2015-08-06, 12:08
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Sluta vara så skitnödig nu du vet precis vad jag menar eftersom jag citerar ditt inlägg. Vad är mest troligt?

1. Tjejen motionerar med en vän/pojkvän i spåret och det urartar.
2. En galen mördare gömmer sig en ljus kväll av en slump?

Statistiken säger 2, helt överlägset.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Har en känsla av att polisen har en anhållen innan midnatt..

Tror att du har fel där.. Handlar förmodligen om ett planerat brott - men där BO kunde vara random i lämplig ålder. Den typen av spaningsmord är svåra.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Dessutom kan det ju ha varit så att hon hade planer för resten av kvällen och därmed en känd tid att passa. Känd tid för föräldrarna alltså.

Det där är en annan sak. Tjejn var ändå 21, en vuxen kvinna, och ändå ger hon föräldrarna en ganska exakt tid när hon tänker vara tillbaka. Kan förvisso finnas tusentals mundäna anledningar till det, men det kan också ha haft att göra med en befintlig hotbild.
Citera
2015-08-06, 12:10
Medlem
Citat:
Tjejn var ändå 21, en vuxen kvinna, och ändå ger hon föräldrarna en ganska exakt tid när hon tänker vara tillbaka.

Kan vara så enkelt som att någon skulle ha bilen hon hade lånat... Ta bilen då, jag hinner handla efter att du har kommit hem. Och så går klockan.
Citera
2015-08-06, 12:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Möjligt. Men hur många fall finns det? Lyckligtvis är det ju fortfarande väldigt ovanligt. Bortsett från det senaste fallet på Lisa Holm så kan jag knappt dra mig till minnes ett enda fall.

Spaningsmord måste ju ändå fortfarande vara en mardröm för polisen.

Caroline Stenvall, Elin Krantz, Engla Höglund, Elsie Persson, Lena Wänergrip, Nancy Tavsan. Eventuellt kan man också räkna in Malin Kristiansen, även om det löstes ganska snabbt.

Edit: Och Elsie Persson.
Senast redigerad av Troian 2015-08-06 kl. 12:16.
Citera
2015-08-06, 12:12
Medlem
Citat:
Statistiken säger 1. Läs på. I de flesta fall där någon tas av daga känner gärningsmannen brottsoffret.

Gäller den statistiken även folk som överfalls och mördas i skogen?
Citera
2015-08-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var ser du att rutan på BO:s bil var inslagen?

Citat från den tidigare länkade artikeln
"Man har genomsökt två bilar, en på en skogsväg och en bil med inslagen ruta vid Runby skola."

Den på skogsvägen är BMW, vilket har framkommit i media, att den stod vid motionsspårets början. Den andra bilen, som de nämner, tar jag för givet är BO bil, då det framkommit tidigare i media att den stått parkerad vid en skola.
och då blir det, BO bil som har en inslagen ruta.
Citera
2015-08-06, 12:13
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointofsales
Statistiken säger 1. Läs på. I de flesta fall där någon tas av daga känner gärningsmannen brottsoffret.

Givetvis och det som talar för att det inte skulle vara det i det här fallet är att informationen är att hon skulle motionera ensam. Vilket jag inte ens tror att någon med insyn sagt utan endast är ett rykte.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Sluta vara så skitnödig nu du vet precis vad jag menar eftersom jag citerar ditt inlägg. Vad är mest troligt?

1. Tjejen motionerar med en vän/pojkvän i spåret och det urartar.
2. En galen mördare gömmer sig en ljus kväll av en slump?

2., helt klart. Hade hon motionerat med en vän eller pojkvän så skulle han antagligen vara skäligen misstänkt vid det här laget.

Med reservation för att jag inte riktigt vet hur du definierar "galen", men det kan vara allt från ett psykfall till en sexualmördare till någon som mördar för sakens skull.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Mordet tråden handlar om skiljer sig från "de flesta fall".
Citera
2015-08-06, 12:14
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det där är en annan sak. Tjejn var ändå 21, en vuxen kvinna, och ändå ger hon föräldrarna en ganska exakt tid när hon tänker vara tillbaka. Kan förvisso finnas tusentals mundäna anledningar till det, men det kan också ha haft att göra med en befintlig hotbild.

Va? Det är väl ändå helt normalt att föräldrarna känner till hennes vanliga rutiner?

Har hon dessutom lånat deras bil (det vet vi förvisso inte) så är det väl 100% normalt att hon berättat vad hon ska göra och de vet ungefär när de ska få tillbaka den?

Citat:

Finns mig veterligen inte ett enda fall där ett dylikt överfall visat sig ha utförts av en anhörig.

Var väl typ 2008 en man blev misstänkt för det, men då var det en älg.
Senast redigerad av Oformad 2015-08-06 kl. 12:23.
Citera
2015-08-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Kan vara så enkelt som att någon skulle ha bilen hon hade lånat... Ta bilen då, jag hinner handla efter att du har kommit hem. Och så går klockan.

Troligt eftersom de reagera så snabbt, min första tanke var att de hade grillen igång där hemma "Var hemma inom x antal minuter för då är maten klar"

Sen går klockan som du säger och dottern brukar normalt sett inte missa saker, hon skulle bara springa en snabbis sen åker de till löpspåren och ser att rutan är sönder på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in