2015-08-06, 19:55
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nyheterna-0800-3193393

Ungefär 1:00 in i klippet syns en brun bil med inslagen ruta. Mer oklart vad den svarta bilen bredvid är. Civilpolis kanske?

Känns inte som en knäckt ruta det där och om den där bilen hade något med BO/GM att göra skulle ju den vara avspärrad/bortforslad vilken den inte ser ut att vara?
Citera
2015-08-06, 19:57
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Hm, var du faktan ifrån?

Fåglar hör saker och ting. Sen är inte Väsby sådär jättestort. Lite som en byhåla som Grums fast mindre raggarbilar.
Citera
2015-08-06, 19:58
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast om vi nu ändå ska köra på osannolika teorier så kan väl även jag bjuda på en:

Hagamannen!

Nyligen släppt, tycks inte ha lärt sig något av sitt straff och bodde/bor i Umeå där BO pluggar. Att BO tydligen pluggade till socionom (enl. Facebook) kan väl även det ses som graverande. Kanske höll hon på med en uppsats om traktens mest ökända brottsling och tog lite naivt kontakt med studieobjektet.

Typ 10 sidor bak så skrev någon redan om honom. Så du va typ, sist på den pucken.
Citera
2015-08-06, 19:59
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Fåglar hör saker och ting. Sen är inte Väsby sådär jättestort. Lite som en byhåla som Grums fast mindre raggarbilar.
Då jag bor här i Runby skulle det inte skada att veta exakt var dessa brottslingar bor, och helst vad de heter också.
Citera
2015-08-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Är detta korrekt uppfattat ?

- Någon i tråden har en poliskompis som säger att hon blev mördad med kniv.

- Någon i tråden har en kusin som blev jagad i (samma?) spår av två personer med batong för två veckor sedan.

- Polis har hittat ett snöre som säkrats (enligt Expressen).

Troian fick ett PM rörande kniven som hen uppfattade som trovärdigt.

Jagad kusin är ett rykte som är en händelse som inte verkar polisanmäld. Innehåller elementet: svart våldsam man.

Sistnämnda - ja (även det obekräftat av polisen)
Citera
2015-08-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattaK
Nej, hon är född -95.

Ok, tycker det verkar så osannolikt att den tjejen som studerar i Umeå skulle bo i väsby. När INGET på hennes fb har anknytning till väsby och jag känner inte igen ett enda namn bland hennes vänner. Jag bor och är uppväxt i väsby. Men kan ju ha fel förstås...
Citera
2015-08-06, 20:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Typ 10 sidor bak så skrev någon redan om honom. Så du va typ, sist på den pucken.

Det är därför jag skrattar bäst, men min poäng var väl snarare att bjuda på en lika osannolik teori som att det skulle vara samma GM som mördat Lisa Holm. Just i det fallet sitter det ju redan en misstänkt häktad och mordet på LH skedde i en helt annan del av landet. Känns således ungefär lika troligt som att Hagamannen åkt ner till Väsby och fått ett återfall.
Citera
2015-08-06, 20:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Känns inte som en knäckt ruta det där och om den där bilen hade något med BO/GM att göra skulle ju den vara avspärrad/bortforslad vilken den inte ser ut att vara?

Beror ju på när klippet är filmat.
Citera
2015-08-06, 20:06
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Beror ju på när klippet är filmat.

Ser ut att kunna vara 5-7 på morgonen?
Citera
2015-08-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ok, tycker det verkar så osannolikt att den tjejen som studerar i Umeå skulle bo i väsby. När INGET på hennes fb har anknytning till väsby och jag känner inte igen ett enda namn bland hennes vänner. Jag bor och är uppväxt i väsby. Men kan ju ha fel förstås...

Det råder förvirring om vem BO är. Ska enligt polisen vara född aug 93. Någon säger Johansson andra säger Eriksson...?
Citera
2015-08-06, 20:08
Medlem
bAZINGAZs avatar
Citat:

Bor och uppväxt i Väsby, har 5 gemensamma vänner med BO som nämns av TS. Har dessutom en massa gemensamma vänner med hennes vänner. Hennes mamma och pappa bor i Väsby. Hon har "Bor i Stockholm" på Fb också.

Hon är skriven i Väsby på Hitta.se såg jag nu
Citera
2015-08-06, 20:09
Medlem
Citat:

Bara kolla bilder så hittar du lite bilder från Väsby. Bla lite bilder med BSK kläder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in