skärpning nu, så svårt var det inte att förstå vad som hände.
johan skulle offra sig för att rädda sin fru, seth skulle endast döda ryssen om han sa något om sin fru, så de skulle dö. men seth såg mmsen och ångrade sig, så han dödade ryssen och johan överlevde.
Jag fattar det som att Falk bara ville att Seth skulle ingripa om Falk började prata. När Seth ser sms:et från sonen, Ola, så bestämmer han sig att för ingripa ändå, för att rädda Johan.
Så Johan räknade alltså med att torteras till döds?
Nej slutscenen hängde jag faktiskt inte med på, nu får ni hjälpa mig. Jag förstår att Seth var i Johans badrum i syfte att kunna gripa in om Johan skulle vika ner sig och börja prata. Men vad var den egentliga tanken? Att Johan inte skulle avslöja något och sedan plågas till döds, medan Seth snällt stod i badrummet och lyssna på? Eller var det så att Seth skulle döda den ryska snubben i vilket fall, bara att Johan först skulle torteras så illa att det såg verkligt ut på kortet som Seth sedan tog och skickade iväg? Vad var tanken? Förstår fan inte.
Tanken var inte att Seth skulle ingripa ifall Johan inte avslöjade något. Han ville helt enkelt offra sitt liv för att få dem att sluta jaga familjen. Men när smset trillar in på telefonen så bryter Seth löftet till Johan och skjuter torpeden.
skärpning nu, så svårt var det inte att förstå vad som hände.
johan skulle offra sig för att rädda sin fru, seth skulle endast döda ryssen om han sa något om sin fru, så de skulle dö. men seth såg mmsen och ångrade sig, så han dödade ryssen och johan överlevde.
Tanken var inte att Seth skulle ingripa ifall Johan inte avslöjade något. Han ville helt enkelt offra sitt liv för att få dem att sluta jaga familjen. Men när smset trillar in på telefonen så bryter Seth löftet till Johan och skjuter torpeden.
Det är min tolkning iaf.
Då kan man ju fråga sig varför de inte tänkte ut en plan lik denna från första början? Att Seth gömde sig i lägenheten, just för att döda ryssen. När ryssen väl hade ringt till sin boss och sagt att Johan var den enda som visste något, då var ju inte Falks familj längre i fara.
Då kan man ju fråga sig varför de inte tänkte ut en plan lik denna från första början? Att Seth gömde sig i lägenheten, just för att döda ryssen. När ryssen väl hade ringt till sin boss och sagt att Johan var den enda som visste något, då var ju inte Falks familj längre i fara.
Visste väll inte att Ryssen skulle ringa innan Johan var död.
haha skön att folk bara- Vilket mästerverk. Oj oj Oj.
Kom igen i usa görs det 100 sånna här filmer. Jag gillar johan falk men fan vad rörigt det blir med alla ryssar o skit. Brottet den danska serien är dubbelt så bättre. Skönt att det är slut.
Aja då är jag med. Får dock säga att just det slutet känns aningen B och skumt. Kan ju omöjligt vara det bästa slutet. Plågas ihjäl, enbart för att ens familj inte ska fortsätta vara jagad.
Johan var beredd på att han skulle torteras, han kanske var beredd på att dö i värsta fall också, det får man ju inte riktigt veta. Huvudsaken för Johan var ju att torpedens chefer bara skulle misstänka honom och inte hans familj. När torpeden ringt sina chefer och förklarat att han är säker på att bara Johan haft inblandning i deras papper, så såg ju inte Seth någon anledning till att inte döda torpeden. Så tolkade jag det iallafall
Jag är totalt jävla mållös efter det här slutet. Allt gick precis så jävla bra som man kunde tänka sig. Alla blev skjutna - ingen dog. Man var så jävla uppe i varv att man trots indikationer (Skott med ljud) inte i sina drömmar kunde tro att Johan överlevde, men det gjorde han!
Till och med när Seth knackar på hos Sophie och avslöjar att Johan lever är min första tanke nånting om att han kanske visste att det bara var en person, och att ifall vittnet säger att två burit ut mattan så hade torpeden benådat Johan och alltså burit ut en tom matta tillsammans med honom. Fyfan alltså vilket manus!!!
Ni som säger att de kunde skjuta honom direkt. 1. Planen var ju att Johan skulle dö, men nu blev det ju sånt jävla läge att Seth tog chansen efter att ha sett filmen 2. Han behövde ringa samtalet, och en master criminal hör om hans undersåt är ärlig eller hotat. Antagligen hade de någon kod för hotsamtal också.
Det som gladde mig absolut mest i den här säsongen är att pensionerade länspolismästaren tillika tf chef för GSI är så jävla skön. Hon framstår ju som en surmurvel men först sanktionerar allt i Lockdown, och sedan slutet där hon bara låter allt ske. Lite som chefen för länskrim i kodnamn lisa som låter Matte fucka diarie-numrena.
Så jävla vackert också att man får en hänvisning till Nicolas Lehman i Livvakterna, och att precis som i Noll Tolerans så ombeds Helen att vittna. Här säger hon dock ja direkt, innan Johan tar på sig allt då såklart.
Och att Dick får en framträdande roll också. Äntligen. Så jävla bra skådis, så grym karaktär!
Sen att chefen för IU var insyltad, fyfan han hatade man ju hela filmen så man vart ju nästan glad att han dog.
Bara synd att man inte får veta hur relationen mellan Seth och Sophie kommer fortlöpa, hade hon inte haft barn hade de väl kunnat fly tillsammans någonstans (han har ju pengarna) men nu är ju allt omöjligt. Jag undrar också vilken titel Sophie fick. Kanske nån uniformskunnig som vet?
Sammanfattningsvis är det här en sån riktig jävla kanonlångkörare. Och de som hävdar att det är filmer som man bara kan slappa sig igenom. Sure det kan ses som actionrullar men prova att kolla om ALLA filmer nu, för att hitta alla samband. Då kommer ni märka hur smart den är.
Jäklar vad bra Slutet var! Definitivt den bästa av de nya filmerna, spännande i hela filmen. Visste att den där flintskalliga idioten som jobbade i internutredningen var inblandad. Lite sorgligt slut bara.. och jag saknar den där sexscenen mellan Seth och Sophie
var ett bra tag sedan jag såg de tidigare johan falk filmerna, men:
Varför var Seth "skyldig" Johan något? Jag minns inte riktigt vad Johan gjort för just Seth.
Erik Davoda är alltså huvudmannen för den rumänske maffian i Sverige? Ändå jobbar han som dörrvakt och blir bitchslappad av Wagner som han vore en liten lort? Vad har jag missat från den filmen?