulle jag aldrig ens nå lvl 70.
Citera
2015-08-05, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag trodde det var runt 1% på T1 och 10% på T6, eller har det ändrats?

Det har aldrig varit så.
Citera
2015-08-05, 08:19
Medlem
Citat:
Då spelar jag nog SC fel, för hade jag kört likadant i HC så skulle jag aldrig ens nå lvl 70.

Hur spelar du SC som är så sjukt annorlunda från HC? Du kanske borde slipa lite på dina skills så du klarar av HC också? Jag har spelat en HC-karaktär från level 1 till 70 solo T6, att du inte skulle lyckas ta level 70 finner jag högst osannolikt om du vet hur man använder spells och en mus.
Citera
2015-08-05, 10:14
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Det har aldrig varit så.

Från patch notes:

Citat:
Ancient items have been added to the game
Ancient items can now drop at Torment I or higher
The drop chance will increase with each Torment level

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Hur spelar du SC som är så sjukt annorlunda från HC? Du kanske borde slipa lite på dina skills så du klarar av HC också? Jag har spelat en HC-karaktär från level 1 till 70 solo T6, att du inte skulle lyckas ta level 70 finner jag högst osannolikt om du vet hur man använder spells och en mus.

I SC så är det acceptabelt att dö lite då och då, så man kan köra mer offensivt. Jag har inga problem att ta level 1 till 70 solo på HC, men då kör jag betydligt mer defensivt.
Citera
2015-08-05, 11:49
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Missade helt ditt svar eftersom vi antagligen skrev samtidigt

Missförstå mig rätt, jag förstår folk som gillar season och förespråkar inte att de ska ta bort det eller något.

Problemet jag har är att jag har tämligen begränsad tid, för många spel som ska spelas osv just nu, så börjar jag season så kommer jag ligga efter alla efter 2-3 dagar och där skulle jag tappa lusten totalt.

Har inget emot att farma, D3 är farm. Spenderade t.ex hela den här helgen att farma WW settet. Dock gillar jag inte spelet innan man kan köra T6. Att behöva harva på Hard (eller vad de lägre nivåerna heter) tilltalar mig inget för att inte prata om lvlandet, fyfan vad jag hatar 1-70 när man gjort det med ett par karaktärer.

Men med det sagt så har jag även full förståelse för folk som gillar seasons.

Förstår precis vad du menar och därför är det bara bra att det finns båda alternativen så de håller liv i spelet, antar att de flesta inte kommit tillbaka utan seasons faktiskt. Håller med om att det mestadels är tråkigt innan t6 fast som jag skrev är vägen dit en del av "tävlingen" för mig i nya seasons. Visst, spelar man i grupp med 4 som de flesta i klanen gjorde så var de i t6 redan första dagen eftersom det räcker att en person fått ett par set-delar.

I senaste säsongen rollade jag en wiz och att hitta tal rasha-delar kändes som julafton, tyckte inte det gjorde så mycket att spendera en dag eller två i t1-4. Går så snabbt till t6 nu, behöver inte ens ett komplett 6-delars set för det mesta. I s1 höll jag på att ge upp dock, sprang runt i t4 i vad som kändes som en evighet innan jag gick sista delen till m6.

För att reflektera lite djupare så handlar det nog om vad man är för person, jag är säkert mer beroende av mer konstanta och tätare belöningar i spel för att känna mig motiverad och varför det är så kan ju diskuteras någon annanstans. Och ja, tid spelar såklart en stor roll också, jag spelar i princip tills jag är i t6
Citera
2015-08-05, 12:58
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Från patch notes:

I SC så är det acceptabelt att dö lite då och då, så man kan köra mer offensivt. Jag har inga problem att ta level 1 till 70 solo på HC, men då kör jag betydligt mer defensivt.

Ancient items have been added to the game
Ancient items can now drop at Torment I or higher
The drop chance will increase with each Torment level = legendary drop rate indirekt ancients men det har alltid varit en 10% chans att legs är ancient.
Citera
2015-08-05, 13:27
Bannlyst
Citat:
Från patch notes:

Ja, det står att det droppar fler ancient på högre torment. Det beror på att det droppar fler legendarys, det står ingenting om att legendarys har högre chans att vara ancient.
Citera
2015-08-05, 13:35
Medlem
TioKilos avatar
Är det 10% att få ancient när man rerollar mha Kanais cube också?
Citera
2015-08-05, 14:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TioKilo
Är det 10% att få ancient när man rerollar mha Kanais cube också?

nej där blir det inget ancients, alla legendary får dock max stat så t ex en furnace kommer ge dig 50% elite damage via den.
Citera
2015-08-05, 14:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej där blir det inget ancients, alla legendary får dock max stat så t ex en furnace kommer ge dig 50% elite damage via den.

Njae, tror han menar när du väljer att rerolla en legendary.

Då kan den rolla ancient eftersom den rollas precis som om du plockar upp den igen.
Citera
2015-08-05, 15:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Det har aldrig varit så.

Enl Wikin så är det iaf så, 1% i T1 och 10% i T6

En annan har otur med dom dock, kört en massa T6 rifts och fyllt 2 tabs med Legendarys (som har den gröna (Edit: orange ska det såklart vara) specialeffekten, dom som inte har den åker i salvage). och inte sett en enda Ancient.
Senast redigerad av Sereena 2015-08-05 kl. 15:42.
Citera
2015-08-05, 15:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Enl Wikin så är det iaf så, 1% i T1 och 10% i T6

En annan har otur med dom dock, kört en massa T6 rifts och fyllt 2 tabs med Legendarys (som har den gröna specialeffekten, dom som inte har den åker i salvage). och inte sett en enda Ancient.

Grön specialeffekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in