2015-08-06, 22:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tror vi bör glömma knivgalningen-i-Umeå-spåret. Han är gripen sedan flera timmar, och det hela skulle vara uppklarat nu om det hade varit han. Dessutom faller det på många punkter, men det var en intressant teori.

Snarare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222712.ab

http://www.expressen.se/nyheter/var-i-sparet-samtidigt-som-mordade-kvinnan/

Polisen står alltså ganska handfallen, men man konstaterar att det var ett rent överfall, på ljusan kväll, i ett populärt och frekvent använt joggingspår. Man pratar om "trygghetsskapande åtgärder", och "speciella krisgrupper" och nyheten håller både på Aftonbladet och Expressen på att flyta över till att bli en allmän redovisning av otrygghet, men väldigt lite fakta.
Citera
2015-08-06, 22:50
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Du skrev : -Hur kommer det sig att han letade i ett väldigt tidigt skede?

Och mitt svar var alltså:
Är det så underligt att grannar i ett villaområde hjälper till att leta?

(råkade posta detta svar dubbelt)

Nej det är inte konstigt!MEN för att utesluta just honom vore det bra att få svar på frågan.Eller hur?
Desto färre som kan ringas in desto större chans att hitta rätt baneman!Problem med detta?
Citera
2015-08-06, 22:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att inget talar för att GM inte är vägarbetare anser jag inte vara skäl nog att lyfta möjligheten. Det finns heller inget direkt som talar för att GM är högerhänt, men det innebär inte att jag måste diskutera möjligheten att GM är vänsterhänt – trots att det antagligen finns tusentals vänsterhänta i Upplands Väsby.

Jag har inga synpunkter på vad för teorier du lyfter fram, det är inte jag som bestämmer vad som ska diskuteras i tråden. Men jag personligen ser teorin "kanske vägarbetare" som fullkomligt meningslöst. Det är alldeles självklart att det kan vara vägarbetare, det tror jag alla begriper. Samma med skräp som "säkert MENA" eller för den delen "antagligen svensk".
Min dotter har bott i området och sprungit i skogen, samt genat genom den på hemväg på natten ..

Allt talar för blatteverkstad kreerar ....

Vänj dig istället för att fäkta i luften ..
Citera
2015-08-06, 23:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror vi bör glömma knivgalningen-i-Umeå-spåret. Han är gripen sedan flera timmar, och det hela skulle vara uppklarat nu om det hade varit han. Dessutom faller det på många punkter, men det var en intressant teori.

Snarare:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222712.ab

Polisen står alltså ganska handfallen, men man konstaterar att det var ett rent överfall, på ljusan kväll, i ett populärt och frekvent använt joggingspår. Man pratar om "trygghetsskapande åtgärder", och "speciella krisgrupper" och nyheten håller både på Aftonbladet och Expressen på att flyta över till att bli en allmän redovisning av otrygghet, men väldigt lite fakta.

GM måste ändå haft en jäkla kyla att genomföra det med andra i spåret såpass nära. Kanske är något som kommer med att vara lite crazy.
Citera
2015-08-06, 23:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberrySwirl
När det är i detta område är det alltid rimligt att kolla A*to K*märäinen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Han har visserligen inte mördat tidigare, men han kan inte hålla sig i styr när han är hos morsan i Prästgårdsmarken och hälsar på.

Hittade en med det A*to K*märäinen namnet i Happaranda som är född 1973 (på hitta.se), så det borde ju vara han, så det värkar som om han har flyttat.
Citera
2015-08-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min dotter har bott i området och sprungit i skogen, samt genat genom den på hemväg på natten ..

Allt talar för blatteverkstad kreerar ....

Vänj dig istället för att fäkta i luften ..

I den soptippen till kommun kan det vara vem fan som helst. Det vet både du och jag om du har bott där.
Citera
2015-08-06, 23:03
Medlem
barnets avatar
BO är inte mördad med kniv, det hade framgått av rapporteringen. Det har inte ens framgått att BO blivit mördad.

Om det är ett uppenbart vapen som använts på ett sätt som garanterar mord, så framgår det alltid direkt av rapportering: "Man ihjälskjuten", "skjuten till döds", "knivhuggen till döds".

Det har Inte förekommit kniv i detta brott.
Citera
2015-08-06, 23:04
Medlem
Lao Tzus avatar
Har det inte varit en hel del fall där GM har gått skallgång, uttalat sig i media etc för att sedan avslöjas som GM?

Man börjar undra
Citat:
De var i spåret vid samma tidpunkt som kvinnan som misstänks ha blivit mördad.

Citera
2015-08-06, 23:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Troian fick ett PM rörande kniven som hen uppfattade som trovärdigt.

Jagad kusin är ett rykte som är en händelse som inte verkar polisanmäld. Innehåller elementet: svart våldsam man.

Sistnämnda - ja (även det obekräftat av polisen)

PM:et med en uppgift som talar för kniv var hyfsat trovärdigt som sådant. Men uppgiften är lite vag.

Om vi säger så här: Om jag skulle bedöma nåt jävla odds för att kniv används innan jag fik PM:et till 20 procent, så kanske det i min värld med PM:et ökade till 25 procent. Alltså rätt så vag uppgift.
Citera
2015-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Kan någon sammanfatta vad som skrivits här? Motiv, tänkbara GMs, dödsorsak osv.

Det har ärligt talat inte kommit fram något av direkt intresse. Det mest troliga just nu är väl att "polisen står handfallen inför detta" skulle jag säga.

Tycker själv att platsen som det hände på tyder på impulsivitet. Att planera att mörda någon i ett spår där man kan förvänta sig en löpare var 10-15e minut vid 19-tiden låter osannolikt.

Min egna teori är att det är någon påtänd pundare som haft någon psykos. Tar man en promenad från Runbyskolan till stationen/centrum så känns det som att man möter minst en pundare varje gång.

Dock är ju läget jävla suspekt också. Det huserar inte alltför mycket skumt folk där uppe. Har själv sprungit över 50 mil där uppe senaste 3 åren, på alla möjliga spår (förutom 5km-spåret) och flera gånger tänkt att det känns tryggt, för man träffar aldrig på någon av suspekt karaktär. Men det sket ju sig nu det med...
Citera
2015-08-06, 23:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
BO är inte mördad med kniv, det hade framgått av rapporteringen. Det har inte ens framgått att BO blivit mördad.

Om det är ett uppenbart vapen som använts på ett sätt som garanterar mord, så framgår det alltid direkt av rapportering: "Man ihjälskjuten", "skjuten till döds", "knivhuggen till döds".

Det har Inte förekommit kniv i detta brott.
Jag tror du kan ha både rätt och fel. Det polisen har sagt är att BO hittades i ett skick som direkt gav intrycket av att det inte var något "vanligt dödsfall". Det kan ju betyda precis vad som helst. Men hittar de inget mordvapen så vet de ju inte om det var tex en kniv, en machete eller en bit taggtråd som användes. Eller hur?
Citera
2015-08-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har läst i stort sett hela tråden, och i stort sett har inget framkommit på något av de tre områderna du frågar efter. Mannen som lånat den undersökta BMW:n av sin pappa är väl den som det pratats mest seriöst om som GM, men ingen jättehet misstanke skulle jag säga. Sedan har det varit ganska lösa spekulationer om någon stalker, alt att någon tidigare pojkvän skulle vara GM, men ingen namngiven.

Ja och som vanligt går det inte att föra realistiska diskussioner här utifrån det vi vet, då foliehatt-teorier och potentiellt mördande utlänningar tydligen är roligare att prata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in