2015-08-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skrev förmodligen, för att jag inte har någon direkt statistik att hänvisa till. Men sett till de senaste tio åren kommer jag egentligen bara att tänka på morden på Elin Krantz och Engla Höglund, som sexualmord utan relation eller bekantskap mellan GM och BO. Då finns det betydligt fler mord på kvinnor med annat motiv än sexuellt, men fortfarande utan bekantskap mellan GM och BO.

Du gissar dig alltså till att det är vad statistiken säger efter att ha läst om några mord i tidningen de senaste åren?..
Citera
2015-08-07, 00:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Du gissar dig alltså till att det är vad statistiken säger efter att ha läst om några mord i tidningen de senaste åren?..

Nej, det är ingen gissning, jag skrev "förmodligen" för att det är den uppfattning jag har, delvis på grund av vad jag läst i tidningen, men också från andra källor.

Exempel från de senaste tio åren på mord på kvinnor utan relation eller bekantskap mellan GM och BO, och utan att vara ett sexualbrott:

- Caroline Stenvall
- Elsie Persson
- Lena Wänergrip
- Södertälje 2008
- Umeå 2013
- Varberg 2013
(Dessutom något eller ett par rånmord, men de räknar vi inte in här, tycker jag.)

Exempel från de senaste tio åren på mord på kvinnor utan relation eller bekantskap mellan GM och BO, med sexualmotiv:

- Elin Krantz
- Engla Höglund
(- Eventuellt kan man räkna in också Nancy Tavsan)

Utan att definitivt säga något om vad som är vanligast så tycker jag i alla fall vi kan konstatera att även om GM och BO inte var bekanta med varandra så behöver det inte för den sakens skull vara ett sexualmord. Det finns flera exempel på mord med andra motiv, eller okända sådana (till synes vansinnesdåd).
Senast redigerad av Troian 2015-08-07 kl. 00:58.
Citera
2015-08-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De har inget signalement ännu.
Förstås - jävulskapet såg väl till vara ensam, Men DNA löser nog
Citera
2015-08-07, 00:55
Medlem
Har det framgått om hon hade en pojkvän/flickvän?
Citera
2015-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Har det framgått om hon hade en pojkvän/flickvän?

Nej, det är väldigt tyst med info kring BO:s privatliv, umgänge m.m.
Allt vi vet är att hon hade en fb.sida, en gammal twitter, pluggade till socionom i Umeå och bl.a var med i en organisation mot våld i Väsby.

Det skulle vara intressant att få veta lite mer om hur hennes umgänge såg ut.
Men samtidigt är det förståeligt att de som var bekanta med henne kanske håller tyst just nu av chock/sorg/respekt för anhöriga.
Citera
2015-08-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Allt vi vet är att hon hade en fb.sida, en gammal twitter, pluggade till socionom i Umeå och bl.a var med i en organisation mot våld i Väsby.

Men samtidigt är det förståeligt att de som var bekanta med henne kanske håller tyst just nu av chock/sorg/respekt för anhöriga.

Det är väl nu i djupaste sorg anhöriga pratar om hennes umgänge. Varför skulle de vara tysta nu? De måste vara fyllda av hat och vill få fast mördaren fortare än kvickt.
Citera
2015-08-07, 01:08
Medlem
Citat:

Tack för infon, kom in senare i tråden.
Absolut, när lite info om kretsen runt henne skakas fram så finns det mer att spekulera runt.
Citera
2015-08-07, 01:14
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:

Tittar man på hennes twitter så är det ju rätt uppenbart att hon var åt "vänsterhållet".

Är nog rätt så troligt att hon var en mudshark isf.
Citera
2015-08-07, 01:16
Medlem
Kyleys avatar
Jag bor i området och stötte på en bekant idag. Han berättade att en arbetskollega till honom hade blivit antastad och förföljd av en konstig man vid Hemköp i närheten. Han hade följt henne till bilen och dragit ner byxorna och började röra sig själv framför hennes bil. Tyckte det kunde vara intressant..

Vet dock inte när detta hände men förmodligen inte allt för länge sedan. Hur många såna här typer av personer kan det finnas i samma område, om det nu är så att det var person som saknade motiv till att döda henne? Känns som en sådan person lätt skulle kunna vara i stånd att göra något sånt här.
Citera
2015-08-07, 01:21
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Jag bor i området och stötte på en bekant idag. Han berättade att en arbetskollega till honom hade blivit antastad och förföljd av en konstig man vid Hemköp i närheten. Han hade följt henne till bilen och dragit ner byxorna och började röra sig själv framför hennes bil. Tyckte det kunde vara intressant..

Vet dock inte när detta hände men förmodligen inte allt för länge sedan. Hur många såna här typer av personer kan det finnas i samma område, om det nu är så att det var person som saknade motiv till att döda henne? Känns som en sådan person lätt skulle kunna vara i stånd att göra något sånt här.

Har din bekant varit i kontakt med polisen? Med lite tur kanske den personen har hamnat på någon övervakningskamera.
Citera
2015-08-07, 01:23
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har din bekant varit i kontakt med polisen? Med lite tur kanske den personen har hamnat på någon övervakningskamera.
Vet ej, får ringa och kolla med honom imorgon.
Citera
2015-08-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Låter som skitsnack, likt personen i början av tråden som snackade om en bekant som vart jagad av 2 mörkhyade personer utan att ha gjort en anmälan eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in